سفرنامه کیش

بانک تور وگردشگری :  سه شنبه ۸۹/۱۲/۱۷ ما راهی جزیره ی زیبای کیش شدیم پرواز بوئینگ ۷۰۷ هواپیمایی ساها بود که اگر از تاخیر حدودا ۲ ساعته ی پرواز رفت و غذای بی مزه اش صرف نظر کنیم پرواز بدی نبود.

ما با تاخیر ساعت 7 شب پرواز کردیم و8:30 بود که به فرودگاه بین المللی کیش رسیدیم.جلوی درب ورودی رستوران پدیده شاندیز با شاخه هایی از گل سرخ به استقبالمون اومد که اون خودش خیلی خوشحال کننده بود.من و همسرم به محض اینکه رسیدیم به سمت کانتر رستوران ((دیدنیهای کیش)) رفتیم که اتفاقا یک شعبه هم توی تهران روبروی پارک ساعی داره. از انجا دوتا بلیط ورودی برای رستوران که هرکدوم دونه ای 10000 تومان بود خریدیم چون شنیده بودیم اگر تو فرودگاه این بلیط هارو بخریم از 10% تخفیف برخوردار میشیم که همینطور هم بود.بعد رفتیم به سمت کانتر رستوران((شاندیز ونوس)) و دوتا بلیط هم واسه اونجا گرفتیم که هرکدوم با تخفیف 7000 تومان بود، به این ترتیب ما واسه دو شب از سه شبی که اونجا بودیم برنامه ریزی کردیم، ساکها خیلی زود رسید و بعد ما بلا فاصله سوار ماشین مخصوص ترانسفر هتل ارم شدیم و به طرف هتل راه افتادیم.هوا بسیار عالی بود و جزیره کیش هم بسیار تمیز و زیبا بود همه جا گل کاری شده بود.

به هتل که رسیدیم برای گرفتن اتاق نزد رسپشن رفتیم خانومی بود که واقعا خوش رو و خوش صحبت بود ، پس ازسلام و احوال پرسی اون هم یکی از بهترین اتاقهاشون رو (البته به قول خودش) به ما داد و کلی هم اطلاعات راجع به پاساژهای کیش و رستورانها و برنامه های آنها.وارد اتاق که شدیم حسابی خورد تو ذوقمون میپدسین چرا؟ الان یه دل سیر براتون تعریف میکنم:

اتاق به نسبت بزرگ بود و رو به دریا البته دریایی که یه چند کیلومتری فاصله داشت موکت های اتاق به قدری کثیف بود که نمیخواستی پاتو روش بزاری ، یه تخت داشت که جای رو تختی یه پتوی پشمالو بدرنگ انداخته بودن روش از سرویس بهداشتی نپرسین که پشیمون میشین وان حمام شکسته بود ، کانتر زیر دستششویی که شکسته بود دوش و شیر که انقدر زنگ زده بود از بوی زنگ زدگی توی حمام می تونستی از هوش بری خلاصه جونم براتون بگه که حسابی شکه شدیم یکم به هم نگاه نگاه کردیم اما چون قول داده بودیم توی این سفر فقط خوش بگذرونیم پس هیچی به روی هم نیاوردیم.

چون خیلی خسته بودیم تصمیم گرفتیم قبل از بیرون رفتن یه دوش بگیریم.من مشغول باز کردن ساکها شدم و همسرم به حمام رفت بعد از 10 دقیقه صبر کردن در حمام اومد بیرون و گفت : باورت نمیشه که آب سرده! وای من یکی که دلمو واسه یه حمام داغ صابون زده بودم خودتون حساب کنین چه حالی شدم ، آب دوش تا روز آخر گرم نشد که نشد وما مجبور بودیم به سبک قدیم که بچه بودیم زیر شیر وان به زور خودمون رو جا بدیم و حمام کنیم البته خیلی خندیدیم ولی خوب علتش فقط این بود که توی این سفر غر زدن ممنوع بود البته اگه اونا میزاشتن! خلاصه بعد از کلی دنگ و فنگ دوش گرفتیم و آماده شدیم برای خوردن شام .به ما پیشنهاد دادن که به رستوران نهنگ سفید بریم چون هم غذاش خوبه هم موزیکش اتفاقا هم غذاش بد بود هم موزیکش. بعد هم از جلوی ستوران حرکت کردیم به سمت اسکله تفریحی جدید کیش و دقیایقی روبر روی اسکله گذروندیم.

