اندازه های ایده آل عضلات کدامند؟ - سایز ایده آل فوتبالیست

سایز ایده آل فوتبالیست

سایز ایده آل فوتبالیست

بیایید ببینیم که اندازه های ایده آل برای یک بدنساز معمولی کدام است. اغلب از من پرسیده می شود که اندازه های بدنم چند است و یا اندازه های ایده آل برای یک بدنساز یا یک هیکل مردانه ی عضلانی چقدر است. باور کنید یا نه، فرمول های زیادی برای تعیین این «اندازه های ایده آل بدن» وجود دارد. هرچند ممکن است از نظر شما اصلا درست نباشند.

سوال: تام، موضوعی هست که واقعا دوست دارم بدانم، اندازه های عضلات بدن شما چقدر است؟ شما بدنی داری که از نظر من ایده آل است و عکس های شما، برای من واقعا الهام بخش هستند. من قادرم که در تمرینات وزنه ای بتدریج پیشرفت کنم و می دانم که در حال عضله سازی هستم، اما هرگز اندازه ای بعنوان هدف ندارم، مثلا جلو بازو، سینه ، دور کمر، باسن و…

همچنین بنظر می رسد که نسبت های خاص (مثلا نسبت سینه به دور کمر و شاید نسبت های دیگر) نیز مفید هستند. من فکر می کنم که اگر دور کمر و باسن من سریعتر از سینه رشد می کند، شاید علامت آن باشد که در حال چاق شدن هستم، و این مسئله، اول در دور کمر و باسنم مشخص می شود.

اندازه هایی که من از خودم دارم اینها هستند: سینه ، دور کمر، باسن، جلو بازو، ساعد، ران ها و ساق ها. متشکرم تام عزیز.

جواب: من شخصا دیگر سایز بدنم را اندازه گیری نمی کنم، اگرچه وقتی نوجوان بودم، بطور منظم این کار را می کردم! با اینحال من واقعا فکر می کنم که این کار، بهترین روش برای پیشرفت است. این اندازه ها به شما انعکاسی می دهد در مورد اینکه رژیم تمرینی و تغذیه تان چقدر موثر است و به شما این امکان را می دهد که بفهمید آیا قسمت های خاصی از بدنتان از بقیه ضعیف تر است یا نه، و آیا دور کمر و باسن تان در حال چاق شدن است یا خیر.

اندازه ی دور کمر مهم است، زیرا وقتی اندازه ی دور کمر شما کم می شود، متوجه می شوید که چربی کل بدنتان کم شده است. همچنین وقتی دور کمرتان حتی به میزان ناچیزی کاهش می یابد، کاملا ظاهر شما را تغییر می دهد. حتی اگر عضله نداشته باشید، یک کمر باریک باعث می شود که شانه هایتان پهن تر بنظر برسند. از طرفی چربی شکمی و دور کمر زیاد، خطری برای سلامت ی محسوب می شود.

در طول این سال ها، فرمول های مختلف بسیاری برای نسبت های ایده آل پیشنهاد شده اند، اما من خودم هیچگاه یک اندازه ی خاص را بعنوان هدفم در نظر نگرفتم. بدنسازی یک ورزش بسیار بصری (دیداری) است، و شما در آن بر اساس ظاهرتان مورد قضاوت قرار می گیرید نه بر اساس اندازه ی دور بازو و

من بجای یک اندازه ی خاص، همیشه بدنبال یک ظاهر خاص بوده ام. بجای داشتن یک اندازه در ذهنم، عکسهای بدنسازانی را که اندامشان را تحسین می کردم و دوست داشتم از آنها تقلید کنم، می بریدم و نگاه می داشتم. من همیشه تصویری از یک بدن ایده آل در ذهنم دارم، نه اندازه هایی ایده آل.

,تناسب اندام, سلامتی, کاهش وزن,آموزش بدنسازی و پرورش اندام

بعنوان یکی از مهمترین اساس در اندازه ی عضله، من بطور متقارن روی عضلات کار می کنم، بنابراین تمام عضلات بطور یکسان پرورش می یابند و هیچ گروه عضلانی وجود ندارد که در مقایسه با بقیه، خارج از نسبت باشد. بعنوان مثال، یک سینه ی بزرگ با بازوهایی کوچک، احمقانه بنظر می رسد، همچنین بازوهایی بزرگ و پاهای کوچک هم غیر متقارن خواهند بود.


,