چربی سوزی با بوسو - تمرین با بوسو بال

آکایران :این روزها دغدغه مهم زندگی بعضی از خانم ها این است که چربی های اضافی بدن شان را از بین ببرند و به کمک رژیم های مختلف به لاغری برسند. متخصصان تغذیه معتقدند ورزش کردن در کنار رژیم، سرعت لاغری شما را افزایش می دهد و به شما کمک می کند در مدت زمان کوتاه تری به تناسب اندام برسید. اگر می خواهید به کمک یک ورزش جدید و باکلاس وزن کم کنید این بار سراغ توپ های بوسو بروید.
این توپ ها که به تازگی راه شان را به باشگاه های ورزشی بازکرده اند ، شکل جالبی دارند. نکته مهم اینکه ضمن ورزش با این توپ ها بیشتر عضلات بدن شما درگیر می شود و به این ترتیب می توانید روی چربی سوزی این ورزش جدید بیشتر حساب کنید. علاوه بر این کسانی که می خواهند بدنی انعطاف پذیر داشته باشند یا در فکر فرم دهی به بدن شان هستند هم می توانند از مزایای این ورزش بهره مند شوند. سپیده زاهدی، مربی تناسب اندام از گلدجیم آمریکا و مدرس دوره های تیف استرالیا، این ورزش جدید را به شما معرفی کرده و نحوه انجام چند حرکت آن را آموزش می دهد.
تمرین با بوسو بال

تمرین با بوسو بال

برگزیده ها: چربی سوزی با بوسو



بنا به گزارش برگزیده ها : درباره بوسو
بوسو از ورزش های جدید باشگاه هاست که می توانید آن را برای تحرک بیشتر و کالری سوزی انتخاب کنید. این ورزش توسط فردی به نام دیوید وک در سال 1999 ابداع شد. این ورزش به وسیله یک توپ نصفه انجام می شود. توپ بوسو (Bosu Ball) شکل و شمایل جالبی دارد؛ یک سمت آن کاملا صاف بوده و روی زمین قرار می گیرد و سمت دیگرش نرم و انعطاف پذیر است که می توانید روی آن بنشینید یا حرکات ایستاده و خوابیده را به کمک آن انجام دهید.
این ورزش برای چه کسانی مناسب است؟
اگر جزو افرادی هستید که می خواهند عضلات شان را تقویت کنند و به تعادل و انعطاف پذیری برسند، این ورزش شما را به نتیجه دلخواه تان می رساند. هنگامی که روی توپ می ایستید و حرکات را انجام می دهید مدام در حال تکان خوردن هستید. این حالت سبب انقباض عضلات و افزایش تعادل بدن شده و در نتیجه بدن به سمت کالری سوزی هدایت می شود. درواقع هنگام ورزش با این توپ بیشتر عضلات بدن درگیر تمرینات می شوند و همین موضوع به شما کمک می کند در مدت زمان کوتاه تری کالری بیشتری بسوزانید.
 از این رو تمرینات با توپ بوسو برای افرادی که می خواهند به اندام متناسب و وزن دلخواه شان برسند هم مفید است. علاوه بر این می توانید بوسو را به تنهایی در کنار ورزش هایی مانند TRX و بدنسازی هم انجام دهید.
چند نکته در مورد انجام تمرینات با توپ بوسو
- توجه داشته باشید حتما قبل از تمرین با توپ بوسو بدن تان را گرم کنید؛ مثلا می توانید بدن تان را با ورزش های هوازی (مانند پیاده روی ، دوچرخه سواری، دویدن و...) گرم کنید.
- اگر با ورزش میانه خوبی ندارید و به تازگی می خواهید تمرینات بوسو را شروع کنید حتما از یک مربی کمک بگیرید و از حرکات بسیار ساده شروع کنید چون تمریناتی که با توپ بوسو انجام می شوند حالت تعادلی دارند و بهتر است بدن تا حدودی از آمادگی جسمانی مناسبی برخوردار باشد.
- در صورتی که هدف شما این است که به کمک بوسو به چربی سوزی برسید، حتما بعد از انجام تمرینات 20 تا 25 دقیقه ورزش هوازی انجام دهید.
- ضمن انجام تمرینات به دم و بازدم تان توجه داشته باشید و نوشیدن آب کافی را فراموش نکنید.
 - برای کاهش وزن نسبت به میزان کالری مصرفی حساس تر باشید و مصرف قند های ساده و چربی های مضر را کاهش دهید تا به نتیجه مناسب برسید.
- تمرینات بوسو به روش های مختلفی انجام می شود و می توانید طیف وسیعی از حرکات را با توجه به وضعیت جسمانی، هدف از ورزش و البته توصیه های مربی دنبال کنید. با این وجود برای اینکه تمرینات در چربی سوزی و کاهش وزن تاثیر بیشتری داشته باشند، بهتر است هر حرکت را در سه ست 20تایی انجام دهید. در صورتی که می خواهید با کمک بوسو بدن تان را فرم دهید، توصیه می شود هر تمرین را در سه ست 10 تا 15 تایی به پایان برسانید. اگر هم هدف شما این است که با بوسو بدن تان انعطاف پذیر تر شود و حرکات تعادلی را بهتر انجام دهید، مدت زمان انجام هر حرکت را به تدریج بیشتر کنید.
قیمت توپ های بوسو
با این تفاسیر اگر از این ورزش جدید و متنوع خوش تان آمده و دوست دارید در خانه در کنار تردمیل و دوچرخه ثابت یا به عنوان یک وسیله ورزشی مستقل توپ نصفه نیمه ای هم داشته باشید شاید در مورد قیمت این توپ ها کنجکاو باشید. قیمت این توپ ها از 450 هزار تومان شروع می شود که شاید کمی گران به نظر برسد. از این رو قبل از خرید ابتدا این ورزش را در باشگاه های ورزشی امتحان کنید و اگر آن را از هر لحاظ پسندیدید و انجام تمرینات با آن برای تان میسر بود، نسبت به خرید این توپ ها اقدام کنید. از این توپ در کلاس های بدنسازی ، ایروبیک و TRX هم به عنوان مکمل استفاده می شود.
شکم ایستاده
,چربی سوزی با  بوسو بوسو,چربی سوزی,حرکات ورزشی,بدنسازی بانوان



