درمان کوفتگی، رفع خستگی و کوفتگی - ماساژ کوفتگی پا

در این بخش از سایت برگزیده ها مطالبی در مورد درمان کوفتگی را برای شما آماده کرده ایم ، امیدواریم که مورد توجه شما قرار گیرد.

صدمات ورزشی یکی از اصلی ترین دلایل مانع شونده  برای اشخاصی است که به طور مرتب ورزش میکنند این صدمات گاه چندان مهم هستند که ورزشکار را برای ماه ها از ورزش جدا میکنند در این بخش به  ارزیابی برخی از این صدمات و شیوه های  درمان آنها می پردازیم

ماساژ کوفتگی پا , کفتگی کمر , احساس سفتی و کوفتگی کمر

ماساژ کوفتگی پا

درمان کوفتگی

کوفتگی:
اثر برخورد ضربه مستقیم به بافت غیر استخوان و نرم یا بافت زیر جلدی باعث بروز آسیبی می شود که کوفتگی نام دارد (بافت نرم بدن عبارت از پوست رگهای خون ی اعصاب ماهیچه ها وترها رباط ها غدد و آستر پوشش اعضاء است )

این بافت بین پوست و عضله قرار دارد در بافتهای زیر جلدی به دلیل نرمی بافت و به دنبال وارد شدن ضربه شدید به بافت زیر جلدی خون ریزی در اثر پارگی عروق کوچک رخ می دهد که این عروق خون ی کوچک در بافت چربی وجود دارند
ضربه های خیلی شدید می تواند باعث آسیب دیدگی بخش عضلانی در زیر پوست و بافت زیر جلدی بشوند این ضربه ها ممکن است سبب پارگی تارهای ماهیچه ها شوند که این حالت درد و تورم ناگهانی در اثر خون ریزی در بین تارها ایجاد می شود
کوفتگی موجب خون ریزی مویرگها کوچک پاره شده می شود که در این صورت خون به عضلات زیرین و سایر بافتها نفوذ میکند که خود باعث تورم می شود و تورم ممکن است سطحی یا عمقی باشد و بستگی به شدت ضربه دارد

 

علائم و نشانه های کوفتگی
۱- کبود شدن پوست و بافت های زیرین
۲- تورم موضعی سطحی و عمقی
۳- حساسیت محل آسیب دیده ولی هنگام حرکت درد اضافی وجود ندارد
۴- احساس سفتی وقتی فشار به محل آسیب دیده اعمال می شود
۵- تغییر رنگ پوست که با قرمزی شروع و به طرف کبودی و سیاه شدن پیشرفت میکند
۶- محدودیت حرکت با توجه به محل آسیب و میان صدمه
۷- خواب رفتگی و بی حسی موضعی به خصوص در دستها
۸- زخم یا پارگی پوست در محل کوفتگی به خصوص در زانو

 

عوامل ایجاد کوفتگی
۱- ضربات مستقیم
۲- افتادن بر روی بدن
۳- تصادفات
۴- فشار جسم سنگین
۵- خون ریزی همزمان با آسیب بافت ماهیچه
۶- کمبود خون در عضلات ( کم خونی موضعی)
۷- سوء تغذیه شامل کمبود ویتامین
۸- نداشتن م حافظ کافی روی بدن
۹- سابقه بیماری خون ی هموفیلی
۱۰- استفاده از داروهای ضد انعقاد یا آسپرین
۱۱- نداشتن آمادگی جسمانی کافی

 

روش هایی برای درمان کوفتگی

کشش عضلات عقب ران: در حال ایستاده و یا نشسته سعی کنید انگشتان پای خود را لمس کنید.


کشش ماهیچه چهار سر: یکی از پاهای خود را از زانو خم کنید و کف پا را در پشت نگه دارید، به آرامی زانوی خود را به سمت عقب بچرخانید.

 

کشش مورب: در حالت ایستاده پاها را به عرض شانه باز کنید، وزن خود را بر روی یکی از پاها بدهید و دستان خود را آزاد در دو طرف پاها قرار دهید. این حرکت را برای هر دو پا انجام دهید.

 

کشش بازو: یکی از دست ها را بر بالای سر خود ببرید، آنرا از آرنج خم کنید و با دست دیگر آرنج دست خم شده را گرفته و انرا به سمت عقب بکشید.

 

کشش ساق پا: یک سکو و یا یک پله پیدا کنید و پای خود را بر روی آن قرار دهید، به طوریکه قسمت پشتی کف پا آزاد باشد و سپس به آرامی وزن خود را بر روی همان پا بدهید و زانوی خود را کمی خم کنید تا احساس فشار محسوسی در در قسمت ساق پای خود بکنید.

 

کشش کمر: بر روی زمین زانو بزنید و بازوهای خود را تا آنجا که ممکن است به سمت جلو باز کنید. در حین انجام این کار کمر خود را بچرخانید تا تمام فشاری که بر روی عضلات آن وارد آمده از بین برود.


کفتگی کمر , احساس سفتی و کوفتگی کمر