چرا فقط شکست خورده ها از کروش انتقاد می کنند؟!


اخبار,اخبار ورزشی , کارلوس کروش

یک سوال کلیدی درباره منتقدان کارلوس کروش وجود دارد و ناگفته پاسخ آن پیداست!

 فشار منتقدان کارلوس کروش هر روز بیشتر و بیشتر می شود و آخرین نفر از این لشکر منتقدان ناصر فریاد شیران که گفته کروش را یک ناشی گر به ایران آورده و او دنبال مربیگری نیست...


اما نگاهی به لیست منتقدان کروش عوام را با یک سوال روبرو می کند؛ اینکه چرا بازندگان فوتبال ایران از او انتقاد می کنند؟ خداداد عزیزی سرمربی این روزهای شهرداری تبریز، با این تیم فصل ناموفقی را سپری کرده و تیمش از 18 بازی 19 امتیاز گرفته است! تیم های عزیزی معمولا نیمه بالای جدول را به خود ندیده اند و او در دوران مربیگری، ناکام بوده است.


اگر موفقیت مایلی کهن با تیم ایران در جام ملت های 96 را فاکتور بگیریم، این مربی هم معمولا ناکام بوده است. او یکی از قوی ترین تیم های امید تاریخ ایران را به آغوش گرم ناکامی سپرد. هنوز حسرت ناکامی آن تیم با ستاره هایی چون کاظمیان، مبعلی، کعبی، نصرتی، معدنچی و... در دل ایرانی ها مانده است. مایلی کهن در سایپا، فولاد، پیکان و صبا هم موفق نبود. آخرین سنگر او هم تیم امید است که همراه با خاکپور مقابل عربستان شکست خورده است.

 

البته شکست مقابل عربستان برای مایلی کهن اتفاق تازه ای نیست. او پیش از این در دو برهه حساس دیگر هم به عربستان باخت؛ یکی همان جام ملت های 96 که باعث شد ایران به رده بندی برسد و دومی مقدماتی جام جهانی 98 فرانسه که زمینه ساز اخراجش شد. حالا منتقدان مایلی کهن یک سوال کلیدی از او دارند؛ چطور 2 روز بعد از شکست تیم ملی امید، بی آنکه یک کلمه درباره این شکست حرف بزند، می گوید کارلوس کروش مربی نیست و باید از فوتبال ایران برود؟! گویا دیگران به عربستان باخته اند و او با پرونده ای مملو از بردها و دستاوردهای بزرگ برای فوتبال ایران، مقابل همه ایستاده است. وقتی او مخالف مربی پرتغالی است، کسی تعجب نمی کند که یکی از اعضای خانواده فریاد شیران ها هم هر روز علیه کروش حرف بزند!


دیگر منتقد کروش هومن افاضلی است که دستاوردهای تاریخی اش در تیم های ملی مختلف پایه هنوز دهان به دهان می چرخد! او که آخرین شاهکارش زدن سیلی به یکی از کارمندان خانم فدراسیون است و داد و فریادهایش پشت در اتاق رئیس فدراسیون در آکادمی فوتبال. افاضلی که برای چند سال داعیه سرمربیگری تیم امید را داشت، در  تمام ناکامی های این تیم در سال های اخیر کنار مربیان مختلف بود اما هنگام شکست ها ناپدید می شد و جالب اینجاست به لطف همان رئیسی که سرش داد و بیداد می کرد، در کادر بعدی هم حضور داشت! افاضلی تا به حال یک موفقیت هم در کارنامه مربیگری اش در تیم های پایه و ملی از جمله دستیاری دایی نداشته است و امروز عملکرد کروش را نقد می کند و گه گاه در صدا و سیما به تاکتیک های مربیانی چون گواردیولا، مورینیو و... هم ایراد می گیرد!


در این صف منتقدان دیگری چون درخشان و قلعه نویی هم دیده می شود. سرمربی استقلال باز نسبت به دیگر منتقدان دستاوردهایی داشته و پرافتخارترین مربی لیگ برتر به حساب می آید. هنوز استقلال طوفانی او که تا دقیقه 90 می جنگید و دست آخر می برد، مثل یک خاطره شیرین در ذهن طرفداران است؛ هر چند در دو سال گذشته انواع و اقسام ناکامی ها را از آن خود کرده است.

 

اخبار ورزشی - خبرآنلاین