اون شب با هر خوبی و بدی اش تموم شد.چهارشنبه صبح ساعت 9 واسه صبحانه رفتیم پایین ،عجب صبحانه ای بود واقعا آشپز خلاقیت به خرج داده بود و با تخم مرغ خلاصه هرجور نیمرو و املت بلد بود درست کرده بود ، یه سوسیس و یه ماکارانی هم گذاشته بود کنارش که یه وقت ما فکر نکنیم چیز دیگه ای بلد نیست! هرچه بیشتر میگذشت ما بیشتر به این باور می رسیدیم که اینجا 5 ستاره که هیچ 3 ستاره هم براش زیاده! بعد از صبحانه با گشت هتل که مجانی بود رفتیم بازار مرجان ، که اصلا چنگی به دل نمی زد جنس ها همه بی خود و گرون! صد رحمت به تهران خودمون ما که سر 10 دقیقه از اونجا زدیم بیرون ورفتیم به پارک ساحلی به اسم مرجان ، جای قشنگی بود ، هوا خیلی عالی بود و یه باد ملایمی هم میومد ، کلی میچسبید واسه عکس و جلوی ساحل روی شن ها قدم زدن .

آب دریا بسیار تمیز و شفاف بود و بترتیب قایق ها جت اسکی ها توی آب بودن برای رفاه حال مسافران که البته همه چیز رو رفاه حال در نظر گرفته بودن الا قیمت هارو! مثلا جت اسکی یک ربع (15 دقیقه) 25000 تومان تازه کوچیکش یا قایق گازی تند رو 30 دقیقه 70000 تومان یا قایق پدالی 60 دقیقه نفری 15000 تومان خلاصه به نظر ما که خیلی گرون می آمد. کشتی آکواریوم 30 دقیقه نفری 18000 تومان که جالب بود یه نفر تعریف می کرد سوار این به قول خودشون کشتی ها شده اما جایی که توقف کرده یه دونه ماهی هم رد نشده که مسافران از کف کشتی ببینن و داشته با صاحب اون کشتی دعواش می شده.

ما یه 2 ساعتی اونجا بودیم بعد واسه ناهار رفتیم به رستوران (لمزی) که تو تهران هم شعبه داره البته غذاش اصلا به خوبی تهران نبود که نبود! ظهر اومدیم هتل و یه چرتی زدیم خدارو شکر اتاق ما طبقه 5 بود و اونجا زیاد شلوغ نبود ظهر ها در آرامش به سر می بردیم اما عوضش شبها صدای موزیک رستورانهای بغلی نمی گذاشت تا ساعت 2 نصفه شب بخوابیم. عصر همسرم برای استفاده از اینترنت به لابی رفت ، اینترنت 10 ساعت 2000 تومان را میدادن ساعتی 4000 تومان که همونشم قطع بود و ما نتونستیم کارهامون رو انجام بدیم. واسه پیدا کردن اینترنت به پاساژ پردیس 2 رفتیم که تا هتل ما با ماشین 2 دقیقه و پیاده 8 دقیقه فاصله داشت.

تاکسی های کیش اکثرا تویوتا کمری بودن و مسیر های کوتاه رو 1500 و کمی طولانی تر رو 2000 میگرفتن. پاساژ پردیس دوتا بود که شماره 1 قدیمی و شماره 2 جدید بود ، پاساژ بزرگ و قشنگی بود اما جنس هاش زیاد مرغوب نبودن. اونجا به مسافران درصورتی که بلیط پرواز را نشان میدادن به صورت مجانی کارت اینترنت 90 دقیقه ای می دادن و اگر مسافر نبودی یا بلیط همراهت نبود اصلا اینترنت نمیدادن! همسرم توانست اونجا کمی به کارهای عقب افتاده اش برسه و منم چرخی زدم اما چیز خاصی برای خرید ندیدم جالب که اصلا توی کیش هیچ خبری از نمایندگی های آدیداس ، بنتون ، اسپیریت و منگو و.... نبود مارک های معروفش بوسینی ، جوردانو، ریباک و یه دونه زارا بود.

شب برای صرف شام به رستوران شاندیز ونوس رفتیم که از ساعت 10 شب تا 12 موزیک زنده پاپ داشت و از 1 تا 2 موزیک سنتی همراه با مراسم فال حافظ که هم غذاش خوب بود هم موزیکش اونشب به ما خیلی خوش گذشت ((پیشنهاد میکنم رفتین کیش به این رستوران یه سری بزنین)). پنج شنبه صبح بعد از خوردن همان صبحانه تکراری دوباره رفتیم پاساژ گردی این بار به بازار مروارید،پردیس1 و مجتمع تجاری کیش و هایپر مارکت کیش رفتیم که از بین همه اونها من از مجتمع تجاری بیشتر از همه خوشم اومد *بد نیست بدونین تمامی پاساژها همه روزه از ساعت 13:30 تا 17 تعطیل هستند*. توی کیش بنظر من تنها چیز هایی که به نسبت ارزانتر بود لوازم آرایشی بهداشتی و شکلات بود.بعد از ظهر به همراه گشت هتل که نفری 8000 تومان بود رفتیم دور جزیره را گشتیم. اول به شهر زیر زمینی کاریز یا همان قنات کاریز رفتیم که ورودیش نفری 5000 تومان بود و اتفاقان خیلی هم قشنگ و خنک بود و توش یه رستوران سنتی هم داشت که فضای خیلی دوست داشتنی داشت.

