گذر از بن بست کاهش وزن -آکا - بن بست کم کردن وزن

برگزیده ها: گذر از بن بست کاهش وزن Reviewed by Admin on Mar 5Rating:

گذر از بن بست کاهش وزن
من تغذیه سالم و منظمی دارم، پنج تا شش بار در هفته تمرین می کنم شامل تمرین هوازی و تمرین با وزنه، ولی باز هم نمی توانم وزنم را کم کنم. برای کاهش وزن چه راهکاری ارائه می دهید؟

بن بست کم کردن وزن

بن بست کم کردن وزن

برگزیده ها: گذر از بن بست کاهش وزن

به گزارش برگزیده ها: این سوالی است که بارها از من پرسیده شده: «همه چیز را به درستی انجام می دهم، ولی نتایج مورد نظرم را کسب نمی کنم»، پاسخ به سوال شما بدون دانستن اینکه در آن پنج یا شش جلسه تمرین تان در هفته، دقیقأ چه کاری انجام می دهید، ممکن نیست «از جهت شدت تمرین، عملکردتان و زمانی که در باشگاه سپری می کنید» ولی به شما خواهم گفت که حس می کنم اشتباهات اصلی شما چه چیزهایی می تواند باشد، بخصوص که گفتید هدف اصلی شما چربی سوزی است.
سوختن چربی بدن بستگی به ضربان قلب شما دارد. اگر ضربان قلب خود را به حداکثر برسانید، بدن شما وارد مرحله ای می شود که برای حفظ چنان سطحی از فعالیت به انرژی فوری نیاز دارد. برای اینکه سرعت بالای ضربان قلب حفظ شود، اولین موضوع کربوهیدرات ها هستند (که در ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اول سوزانده می شوند) و سپس بدن شما عضلات را تحت حمله قرار خواهد داد در حالی که از ذخایر چربی صرف نظر می کند به این دلیل که بدن نمی تواند چربی ها را با سرعت کافی تجزیه کند برای اینکه پاسخگوی قلب برای چنان ضربان بالایی باشد. شدت تمرین خود را کاهش دهید در حدی که تپش قلب شما به حدود ۶۵ درصد حداکثر ضربان در دقیقه برسد و این به چربی سوزی منجر خواهد شد.
حتی بهتر از آن، این است که از انجام تمرین هوازی که همه انجام می دهند، صرف نظر کنید! تمرین هوازی وقت تلف کردن است مگر اینکه بدانید به چه دلیل آنرا انجام می دهید… از اینرو، باید مغز خود را تمرین دهید و بازی را یاد بگیرید قبل از اینکه بتوانید وارد بازی شوید. این یک حقیقت ثابت شده است که تمرین با وزنه در جلسات یک ساعته ای که تکرارهای زیادی اجرا می کنید با استراحت کوتاه بین ست ها، در طول ۲۴ ساعت پس از آن، ۱۰ برابر کالری بیشتری می سوزاند در مقایسه با انجام تمرین عادی روی تردمیل در حالی که با دوستان خود گپ می زنید. در عین حال، تمرین با وزنه علاوه بر اینکه به کاهش چربی های شما کمک می کند، توده بدون چربی بدن را هم افزایش خواهد داد. وقتی توده بدون چربی بدن افزایش یابد و از چربی هایتان کاسته شود، کالری بیشتری را طی فعالیت مشابهی می سوزانید به این دلیل که چربی های بدن، ذخایر انرژی بشمار می آیند که برای بقاء و حرکت نیاز به انرژی بسیار ناچیزی دارند، در حالی که عضلات نیازمند مقدار خیلی زیادی انرژی برای فعالیت و حرکت هستند. به این معنی است که اگر دو فرد دوقلو را با وزنی مشابه داشته باشید که یکی ۵ درصد چربی و دیگر ۳۰ درصد چربی داشته باشد و این دو فرد ۱۵۰۰ متر را بدوند، فرد کم چربی مقدار کالری بسیار بیشتری را می سوزاند در مقابل فرد مقابلش که همان تمرین را انجام داده؛ دلیلش این است که فرد کم چربی نیازمند حرکت دادن مقدار بیشتری عضله است در مقایسه با فرد مقابلش که چربی زیادی دارد.
بازی را یاد بگیرید. اغلب افراد تنها وارد تمرین می شوند، ولی تنها افراد کمی هستند که در مورد آن تمرین و فعالیتی که انجام می دهند مطالعه می کنند و همین افراد معدود هستند که بیشترین اثر را از جلسات تمرین خود کسب می کنند و به بهترین نتایج می رسند. این در مورد زندگی هم صدق می کند، در واقع چشم بسته زندگی نکنید؛ اگر دقت کنید خواهید دید افرادی که حتی ژنتیک و پتانسیل ضعیف تر از دیگران دارند، تنها به این دلیل که اشتیاق و انگیزه بیشتری برای پیشرفت دارند و نسبت به مسیری که طی می کنند، آگاهی کافی دارند، به موفقیتها و دستاوردهای بزرگتری می رسند.

کاهش وزن


,