قله کاهار

گزارش کلی:

پنجشنبه (87/8/23): ساعت 14:30 حرکت از کلوان به سمت پناهگاه،ساعت 17:20 پناهگاه.

جمعه (87/8/24):ساعت 1 صبح حرکت به سمت قله کاهار،ساعت 5:50 قله کاهار، 9 پناهگاه،ساعت 10:30برگشت به کلوان.

گزارش کامل:

پنجشنبه (87/8/23) به همراه 4 نفر از اعضا گروه کوهنوردی کاهار(سارا رضایی ،حسین صالحی ، حسام داوودی«سرپرست» ،علی صالح پور) به سمت روستای کلوان حرکت کردیم. برای رسیدن به کلوان حدود کیلومتر 35 جاده چالوس بعد از پل خواب یک خروجی در سمت چپ است که بعد از رد شدن از روستای آیگون به کلوان می رسید و باید تا انتها جاده بروید درست قبل از پل یک مسیر خاکی در دست راست وجود دارد که اول مسیر است.

ساعت 14:30 به سمت پناهگاه حرکت کردیم ابتدا مسیر برف نبود ولی بعد از حدود 1 ساعت به برف رسیدیم و کمی هم تا پناهگاه برفکوبی کردیم تا در ساعت 17:20 به پناهگاه رسیدیم.تقریبا دور پناهگاه پر برف بود.

قبل از ما گروه شقایق اومده بودند و برای همین پناهگاه پر بود، خلاصه تو پناهگاه جا شدیم و کمی غذا خوردیم .

قرار بود صبح به قله کاهار صعود کنیم و اگر وقت داشتیم به سمت قله ناز هم بریم ولی برنامه عوض شد و تصمیم گرفتیم شبرو حرکت کنیم که هم برفها یخ زده باشه برفکوبی کمتری داشته باشیم و هم وقت بیشتری داشته باشیم اگر شد بریم ناز.

ساعت 12 بیدار شدیم و بعد از جمع و جور کوله و وسایل ،ساعت 1 بامداد از پناهگاه حرکت کردیم ، به خاطر اینکه روز 15 ام ماه قمری بود احتیاجی به هدلایت نبود، سایت  snow-forecast برای قله توچال در شب قبل دمای 19- را پیشبینی کرده بود و کاهار با ارتفاع بالاتر و قرار گیری در منطقه سردسیر باید سردتر باشد ولی ما تا نزدیکی قله هوای خوبی داشتیم (البته نمی دونم هوا واقعا خوب بود یا ما...)و تقریبا باد خیلی کم بود و تنها در نزدیکی قله سرما زیاد شده بود.

مسیر به خاطر نور ماه و انعکاس نور از برف بسیار جالب شده بود ولی به خاطر شب بودن عکسی نمی شد گرفت.

مسیر حجم برف زیادی داشت ولی به خاطر اینکه یخزده بود تا قله برفکوبی کمی داشتیم وتنها زیر قله برف زیادی بود ،ساعت 5:55 صبح به موقع طلوع خورشید به قله رسیدیم.

در عکس قله دماوند و آزادکوه به صورت دو مثلثی در راست و چپ برای قله های پشت سردیده می شود.

برای رفتن به قله ناز وقت داشتیم ولی تصمیم به برگشت گرفتیم بیشتر به خاطر اینکه همگی لذتی را که لازم بود از برنامه برده بودیم،بعد از کمی ماندن بر روی قله دیدن طلوع خورشید به سمت پناهگاه برگشتیم.

و در ساعت 9 صبح به پناهگاه رسیدیم و از اونجا به سمت کلوان حرکت کردیم که در ساعت 10:30 به کلوان رسیدیم.

دراین شبروی چند چیز جالب دیدم که یکی از آنها اینها دیدن قله دماوند و آزاد کوه و علم در شب بود که به خاطر انعکاس نور ماه از فاصله بسیار دور هم به خوبی پیدا بودن و دیگر اینکه دیدن ستاره سهیل در عرض جغرافیایی شمالی بود می توان گفت این ستاره تا عرض کاشان رویت نمی شود ولی به خاطر ارتفاع قله قابل رویت بود.

کلا این برنامه واقعا عالی بود چون هم خود برنامه عالی بود و هم من 3 ماه کوه نرفته بودم و با کاهاریها به کاهار رفتن هم چیز دیگه ایه.

بارندگی 120 ساعت گذشته ( 5 روز گذشته ) ایستگاه های مازندران منتهی به 9 صبح امروز