انتقاد مدیرعامل سابق پرسپولیس از واگذاری سرخابی ها به سایپا و ایران خودرو


اخبار,اخبارورزشی,پرسپولیس

مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس گفت: «اگر شرکت سایپا و ایران خودرو تیم‌داری بلد بودند، وضعیت‌ باشگاه‌هایی که در لیگ برتر دارند این نبود.»

عباس انصاری‌فرد در مورد اینکه شایعه شده قرار است استقلال و پرسپولیس به شرکت ایران‌خودرو و سایپا واگذار شوند گفت: «این کار به صلاح نیست. اگر قرار بود این دو باشگاه دولتی بمانند دیگر چه کاری بود که بخواهیم آنها را به بخش دیگری واگذار کنیم. اگر سایپا و ایران خودرو کننده بودند به وضعیت تیم‌های خود در لیگ برتر سر و سامان می‌بخشیدند. آنها در هزینه این باشگاه‌ها مانده‌اند دیگر چه برسد بخواهند در استقلال و پرسپولیس هزینه کنند. نمی‌دانم چرا باید بحث واگذاری این باشگاه‌ها به بخش خودروسازی مطرح شود درحالی که آنها خودشان از مشکلات مالی رنج می‌برند.»
 
وی در مورد اینکه گفته می‌شود این دو شرکت بدهی‌های مالی زیادی دارند اظهار داشت: «همینطور است. آیا این کار می‌تواند از لحاظ منطقی تصمیم درستی باشد. فکر می‌کنم سازمان خصوصی‌سازی باید شخصا به این مسئله ورود کند و مانع از انجام این کار شود.»

 مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که این بحث از کجا مطرح می‌شود، گفت: «این صحبت‌ها از سوی برخی افراد مطرح می‌شود و متاسفانه آنها آینده را در نظر نمی‌گیرند. اگر این کار انجام شود بر مشکلات پرسپولیس افزوده می‌شود و بدهکاری‌های جدیدی به بدهی‌های قبل اضافه می‌شود. این نوع پینشهادها غیراصولی است و راه به جایی نمی‌برد.»

وی تاکید کرد: «اگر دولت دست به دست تیم را به بخش دولتی دیگری بدهد نمی‌تواند راه به جایی ببرد. بهترین بخش برای اداره این دو باشگاه در بخش دولتی همان وزارت ورزش است که تخصص لازم را دارد. وزارت ورزش دارای تخصص در امر ورزش است و بهتر از سایر ارگان‌های دولتی می‌‌تواند در اداره این دو باشگاه موفق شود پس به نظر نمی‌رسد واگذاری پرسپولیس و استقلال به سایپا و ایران‌خودرو موفقیت‌آمیز باشد.»

 انصاری‌فرد در ادامه اظهار داشت: «وقتی خود وزارت ورزش در اداره این دو باشگاه مانده و با مشکلات زیادی روبرو شده چطور از دو شرکت خودروسازی توقع داشته باشیم که در این راستا موفق شوند. اگر قرا راست این دو باشگاه را خصوصی کنند باید این خصوصی‌سازی به جاهایی داده شود که دارای سیستم اقتصادی و برنامه قوی باشد و در کنار آن از افراد ورزشی استفاده کنند.»

وی در پاسخ به این سوال که نام برخی از افراد برای خرید باشگاه پرسپولیس و استقلال مطرح شده است خاطرنشان کرد: «بعید می‌دانم باشگاه به چنین افرادی داده شود. در کنار اینکه این دو تیم دو امتیاز مهم برای جامعه هستند می‌توانند دو تهدید هم باشند. برخی نام‌ها که مطرح شده شرایط گرفتن باشگاه را ندارند. در کل امیدوارم تصمیم درستی گرفته شود تا پرسپولیس و استقلال بتوانند در رشد ورزش، اقتصاد و جامعه تاثیر مثبت بگذارند ولی برخی حرف‌ها که برای انجام این کار مطرح شده به جز ضرر چیزی ندارد.»

 اخبار  ورزشی  -  فارس