دارت

در این بخش از سایت برگزیده ها مطالبی در مورد ورزش دارت را برای شما آماده کرده ایم ، امیدواریم که مورد توجه شما قرار گیرد.

به نقل از برگزیده ها: ورزش دارت ورزش ساده ای است ولی این کافی نیست که فقط وسط تخته دارت را هدف قرار دهیم و پرتاب کنیم، بلکه تخته دارت 62 قسمت برای امتیاز دارد که هر کدام به نوبه خود از حساسیت بالایی برخوردار است. با ما همراه شوید تا با این ورزش بیشتر آشنا شوید.

دارت

دارت

دارت

برگزیده ها: ورزش دارت را باید یکی از شاخه های ورزش و حتی آمادگی نظامی دانست که به نوعی آن را یک هنر می دانند: هنر پرتاب دارت. تاریخ نویسان تخمین می زنند که احتمالاً نخستین بار این ورزش که در زمان خود نوعی تفریح هم محسوب می شد، درسده های میانه در انگلیس آغاز شده است، چرا که شواهد و اسناد دقیقی از آن در دسترس نیست و به طور تقریبی به سرنخ هایی رسیده اند که نشان می دهد عده ای این ورزش را به دانش آموزان دوره متوسطه آموزش می دادند که بتوانند با قوی تر ساختن عضله های بازو و ساعد خود نشانه گیری دقیق تری داشته باشند که بعدها حتی در جنگ ها برای پرتاب کمان و نیزه نیز بسیار مفید بود.

اما حقیقت این است که در دوره های جنگ در قرن ۱۸، بطری های خالی مشروبات الکلی و نشانه گیری برای انداختن چوب کبریت از فاصله دور به داخل این بطری ها یکی از جالب ترین و سرگرم کننده ترین تفریحات این سربازها بود که بعدها این فکر به ذهنشان خطور کرد که می توانند به شکل بهتر و سرگرم کننده تری تفریح کنند و حتی از این بازی پول دربیاورند که پس از مدتی بطری ها تبدیل به یک تخته مسطح شد و با تکه چوب های تراشیده شده به قطعات کوچک و نوک تیز بدل گشتند.

صفحه چوبی و مسطح که «بورد» نامیده می شود از تعدادی حلقه های رنگین که به فاصله هایی معین نقاشی شده تشکیل می گردد که هر پرتاب در داخل یکی از حلقه های رنگین امتیاز مخصوص به خود را دارد. از آنجایی که قرن ها پیش هر وسیله سرگرمی و وقت گذرانی از دید قشر مرفه و سطح بالای جوامع دور نمی ماند، دارت و پرتاب دارت نیز به سرعت مورد توجه شاهزادگان و ثروتمندان اروپایی قرار گرفت و در مدت زمان کوتاهی تا حدی در میان آن ها شایع شد که گاهی ساعت ها در شبانه روز را به انجام این بازی اختصاص می دادند و بر سر پرتاب دارت با هم شرط بندی هم می کردند.

بیشتر ورزشها علاوه بر فضای زیاد نیز به امکانات گران و یا در ورزشهای دسته جمعی نیاز به جمع آوری نفرات است ولی تمرین دارت را می توان در فضای بسیار کم و سه عدد دارت و یک تخته دارت و با حداقل یک نفر یا حداکثر نفرات انجام داد.فاصله طولی تخته دارت از زمین 173 سانتیمتر وفاصله برای پرتاب 237 سانتیمتر می باشد به عبارت دیگر بعد از نصب تخته دارت فاصله متر از مرکز تخته دارت تا محل استقرار باید 293 سانتیمتر باشد.

دارت از چهار قسمت تشکیل شده:

Flight -1

Shaft -2

Barrel -3

Tip or point -4

دارت,ورزش دارت,وسیله ورزشی دارت

ورزش دارت

نوک، بارل، شافت، و فلایت هرکدام انواع گوناگون ومختلف دارند وهر کس می تواند دارتی را که مورد علاقه اش است و با آن راحت تر است تهیه و استفاده کند.

فضای درنظر گرفته شده برای دارت یک فضای بسیار جزئی است.از شکل زیر پیروی کنید تا تخته دارت را در مکان دقیق و استاندارد آن نصب کنید و در مکان صحیح از آن بایستید. برای افرادی که از روی ویلچر پرتاب می کنند ارتفاع تخته دارت 40 سانتی متر پایین تر درنظر گرفته می شود.

قواعد بازی

1- هر بازیکن در راند فقط سه پرتاب می کند که امتیاز حاصل از سه پرتاب محاسبه می گردد.

2- هر بازیکن یک دارت را در شروع بازی برای مشخص شدن نفر آغاز بازی پرتاب می کند.

3- امتیازات بدست آمده برمبنای امتیازی است که برای هر ناحیه درنظر گرفته شده است، نه بر مبنای رنگ آن.

4- در صورت افتادن دارت از تخته دارت، امتیازی برای پرتاب کننده درنظر گرفته نمی شود.

گردآوری: بخش ورزشی برگزیده ها


,