ورزش صبحگاهی، اصول ورزش صبحگاهی - نرمش صبحگاهی با تصویر

 

در این بخش از سایت برگزیده ها مطالبی در مورد ورزش صبحگاهی را برای شما آماده کرده ایم ، امیدواریم که مورد توجه شما قرار گیرد.

ورزش صبحگاهی , نرمش صبحگاهی با تصویر , نرمش صبحگاهی

ورزش صبحگاهی

ورزش صبحگاهی

اکثر ما شنیده ایم که ورزش قبل از صبحانه متابولیسم بدن را افزایش داده و همچنین موجب سوخت افزون چربی می شود همه ما از کربوهیدراتها به عنوان منبع اصلی برای تامین انرژی روزانه استفاده می کنیم ولی خوابیدن در طی روز موجب کمبود دریافت کربوهیدراتها می شود. با زود بیدار شدن در صبح ، بدن را مجبور می کنیم قبل از دریافت منبع انرژی (کربوهیدراتها) ، چربی بدن را بسوزاند. 
مطمئنا هر فردی متمایل است که زمان دیرتری را در طی روز ورزش کند ، اما چند بار موارد و کارهای دیگری پیش می آید و جایگزین زمان و برنامه ورزش می شود . و یا به دلیل نداشتن عزم راسخ ، ورزش به زمان دیگری موکول می شود . حتی اگر شما تمرین کنید که صبحها زود از خواب بیدار شوید ، وقتی می توانید برنامه ورزشی خوب و مناسبی داشته باشید که ان را مقدم بر همه کارهای روزانه خود قرار دهید . 

ورزش صبحگاهی به فعالیت ها و تمرینات جسمانی سبک گفته می شود که در ابتدای صبح انجام می گیرد. با نقش مؤثری که این نوع تمرینات در تندرستی و نشاط ایفا می کند، باعث شده تا ورزش صبحگاهی به عنوان یک پدیده جهانی معرفی شود. بطوری که کمتر مردمانی را در گوشه و کنار جهان می توان یافت که بطور عام به ورزش صبحگاهی توجه نداشته باشند.

حتی دانش آموزان نیز می توانند در هنگام صبحگاه و قبل از رفتن به اولین کلاس درس با چند حرکت ساده در حالت ایستاده به ورزش صبحگاهی بپردازند. اگر بدن شما دیر از خواب می شوید، بهتر است فعالیت جسمانی و حرکت هایی را در رختخواب انجام دهید. این پیشنهاد به ویژه برای افراد سالمند بسیار مفید است. برخی از حرکات ساده مثل بالا آوردن پا  به صورت تک تک  و یا بالا آوردن سر و گردن را می توان در رختخواب انجام دهد. 

فعالیت زیر در یک روز ورزش صبحگاهی پیشنهاد می شود: 

در حالت ایستاده، سر و گردن خود را در جهات مختلف بچرخانید.  10 بار

در حالت ایستاده، هر دو دست خود را در جهات مختلف بچرخانید.  10 بار

روی یک پا بایستید و پای دیگر را روی صندلی بگذارید، سپس به سمت پای روی صندلی خم شوید و دوباره بایستید.  این حرکت را با هر یک از پاها ۱۰ با انجام دهید؛

در حالت نشسته هر دو پای خود را به جلو دراز کنید، و سپس سعی کنید با خم شدن انگشتان پای خود را لمس کنید و حدود ۲۰ ثانیه مکث کنید؛

حرکت دراز نسشت را با زانوهای خم، ۲۰ تا ۳۰ حرکت انجام دهید؛

یک پله کوتاه حدود ۲۰ سانتیمتر انتخاب کنید و از آن بالا و پایین روید، این حرکت را با سرعت دلخواه به تعداد ۴۰ بار انجام دهید.  پس از چهار هفته می توانید این تمرین را تا ۱۰۰ حرکت در روز افزایش دهید. 

● دلیل ورزش صبحگاهی 
_ به آن عادت می کنید و تبدیل به برنامه ثابتی می شود. 
_ آز آلودگی هوا که از تعدد ماشین های جاده ها و خیابانها بوجود می آید ، جلوگیری می کنید. 
_ از گرمای روز تابستان در امان می مانید .
_ اغلب صبحهای زود در خیابانها و ورزشگاهها ، افراد کمتری هستند . 
_ فکر بازتری می توانید داشته باشید و میزان انرژی را برای زمان اوج فعالیت های روزانه خود افزایش دهید . 

● در ارتباط با ورزش صبحگاهی : 
صبح زود بیدارشدن موجب کاهش دمای بدن یعنی کاهش میزان انرژی بدن می شود .
موجب سفت شدن ماهیچه ها میشود ، بدین معنا که در شروع ورزش روزانه ، بدن شما بیشتر کش می آید و میزان قدرت بدنی تان نیز پس از ورزش قابل مشاهده و توجه می باشد . 
بعضی افراد نمی توانند برنامه روزانه شان را تغییر دهند و از ورزش فرار می کنند. 

● صبحانه قهرمانان ورزش 
اگر شما برنامه ورزشی صبحگاهی داشته باشید در وسط صبح انرژی تان را از دست میدهید . 
کم کردن وزن و کمبود وقت را بهانه ای برای نخوردن صبحانه قرار ندهید. شما وقتی صبح بیدار می شوید و شروع به تحرک می کنید حتی اگر کارتان با موس و کیبورد باشد ، به میزانی کالری نیاز دارید . 
وقتی شما به خوردن غذاهای خوب در هر صبح عادت کنید کارهایتان را به نحو احسن تری انجام می دهید و به غذاهای ناسالم رضایت نمی دهید. 
وقتی شما صبح زود ، ورزش کنید میزان کالری بیشتری نسبت به روزهای دیگر می سوزانید و میزان متابولیسم نیز افزایش می یابد.

بطور کلی، به افراد غیر ورزشکار پیشنهاد می شود که از فعالیت های با شدت بالا اجتناب کنند.  فعالیت هایی که در آن ها تنفس تند می شود و فرد عرق می کند، از نوع شدت بالا محسوب می شوند.  چنین فعالیت هایی را به زمانی در طول روز  به بعداظهر  موکول نمایید. تمرینات کششی ایستا با شدت متوسط بهترین نوع فعالیت در ورزش صبحگاهی بشمار می رود.از فعالیت های ضربه ای و پرتابی و همچنین فعالیت های خسته کننده در ورزش صبحگاهی اجتناب نمایید. 

 
نرمش صبحگاهی با تصویر , نرمش صبحگاهی