بعد از اون به دیدن شهر قدیمی حریر و درخت سبز رفتیم که هردو روبروی هم قرار داشت. اون درخت واقعا زیبا بود و 300 سال عمر داشت و شهر حریر هم 1500 ساله بود که بیشتر شبیه یک خونه بود تا شهر اما در کل بد نبود.درخت سبز در پارکی قرار داشت که خیلی زیبا بود و جای خوبی برای عکس گرفتن بود.

بعداز آنجا ما را به یک اسکله قدیمی بردن که هیچ چیز برای دیدن نداشت جز کمی ماهی و یک قایق به گل نشسته در وسط آب بعد از اونجا به دیدن کشتی یونانی رفتیم، کشتی که از سال 1345 در نزدیکی ساحل به گل نشسته بود و تا حال همانجا مانده بود. منظره غروب کنار کشتی بسیار معروف بود که خوشبختانه ما برای غروب در کنار اون بودیم اما غروب رو کامل نمیشد مشاهده کرد چون خورشید میرفت پشت غبار و دیگه چیزی دیده نمی شد اما در کل محیط زیبایی بود و جز یه سرویس بهداشتی کوچک و یک دکه ی فسقلی دیگه هیچی تو ساحلش پیدا نمی کردی. خلاصه ما از ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر کل جزیره را گشت زدیم و برگشتیم هتل.

اونشب برای شام رستوران دیدنیها رو رزرو کرده بودیم. اونجاهم از ساعت 10 تا 2 برنامه داشت اما غذاش خیلی معمولی بود و موزیکش خوب بود اما به نسبت جا های دیگه منو گرونی داشت کلا در کیش رستوران ها بخاطر موزیک زنده گرون هستند و 2 نفر حد اقل 50000 تومان برای یک غذای عادی باید هزینه کنند. راستی یادم رف بگم قبل از رفتن به دیدنیها ما به دچرخه سواری رفتیم که خیلی عالی بود یک مسیر بسیار طولانی مخصوص دوچرخه سواران بود و دوچرخه ها بسیار نو و راحت بودند. دوچرخه یک نفره ساعتی 4000 تومان و دو نفره 3000 تومان و دوچرخه های موتوری 15000 تومان که توی اون هوا خیلی می چسبه. خلاصه جمعه شد روزی که باید برمی گشتیم ساعت 11 اتاق رو تحویل دادیم البته به ما اجازه داده بودن تا ساعت 14 اتاق رو نگه داریم چون پرواز ما 8 شب بود اما ما 11 اتاق را تحویل دادیم و به گشت در جزیره و پیاده روی مشغول شدیم وسایلمان هم در هتل ماند.

ناهار را در فست فود (میتا کیش) در نزدیکی هتل خوردیم که هم غذا و هم محیطش خیلی خوب بود به امتحانش می ارزید. ساعت 7 به فرودگاه رفتیم ، فرودگاه بسیارنزدیک بود و به قول رانندگان آنجا از هرجای کیش تا فرودگاه بیش از 7 دقیقه زمان نیاز نیست. تاکسی ها مسیر فرودگاه را اگر وسایل کم بود 4000 و اگر زیاد 5000 میگرفتند و اگر میخواستی یک تاکسی را ساعتی برای خود کرایه کنی ساعتی 15000 تومان بود. ساعت 7:15 فرودگاه بودیم و ساعت 8:15 پرواز کردیم و 9:45 تهران بودیم در کل سفر خوبی بود بیشتر به خاطر آب و هوا و تمیزی شه و دریا به نظر من. اما نکته بسیار مهمی که میتونم به آن اشاره کنم این بود که این سفر چهارمین سفر من به جزیره کیش بود و از سال 1375 تا کنون این جزیره رشد منفی داشته و هر بار که رفتم به نظرم از دفعه قبل بدتر شده بود و شاید هم این آخرین باری بود که به جزیره کیش سفر کردم. در سفر به کیش تفاوت چندانی بین هتلهای 5 ستاره و 4 ستاره اش نیست و فقت هزینه ای بیشتر دارد. امیدوارم که در این سفرنامه تونسته باشم اطلاعات خوبی در اختیارتون بگذارم.

آخرین نکته و مهمترین نکته اینه که حتما قبل از انتخاب هتل در جزیره کیش به وب سایت www.HelloKish.com یه سر بزنید و از نقد و بررسی ها و امتیازاتی که به هتل ها داده شده و همچنین اطلاعات جزیر کیش استفاده کنید.

تور مشهد و کیش هوایی

بوئینگ ۷۰۷ هواپیمایی ساها بود که اگر بلیط ورودی برای خرید اینترنتی بلیط

بوئینگ ۷۰۷ هواپیمایی ساها بود که اگر بلیط هم واسه خاصی برای خرید ندیدم جالب

ایرلاین ها و هواپیماهای خطرناک ایران را بشناسید

بیشتر از این جهت بنویسم و به مردم این هشدار را بدهیم که سوار بر هر هواپیمایی نشوند چرا