چرا یوگا می کنیم؟ - چرا باید یوگا کار کنم?

چرا یوگا می کنیم؟

در میان دنیای مدرن که مملو از استرسهای روزانه ، خستگی و آلو دگی است ، مردم بسیاری در جستجوی راهی برای فرار از این استرسها و یافتن آرامش هستند.با ورور یوگا از کشور باستانی هند ، انسانها از اغتشاش و بی نظمی روزانه بیرون آمدند و تعداد بیشماری از آنها به ساحل آرامش پا گذاشتند.با وجود اینکه تمرینات یوگا به نوشته ها ، اعتقادات و ارزشهای باستانی بسیار نزدیک است ولی برای زندگی روزانه مردم نیز بسیار مفید است .

چرا باید یوگا کار کنم?

چرا باید یوگا کار کنم?


در زیر به دلایلی که روزانه مردم بیشتری به سمت یوگا کشیده می شوند آورده شده است:

* یوگا به ذهن و جسم آرامش می بخشد. حتی در یک محیط پر استرس یوگا به افراد کمک می کند تا تنفس خود را کنترل کنند و ذهن را از افکار پوچ و بیهوده رها کرده و با نیرو بخشیدن به جسم و ذهن به زندگی خود کمک کنند.

* یوگا به حفظ توازن بدن کمک می کند. یوگا به اشخاصی که وزن آنها بیش از اندازه و یا کمتر از اندازه است کمک می کنند تا به وزن ایده آل خود برسند .اصول توازن و اعتدال در فعالیت بدنی و رژیم همراه با یوگا می تواند شما را بسمت زندگی سالم تر سوق دهد.

* یوگا بدن شما را در مقابل بیماریها مقاوم می سازد.حرکات یوگا به اندامهای درونی پیام می فرستد و باعث بالا رفتن گردش خون می شود که این عوامل باعث کاهش بیماریها در فرد می شود.

* یوگا انرژی را افزایش می دهد. در عرض 20 دقیقه یوگا می تواند ذهن و جسم را با انرژی مورد نیاز بدن در طول روز تأمین کند.

* یوگا فرد را با واقعیت درونی خود آشنا کرده و او را بسمت رضایت از خود  و خودشکوفایی راهنمایی می کند. مراقبه ، یکی از مراحل یوگا ، ذهن را متمرکز کرده و از مسائل کوچک که در زندگی مادی وجود دارد دور می کند و به سوی احساس شادی رهنمون می سازد.
یوگا اکسیر زندگی است و همه مشکلات روزانه را حل می کند اما در واقع نتیجه ای که یوگیها( کسانی که یوگا کار می کنند) در هزاران سال بدست آورده اند در این زمان تنها با علم پزشکی به اثبات رسیده است. اگر برای رسیدن به یک سرزمین آباد از یک بیابان پرهرج و مرج آماده اید خود را برای زندگی با یوگا آماده سازید.

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ ـ مهرنوش نصوری
اختصاصی سیمرغ   www.seemorgh.co


,