آیا افراد مسن هم می توانند بدنسازی کنند - بدنسازی در سنین بالا

آیا افراد مسن هم می‌توانند ماهیچه‌های خود را بسازند؟ 
 

سؤال:
در چه سنی انسان توانایی ساخت ماهیچه‌ها را از دست می‌دهد؟ من 64 ساله هستم. به من گفته شده برای ایجاد ماهیچه‌های جدید و سفت کردن ماهیچه‌های موجود پیر هستم.

بدنسازی در سنین بالا , تا چه سنی می خوان بدنسازی کرد؟ , عضله سازی بدن تا چه سنی است

بدنسازی در سنین بالا

پاسخ :
مارتیکا هینر:
شما هرگز برای ساختن ماهیچه‌های خود بیش از حد پیر نیستید ! برای مسن تر‌ها انجام کار‌هایی همچون بالا رفتن از پله‌ها و بلند کردن وسایل خانه مثل صندلی سخت تر است. تا سن 90 سالگی ماهیچه‌ها ظرفیت تولید و زیبا شدن را دارند.

بیشتر مردم با افزایش سن خود کار‌های خود را آهسته آهسته متوقف می‌کنند. در جوانی آنها وزنه‌های سنگین بلند می‌کنند و کار‌های زیادی انجام می‌دهند اما با افزایش سن از کار می‌افتند. بیشتر سستی ماهیچه‌ها در سنین بالا تر قابل جلوگیری است. در صورتی که ماهیچه‌ها فعال نگه داشته شوند از تحلیل رفتن آن‌ها جلو گیری می‌شود.

شاید شما شنیده باشید که مسن تر‌ها توانایی ماهیچه سازی ندارند، این موضوع برای آن است که این کار برای آن‌ها کمی مشکل است.

البته توانایی شما برای ماهیچه سازی وابسته به این است که چه ورزشی می‌کنید. نوع کششی که در یک ورزش وجود دارد باعث رشد ماهیچه‌ها می‌شود. آیا در ورزش خود دمبل‌های 3 تا 5 پوندی می‌زنید؟ این وزنه‌ها زیاد سنگین نیستند و نمی‌توانند به سرعت ماهیچه‌های کوچک شما را بسازند. اگر شما حرکات نرمشی انجام می‌دهید به سختی می‌توانید ماهیچه سازی کنید.

در سال 2007 کالج طب ورزش آمریکا و انجمن قلب آمریکا مشترکا راه برد‌های ورزشی ویژه افراد مسن را منتشر کردند. در این راه برد انجام ورزش‌هایی که باعث تقویت ماهیچه‌ها می‌شود برای افراد مسن برای دو بار در هفته تاکید شده بود، انجام 8 تا 10 ورزش و در هرکدام تکرار حداقل 10 تا 15 بار برای فعالیت ماهیچه‌های بالایی و پایینی ضروری است. هدف این راهبرد این است که ماهیچه‌ها درگیر باشد و بزرگی متوسطی داشته باشند.

هر چند وقت ورزش می‌کنید؟ چند بار آن‌ها را تکرار می‌کنید؟ این موضوع مهم است چون به مقاومت بدن شما بستگی دارد. اگر شما از دمبل‌های 5 پوندی و با 15 بار تکرار استفاده می‌کنید سطح تلاش شما پایین است با این میزان نمی‌توانید ماهیچه‌های خود را اضافه کنید و آن‌ها را نیرومند سازید. به جای آن میزان سنگینی حرکت خود را بالا ببرید. خسته کردن ماهیچه‌ها آن‌ها را بزرگتر و نیرومند تر می‌سازد. همه ورزش‌ها مفید هستند اما آیا شما رانیرومند می‌کنند؟

ماهیچه‌ها برای نیرومند شدن به رقابت نیاز دارند. هر ورزش سطح متوسط و سخت دارد ، شما باید ببینید که کدام را دوست دارید.
البته شاید این برای هر شخص یا هر ورزش واقع بینانه نباشد. افراد مسن دامنه حرکتی مفاصل محدودی دارند که ممکن است در نتیجه ورم مفاصل باشد. اگر شما وضعیت درمانی خاصی دارید ممکن است از نظر حرکتی محدود باشید ، اما احتمالا می‌توانید ورزش‌های آرام را انتخاب کنید که به افزایش قدرتتان و دوری از بدتر شدن مشکلاتتان کمک می‌کند. اگر شما درد زانو دارید در بدن سازی میزان خمیدگی‌های شما کمتر می‌شود.

بهترین راه انتخاب ورزش مناسب این است که با یک درمان شناس حرفه ای مشورت کنید. تا به شما یک برنامه ورزشی بدهد که بتواند نیاز‌های فردی شما را برطرف کند. و برای مطمئن شدن از درست اجرا کردن آن ،‌ این برنامه را با مربی خود درمیان بگذارید. 
منبع : سیمرغ


تا چه سنی می خوان بدنسازی کرد؟ , عضله سازی بدن تا چه سنی است