قوانین ابتدایی بسکتبال - ورزش آکا - مراحل اموزش بسکتبالدر ابتدایی

ورزش - ورزش گروهی - قوانین ابتدایی بسکتبال

با گذشت زمان قوانینی برای انجام بازی وضع شد. مثلا تعداد بازیکنان هر تیم ۹ نفر تعیین گردید. سپس به ۷ نفر تقلیل یافت و بالاخره این تعداد به ۵ نفر کاهش یافت و تثبیت شد. هر بازیکن می‌توانست در موقع وقوع خطا به جای کلیه بازیکنان تیم خود پرتاب آزاد را انجام دهد. هر تیم می‌توانست از شروع تا پایان بازی توپ را در زمین خود به طور دلخواه نگهداری نماید.

مراحل اموزش بسکتبالدر ابتدایی , تمرینات ابتدایی بسکتبال

مراحل اموزش بسکتبالدر ابتدایی

 هر بار که توپ گل می‌شد بازی با بین طرفین یا جامپ بال (به انگلیسی: jump ball) از وسط زمین ادامه می‌یافت. بازیکنان بلند قد می‌توانستند نزدیک سبد قرار گیرند و توپ را به آرامی در سبد جای دهند (قانون سه ثانیه وجود نداشت). در آن زمان سعی شد توجه مدیران مدارس و مسئولان سازمان‌های ورزشی را به آموزش بسکتبال جلب نمایند. باوجود این تلاش مداوم و پیگیر، آموزش بسکتبال برای مربیان حالت جنبی داشت و اساساً فعالیت آن‌ها در ورزش‌های رقابت‌آمیز دیگری مانند فوتبال آمریکایی متمرکز بود.

قوانین مینی بسکتبال

مینی بسکتبال ورزشی است که براساس بازی بسکتبال و برای بازیکنان 11 و 12 سال طرح‌ریزی شده است هر تیم شامل 12 بازیکن، یک مربی و یک سرپرست خواهد بود اندازه زمین 26 در 14 متر می ‌باشد. خطوط زمین مینی‌ بسکتبال با آنچه در زمین بسکتبال ترسیم می شود مشابه است با این تفاوت که در مینی بسکتبال خط پرتاب 3 امتیازی وجود ندارد تخته ‌ها بطور قائم در انتهای زمین قرار داده شده و با خطوط اصلی موازی است، اندازه تخته 90 × 120 سانتی متر می ‌باشد ارتفاع حلقه تا زمین 260 سانتی متر با قطر 45 سانتی متر می‌باشد توپ با محیط 73 سانتی متر و وزن 475 گرم برای مینی بسکتبال استفاده می ‌گردد زمان بازی 4 کوارتر 10 دقیقه‌ای است که زمان استراحت بین کوارترهای اول و دوم، سوم و چهارم 2 دقیقه و زمان استراحت بین دو نیمه بازی 10 دقیقه می باشد.
منبع:ویکی پدیا
ویرایش و تلخیص:برگزیده ها


تمرینات ابتدایی بسکتبال ,