ابتدا جلوی بوسو می ایستیم، دست ها را از آرنج خم می کنیم و به صورت عمودی جلوی صورت قرار می دهیم. پای راست خود را روی آن قرار داده و پای چپ را بالا می آوریم. دست ها را به سمت پاها نزدیک و شکم را منقبض می کنیم. بعد از اتمام یک سمت، طرف دیگر را با پای مخالف انجام می دهیم.

  
 پلانک همراه جمع کردن
,چربی سوزی با  بوسو بوسو,چربی سوزی,حرکات ورزشی,بدنسازی بانوان



دست های خود را به صورت عمود بر بدن روی توپ بوسو قرار داده و پاهای تان را کاملا صاف کرده در یک خط قرار دهید. شکم تان را سفت کرده و بعد پاها را یکی در میان از روی زمین بلند کرده به سمت شکم جمع کنید. می توانید این حرکت را با سرعت هم انجام دهید تا ضمن بالا رفتن ضربان قلب، کالری سوزی بیشتر شود.
,چربی سوزی با  بوسو بوسو,چربی سوزی,حرکات ورزشی,بدنسازی بانوان





استپ از طرفین
,چربی سوزی با  بوسو بوسو,چربی سوزی,حرکات ورزشی,بدنسازی بانوان



روی توپ بوسو می ایستیم. پای راست خود را از روی بوسو بلند کرده دوباره روی توپ می گذاریم و پا را به حالت اولیه بازمی گردانیم. بعد همین حرکت را با پای چپ تکرار می کنیم.

   
حرکت لانژ
,چربی سوزی با  بوسو بوسو,چربی سوزی,حرکات ورزشی,بدنسازی بانوان


با بدنی صاف مقابل بوسو می ایستیم. یکی از پاها را روی بوسو قرار داده و پای دیگر را روی زمین می گذاریم. سپس می نشینیم به طوری که دو زانوی پا زاویه ای 90 درجه داشته باشد؛ البته توجه کنید که زانوی پا از نیمه پا جلوتر نرود. سپس بلند می شویم و بعد از پایان ست حرکت را برای پای دیگر تکرار می کنیم.


ساید پلانک
,چربی سوزی با  بوسو بوسو,چربی سوزی,حرکات ورزشی,بدنسازی بانوان



روی زمین به پهلو می خوابیم و ساعد یک دست خود را روی بوسو قرار می دهیم. سپس باسن را از زمین بلند کرده و شکم را سفت می کنیم. بدن باید در یک خط صاف نگه داشته شود. پایین تنه را به زمین نزدیک می کنیم و بعد به حالت اولیه برمی گردیم.
,چربی سوزی با  بوسو بوسو,چربی سوزی,حرکات ورزشی,بدنسازی بانوان




 
کرانچ ساده
,چربی سوزی با  بوسو بوسو,چربی سوزی,حرکات ورزشی,بدنسازی بانوان



روی زمین مقابل بوسو نشسته و پای خود را صاف می کنیم. به بوسو تکیه می دهیم ولی به صورتی که روی آن کامل بخوابیم. سر را بالا نگه داشته به اندازه 30 درجه سرشانه را بالا می آوریم و سپس به جای اولیه بازمی گردیم.

,چربی سوزی با  بوسو بوسو,چربی سوزی,حرکات ورزشی,بدنسازی بانوان