فواید یوگا، فواید تمرین کردن یوگا - ورزش آکا - ورزش یوگا

در این بخش از سایت برگزیده ها مطالبی در مورد فواید یوگا را برای شما آماده کرده ایم ، امیدواریم که مورد توجه شما قرار گیرد.

یوگا یکی از روشهای تاثیرگذار برای به دست آوردن کنترل ذهن به اندازه بدن یک شخص است. یوگا تکنیک پیشرفته ای نیست و فواید یوگا است که آن را در میان مردم معروف کرده است.  یوگا ورزشی است که هم برای سلامت جسم مفیدند و هم برای سلامت روح.

یوگا , فواید یوگا , ورزش یوگا

یوگا

فواید یوگا

برخی افراد تصور می کنند که یوگا شبیه ژیمناستیک است و چون آنها مسن و دارای اندام نامتناسب و یا عضلات خشک هستند، نمی توانند تمرینات یوگا را انجام دهند. اما حقیقت این است که شما هرگز برای بهبود انعطاف پذیری بدن پیر نیستید.
برخی تمرینات یوگا با کشش مناسب عضله همراه هستند. این تمرینات موجب آزاد شدن اسید لاکتیک تولید شده در عضلات می شوند و سبب خشکی، فشار، درد و خستگی می گردند. همچنین یوگا حرکات مفاصل را افزایش داده و موجب افزایش لغزندگی مفاصل و بهبود حرکات بدن می شود.
یوگا تنها عضلات را تقویت نمی کند بلکه موجب قوی شدن همه بافت های نرم بدن از جمله رباط ها، تاندون ها و بافت های اطراف ماهیچه می شود. صرف نظر از سطح تمرینات، فواید این ورزش در مدت کوتاهی پدیدار می شود. در یک مطالعه مشخص شد که بعد از 8 هفته از شروع تمرینات 35 درصد بهبودی در انعطاف پذیری تنه و شانه ها مشاهده می شود.

ورزش - یوگا - فواید تمرین کردن یوگا

ادبیات نشان می دهد که یوگا قدمت هزار ساله دارد و در هند بسیار رایج بوده است.
یوگا با سیستم پزشکی کل نگر مقایسه می شود زیرا که یوگا بر کنترل جنبه های فیزیکی،روحی و روانی یک شخص تاکید دارد.بنابراین در مراحل اولیه، یوگا در غرب به عنوان سیستم بالقوه ای برای  درمان البته با سوء ظن درمورد کارایی آن تشخیص داده شد.اما شرایط کم کم تغییر کرد و شواهد علمی مزایا و فواید یوگا را تایید کردند.
یوگا یک درمان سنتی است که کاملا بر اساس مشاهده و اصول ذات و سرشت آدمی است. یوگا نه تنها یک تمرین است بلکه حتی یک بسته کامل برای انسان است.

فوایدورزش یوگابرای بانوان , ورزش یوگا برا بچها چه فایده ای داره , ورزش یوگا چیست

فواید یوگا

فواید یوگا

علم یوگا شامل حالت و چگونگی یوگا که مدیتیشن و تکنیک نفس کشیدن نام دارد می شود.
فواید یوگا با نوع یوگا تفاوت دارد همان طور که در جاهای مختلف از آن استفاده می کنند.بنابراین صرف نظر از نوع آن، فواید یوگا در کنترل و مدیریت استرس توسط طب نوین ثابت شده است.فایده چند عاملی یوگا آن را از تمرینات ساده متمایز می کند.
* فواید فیزیولوژیکی یوگا شامل تقویت کردن سیستم های اصلی بدن مثل سیستم اعصاب،دستگاه قلبی-عروقی،غدد،دستگاه تنفسی،سیستم ماهیچه ای و استخوان ها و سیستم دفع بدن است.
* یوگا باعث حفظ تعادل بدن می شود.
* یوگا با ایجاد تعادل در مواد شیمیایی بدن مثل کلسترول ای دی ال،گلوکز،و کاته کولامینها باعث جلوگیری از بیماری های مهلک و کشنده می شود و قابلیت ارتجاعی بدن را بالا میبرد.
* علاوه بر این، یوگا بدون اینکه در طول تمرین استحکام بدن را از بین ببرد وزن را در حالت تعادل نگه می دارد.
* فواید روانشناسی یوگا یکی از فواید جذاب آن است که شامل تنظیم کردن حالت های مربوط به اختلالاتی مثل خشونت، افسردگی ،و اضطراب ناگهانی است.
* بالا بردن توانایی های شخصی مثل مهارتهای یادگیری، تمرکز و حافظ ه خوب همچنین از فواید یوگا هستند.
*  بالا بردن مهارت های اجتماعی و سازگاری بهتر با شرایط و محیط هم از دیگر فواید یوگا می باشد.
*  فواید روحی و روانی یوگا شامل درک نفس و هوشیاری است که آرامش خاطر را فراهم می کند.تفکر کردن و خوب نفس کشیدن نیز از فواید تمرین کردن یوگا است.
* یوگا درمانی است که یک بدن متعادل را از طریق تمرین کردن حرکات پر انرژی یا حرکات ثابت فراهم می کند.
* مهمترین فایده یوگا داشتن احساس مطلوب بدون داشتن تمرینات شدید یا مصرف هر گونه مکمل می باشد.

سه فایده ذهنی یوگا

1- آرامش روح

تمرکز دقیق بر آنچه که بدن در حال انجام دادن آن است، آرامشی در ذهن بوجود می آورد.

ورزش یوگا ، روش های مدیتیشن را به شما آموزش می دهد؛ همانند نگاه کردن به تنفس و رهایی از افکار، و این خود عاملی است برای آرامش ذهن.

2- کاهش استرس

فعالیت بدنی، عاملی برای فروکش کردن استرس می باشد. ورزش یوگا نیز دارای این خاصیت می باشد.

مشکلات روزانه چه بزرگ و چه کوچک، با یوگا از بین می روند.

یوگا باعث دوری از عوامل استرس زا می شود و امید تازه ای را به زندگی می بخشد.

تاکید یوگا بر زندگی حال است. گذشته را فراموش می کنید و نگران آینده نیستید. این عامل باعث دوری از استرس می شود.

3- آگاهی از بدن

انجام یوگا ، آگاهی شما را نسبت به بدنتان بالا می برد. با انجام حرکات ظریف و کوچک، بدن خود را صاف و مستقیم می کنید. این عمل باعث می شود که درست بنشینید و درست بایستید و اعتماد به نفس در شما افزایش می یابد.

  یوگا باعث دوری از عوامل استرس زا و آرامش ذهنی می شود


منبع:سیمرغ
ویرایش و تلخیص:برگزیده ها


ورزش یوگا , فوایدورزش یوگابرای بانوان