رشته ساندا - ووشو ساندا چیست

رشته ساندا


سان شو یک استیل از ووشو که یک هنر رزمی چینی محسوب می شود . این هنر رزمی ترکیبی از تئوری ها و تکنیک های ووشو است که سبک جدیدی را با توانایی ها و قوانین جدید در سطحی قویتر و پیشرفته تر ارائه می دهد.

ووشو ساندا چیست

ووشو ساندا چیست

در این رشته رزمی، یک مجموعه کامل از همه فنون نبرد بدون اسلحه، در چنگال گرفتن حریف، کشتی، مبارزه به روی زمین و دفاع در برابر حریفی که اسلحه بدست دارید دیده می شود. سان شو در حقیقت نوعی از کیک بوکسینگ به حساب می آید که در آن ضربات لگد و مشت به یک اندازه مورد استفاده قرار می گیرد اما همه این ضربات در نهایت به در دام انداختن حریف منجر می گردد.
در این رشته، یک مبارز می تواند برای افزایش هیجان در مبارزه، حریف خود را با دست از روی Leitai یا سکوی مسابقه پرتاب کرده و یا هل دهد. در دهه 1960 و همزمان با پیشرفت ورزش ووشو ، سان شو نیز بهدستور و همت دولت چین تبدیل به یک ورزش رسمی و مستقل جهانی گردید. به منظور تعریف یک شیوه مشخص مبارزه در کونگ فو اساتید این فنون از سر تا سر چین جمع شده و میراث به جای مانده از مبارزان قرون قبل کشور خود را بسط و گسترش دادند. بعدها برای کمتر کردن میزان آسیب در این مبارزات، تدابیر خاصی در نظر گرفته شد و هر ساله مسابقات قهرمانی جهان را برگزار می کند.


منبع:رزمی کار
ویرایش و تلخیص:برگزیده ها


,