دلایل بروز آرتروز زانو - علت ایجاد آرتروز زانو

دلایل بروز آرتروز زانو

آرتروز زانو یکی از عارضه هایی است که اکثر مردم به ویژه خانم ها به آن مبتلا می شوند. به دنبال مقاله پیشین در مورد آرتروز، در این مقاله از سایت برگزیده ها قصد داریم به معرفی دلایل بروز آرتروز زانو بپردازیم. از شما همراهان همیشگی سایت برگزیده ها دعوت می کنیم در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید

علت ایجاد آرتروز زانو

علت ایجاد آرتروز زانو

دلایل بروز آرتروز زانو



استئو آرتریت (آرتروز) یک بیماری مفصلی دردناک است که باعث تخریب غضروف شده و ظرفیت ضربه گیری، م حافظ ت و حفظ نرمی مفصل را تحت تأثیر قرار می دهد. غضروف در مفاصل بزرگی چون زانو، استخوان را می پوشاند و از آن م حافظ ت می کند. بسیاری از بدنسازها با بالا رفتن سن دچار آرتروز مفاصل زانو می شوند.

دلایل ابتلا به آرتروز :

images71.jpg

آرتروز زانو

چندین فاکتور وجود دارد که می توانند خطر ابتلا به آرتروز را افزایش دهند، این عوامل شامل:
افزایش سن. خطر ابتلا به آرتروز با افزایش سن افزایش می یابد.
جنسیت. زنان بیشتر از مردان در خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند.
وراثت. بعضی از افراد بصورت مادرزاد دچار مشکلات استخوانی هستند، که خطر ابتلای آنها به آرتروز را افزایش می دهد.
آسیب دیدن مفاصل. زمانیکه مفاصل هنگام ورزش و یا سایر تصادفات آسیب می بینند، خطر ابتلای مفصل آسیب دیده به آرتروز افزایش می یابد.
چاقی. حمل وزن بیشتر توسط بدن باعث فشار بیش از حد بر مفاصل می شود.
مشاغل خاص. اگر شغل افراد از نوعی است که فشار مداوم برروی مفاصل می شود، خطر ابتلای شما به آرتروز افزایش می یابد.
سایر بیماری ها. ابتلا به دیابت ، کم کاری تیروئید ، نقرس یا بیماری پاژه خطر ابتلا به آرتروز را افزایش می دهد.

عواملی که روند آرتروز زانو را تسهیل می کنند عبارتنداز:

 image1.jpg

آرتروز زانو

۱- ضربه
۲-پارگی عناصر مفصل زانو (مثلاً منیسک ها، رباط ها و کپسول مفصلی)
۳-بیماری کندر ومالاسی کشکک (نرم شدن غضروف زیر کشکک) و موارد دررفتگی مکرر آن
۴-شکستگی ها ی درون مفصلی و دررفتگی ها
۵-وجود بیماری های مفصلی (همانند آرتریت روماتوئید یا بیماری عفونی در مفصل و...)
۶-تغییر شکل ها(دفورمیتی ها)ی مفصل زانو که عبارتنداز:
پای ضربدری
پای پرانتزی
خم شدن مفصل زانو
حرکت بیش از اندازه مفصل به سمت عقب یا عقب زدگی زانو(هیپراکستنشن زانو)
۷-عدم کنترل فعالیت های روزمره که منجر به استرس بیش از اندازه به ناحیه زانو می گردد(مواردی چون چهارزانو نشستن، دوزانو نشستن، توالت طولانی مدت غیرفرنگی و بالا و پایین رفتن از پله ها به دفعات متوالی به خصوص پله هایی که شیب تند دارند)
۸-شغل و حرفه ای که باعث فشار بیش ازحد به زانو می شود به ویژه افرادی که در طول فعالیت های کاری سخت، هیچگونه استراحتی به مفاصل جهت ترمیم و احیای مجدد نمی دهند.
9-چاقی
10-عوامل ژنتیکی
11-بیماری استئو کندر یت دیسکان
12-کیست منیسک
13-منیسک دیسکی شکل
14-بی ثباتی زانو به علت شلی رباط ها

محققین کلینیک مایو در یک مطالعه ۳۰ ماهه دریافتند که عضلات قوی و متعادل پا می تواند از درد و آرتروز زانو پیشگیری کند. آنها ۲۶۵ مرد و زن که آرتروز زانو داشتند را مورد مطالعه قرار دادند و متوجه شدند که شیوع بیماری در کسانی که عضلات ران بزرگ تر و قوی تری دارند کمتر است. عضلات ضعیف باعث ناپایداری و کشش کم کشکک زانو می شود که این امر غضروف را تحت فشار قرار داده و باعث ایجاد آرتروز و درد در زانو می گردد. بسیاری از بدنسازان جوان حرکات اسکات و کشش زانو را به صورت نادرست اجرا می کنند که این امر می تواند غضروف حساس در زانو را تخریب کرده و زمینه آرتروز را مهیا نماید. هم چنین بسیاری از افراد هنگام انجام این تمرینات وزنه بیش از حد استفاده می کنند و با انجام حرکت نادرست در واقع خودشان را فریب می دهند و هرگز عضلات قدرتمندی که به آنها اجازه خواهد داد وزنه های بزرگ تر را بدون صدمه زدن به زانو اسکات کنند، ایجاد نمی کنند.

