ورزش در تابستان، ورزش کردن در فصل تابستان - ورزش آکا - مطالبی درباره فصل تابستان وورزشهای تابستانی

 

در این بخش از سایت برگزیده ها نکات و مطالبی درمورد ورزش در تابستان را برای شما آماده کرده ایم ، امیدواریم که مورد توجه شما قرار گیرد.

ورزش - نکات ورزشی - ورزش کردن در فصل تابستان

چگونگی ورزش کردن در فصل گرما اهمیت بسیاری دارد، به خصوص برای افرادی که به طور غیرحرفه ای ورزش می کنند.
ورزش کردن در فصل تابستان سبب هدر رفتن بخش زیادی از آب و املاح بدن می شود. به همین دلیل زمانی را که ورزشکار برای تمرین انتخاب می کند باید مناسب باشد...

 

مطالبی درباره فصل تابستان وورزشهای تابستانی

مطالبی درباره فصل تابستان وورزشهای تابستانی

ورزش در تابستان

ورزش در هوای گرم به دلیل افزایش دمای بدن، گرمازدگی و کمبود آب بدن، حس خوشایندی برای ورزشکاران ندارد. گذشته از این نه تنها خیس عرق خواهید شد، بلکه شاید بی حال هم بشوید! همچنین فعالیت ورزشی در آب و هوای گرم باعث کاهش توان هوازی در ورزشکاران شده و با افزایش دمای داخلی باعث کاهش حجم خون جریانی در عضلات می شود که این به معنای کاهش کارایی عضلات می باشد. با این وصف باید دور ورزش کردن در هوای گرم یک خط قرمز بکشید! اما چنین چیزی برای شما که عادت دارید در بیرون از منزل ورزش کنید امکان پذیر نیست. پس لازم است برخی نکات را رعایت کنید.

هنگام ورزش در هوای گرم به این موارد توجه کنید

با توجه به عوارض ورزش در هوای گرم و حتی اشاره به راه های پیشگیری از آن، شما ورزشکاران لازم است موارد دیگری را نیز رعایت کنید، تا هم بتوانید دچار آسیب نشوید و هم از ورزش کردن در هوای گرم لذت ببرید.

بهترین زمان ورزش در فصل تابستان

پیشنهاد می کنیم که در طول فصل تابستان، صبح ها ورزش کنید. چرا که گرما در پایین ترین حدش قرار دارد. همچنین در مواردی که فرصت ورزش کردن در صبح را ندارید، اواخر عصر نیز زمان مناسبی برای ورزش کردن است.

لباس آزاد بپوشید

هنگامی که لباس هایی سبک و آزاد به تن کنید، لباستان به بازتاب آفتاب کمک خواهد کرد و تمرین برایتان آسان تر خواهد شد. پارچه های نخی را انتخاب کنید، چرا که بهتر از انواع دیگر عرق را جذب می کنند.

کرم ضد آفتاب فراموش نشود

همیشه ضد آفتاب بزنید، مهم هم نیست چه زمانی از روز باشد. کرم ضد آفتاب از شما در برابر اشعه های ماورای بنفش خورشید که بیشترین لطمه را به پوست وارد می سازند، م حافظ ت خواهد کرد.

ورزش کردن در هنگام ظهر و زمانی که آفتاب مستقیم به زمین می تابد، صحیح نیست. بهتر است زمان تمرین صبح زود و یا در هنگام بعد از ظهر باشد.
ورزش کردن در هوای آلو ده نمی تواند ایده آل باشد، همین طور تمرین در زمانی که هوا راکد است مناسب نیست. فرد باید سعی کند در هوای سالم ورزش کند.
لباس ورزشکار در فصل گرما با دیگر فصل ها متفاوت است. به این ترتیب با گرم شدن هوا، ورزشکار باید از لباس نخی استفاده کند. طوری که اگر عرق کرد لباس به بدنش نچسبد. چرا که، ممکن است موجب بیماری های پوستی شود.
همچنین بهتر است در این فصل از لبا س با رنگ روشن استفاده شود و همچنین لباس نباید چسبان باشد.
مسئله مهم در هنگام ورزش کردن این است که برای استفاده از مایعات هیچ نوع محدودیتی وجود ندارد.
ورزشکار می تواند مایعات زیادی مصرف کند، مثلافرد از زمان شروع تا پایان تمرین می تواند هر چقدر که می خواهد آب مصرف کند. بدون اینکه عوارضی برای ورزشکار داشته باشد. البته استفاده از مایعات قندی هم کمبودها را جبران می کند.
در پایان می توان به نوع تمرینات اشاره کرد. تمرینات هوازی در فصل گرما مناسب است. پیاده روی ، بازی تنیس، دوچرخه سواری و شنا همگی از ورزش های هوازی هستند. ورزش های هوازی با رساندن اکسیژن بیشتر به بدن، سطح اکسیژن خون را افزایش می دهند و به تناسب اندام نیز کمک می کند.
دویدن و پیاده روی ورزش هایی هستند که هزینه خاصی نیاز دارند و ورزش های مناسبی برای صبح و یا بعدازظهر روزهای گرم تابستان هستند.

گرمای هوا می تواند تاثیر عمیقی بر پاسخ فیزیولوژیک بدن بگذارد و خطر گرمازدگی را افزایش دهد. در یک فرد سالم محدوده دمای مرکزی بدن بین 1/36 تا 8/37 درجه سانتی گراد است. انسان با دمای مرکزی بیش از 41 درجه سانتی گراد مدت کوتاهی می تواند دوام آورد زیرا در دمای 45 درجه سانتی گراد پروتئین های بدن تخریب می شوند. افزایش دمای بدن می تواند ناشی از منابع درونی مانند فعالیت عضلانی و متابولیسم و منابع بیرونی مانند گرمای محیط باشد. بدن در زمان افزایش دما به طرق مختلف حرارت را دفع می کند که مهم ترین آن تعریق است. زمانی که تولید گرمای بدن بر دفع آن غلبه کند، استرس گرمایی حاصل خواهد شد.


منبع:ویستا
ویرایش و تلخیص:برگزیده ها


,