● ایبوپروفن، این نام نیک است که می ماند

lbuprofen.jpg

آرتروز زانو و درمان آن



داروهای ضدالتهاب غیر استروئیدی (NSAID) مانند ایبوپروفن و ناپروکسن درد عضلانی و مفصلی را کاهش می دهند. آسپرین بیش از ۱۰۰ سال است که استفاده می شود. معرفی ایبوپروفن در سال ۱۹۶۹ موجب گرایش عمومی به این داروها شد. در حالی که آمریکائی ها مثل نقل و نبات از این داروها استفاده می کنند، تحقیقات نشان می دهند که آنها ممکن است با روند ترمیم بافتی تداخل داشته باشند و در افراد مستعد باعث افزایش فشار خون ، حملات قلبی، مشکلات باروری، زخم معده، بیماری کلیوی و کبدی شوند. البته تمام اخبار مربوط به آنها بد نیستند.
محققین کلینیک مایو در طی مطالعه ای بر روی ۲۵۰۰ نفر متوجه شدند که مردانی که NASID دریافت می کنند، ریسک کمتری برای بزرگی پروستات دارند. این ارتباط در مردان مسن تر بیشتر بود. مردها باید میان عوامل خطر این داروها در برابر قابلیت کاهش درد و پیشگیری از بزرگی پروستات متوسط آنها، تعادل برقرار نمایند.

● مراقب میکروب های زمستانی باشید!

4586.jpg

دلایل بروز آرتروز زانو



مردم در زمستان بیشتر دچار سرماخوردگی و آنفولانزا می شوند، زیرا با افراد دیگر در محیط های سربسته در تماس زیادی قرار می گیرند. باشگاه ها محیط های آموزشی هستند که برای شیوع بیماری های مسری بسیار بدنام می باشند. عرق، تنفس عمیق، سرفه و ارتباط نزدیک همگی، بیماری ها را در آستانه بروز قرار می دهند. در طی تمرین بدن انرژی اش را برای تنظیم حرارت درونی و کنترل سوخت و ساز مصرف می کند و در این زمان شما تنها درگیر همین مسئله هستید.
بدن هنگامی که در حال تحمل و تنظیم استرس های تمرین ـ به خصوص هنگام تمرین شدید ـ می باشد، در مبارزه با میکروب ها دچار مشکل می شود. مراقب میکروب ها باشید. پیش از استفاده از ماشین های تمرین، عرق روی آنها را با یک حوله خشک کنید. از مدیر باشگاه بخواهید که مسائل بهداشتی را در نظر داشته باشد، دست هایتان را مکرراً بشوئید و هرگونه زخم و خراشی را بپوشانید.
در رختکن صندلی بپوشید و هر بار که دوش می گیرد خودتان را با حوله خشک کنید. برای تقویت سیستم ایمنی خود خوب بخوابید و میوه و سبزی جات زیاد بخورید. برای جلوگیری از بیماری، میان استراحت و تمرینتان تعادل داشته باشید.

● درمان درد کمر بدون جراحی

ImageLoader.ashx.png

آرتروز زانو



بیش از ۸۵ درصد آمریکائی ها کمردرد دارند. آمریکا سرزمین حل سریع مشکلات است و به همین دلیل بسیاری از کسانی که کمر درد دارند سراغ جراح ستون مهره ها می روند. در حقیقت در سال گذشته جراحان، شش برابر بیشتر از سال ۱۹۸۰ جراحی کمر انجام دادند.
آیا این جراحی ها به درد کمر پایان دادند؟ یا این که فقط به جراحان مغز و اعصاب و ارتوپدها کمک کرده اند تا قسط های ماهانه اتومبیل های مرسدس بنزشان را بپردازند؟! پاسخ این سئوال پیچیده است. جراحی همیشه به درد کمر پایان نمی دهد.
نخاع سالم نیاز به عضلات باثبات، متعادل و آماده دارد. استوارت مک گیل از دانشگاه واترلو در کانادا توصیه می کند که برای ایجاد استقامت در عضلات حمایت کننده نخاع، هر روز تمرینات خاصی برای این عضلات انجام دهید.
بروز کمر درد و مردمی که می خواهند این مشکل را سریعاً برطرف کنند و پزشکانی که نیاز به امرار معاش دارند، در مجموع باعث می شوند که تعداد جراحی های کمر به این عدد بزرگ برسند.
مراکز نخاع، مراکز نسبتاً جدیدی برای درمان کمر درد هستند. این تسهیلات از رویکردهای متنوعی شامل ورزش در خانه ، درمان جسمانی دارد و جراحی برای درمان این مشکل استفاده می کنند. پیش از آن که زیر نظر پزشک تمام روش های درمان ی را امتحان نکرده اید، چرا ورزش را امتحان نمی کنید؟


منبع:ویستا
ویرایش و تلخیص:برگزیده ها


,