رئیس جمهور آمریکا "وعده" داد


اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل,رئیس جمهور آمریکا

رئیس‌جمهوری آمریکا وعده داد که آمریکا و متحدانش "نیروهای مرگ" را شکست خواهند داد و اجازه نمی‌دهند تا افراطگرایان رادیکال جایی در خاک آمریکا پیدا کنند. با این حال او هیچگونه جزئیاتی از استراتژی‌اش برای شکست گروه داعش ارائه نکرد.

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری جدید آمریکا در اولین دیدارش از فرماندهی مرکزی آمریکا که مسوول مناطقی از جمله خاورمیانه و آسیای میانه است، به این مساله هم اشاره‌ای نکرد که آیا بخش‌هایی از عملیات ضد داعش در عراق و سوریه اوباما را حذف می‌کند یا خیر.

 

او در جمع حدود ۳۰۰ پرسنل نظامی در پایگاه نیروی هوایی مک‌دیل در فلوریدا گفت: امرز ما یک پیام کاملا متحد به این نیروهای مرگ و ویرانی می‌فرستیم؛ آمریکا و متحدانش شما را شکست خواهند داد. ما آنها را شکست می‌دهیم. ما "تروریسم اسلامی" رادیکالی را شکست می‌دهیم و به آنها اجازه نخواهیم داد تا در کشور ما ریشه کنند. آزادی، امنیت و عدالت پیروز خواهد شد.

 

ترامپ همچنین شبه‌نظامیان داعشی را به راه‌اندازی "کمپین قتل‌عام و ارتکاب جنایاتی در سراسر جهان" متهم کرد و بدون ذکر جزئیات وعده داد تا "سرمایه‌گذاری مالی تاریخی" در ارتش آمریکا انجام شود. رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: تروریست‌های اسلامی رادیکالی قصد دارند به سرزمین ما حمله کنند؛ همانطور که در ۱۱ سپتامبر این کار را کردند؛ همانطور که از بوستون تا اورلاندو و سن برناردینو و سراسر اروپا شاهد آن بودیم.  

 

او همچنین مدعی شد که "رسانه‌های بسیار بسیار بی‌صداقت" نمی‌خواهند درباره حملات مهم گزارش دهند. البته او هیچگونه مدرکی در حمایت از ادعاهای خودش مطرح نکرد و حتی نگفت که آن دسته از رسانه‌ها که او می‌گوید از گزارش کدام مورد از حملات غافل ماندند و آن را نادیده گرفتند. او بدون توضیح اضافه گفت: آنها دلایل خودشان را دارند.

 

شون اسپایسر،‌ سخنگوی کاخ سفید بعدا در سوال خبرنگاران گفت که دولت ترامپ لیستی از حملات گزارش نشده افراطگرایان در اروپا تهیه خواهد کرد و تاکید کرد که "نمونه‌های آن بسیار است."

 

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین در این مرکز فرماندهی تاکید کرد که کشورش از ناتو حمایت خواهد کرد اما می‌خواهد که تمام کشورهای عضو مشارکت مالی کاملی داشته باشند. این اظهارات یک روز پس از آن مطرح شد که ترامپ موافقت کرد در نشست ماه مه ناتو در بروکسل شرکت کند. او از منتقدان نقش ناتو و هزینه‌های آن است. ترامپ پیشتر در مصاحبه‌هایی با روزنامه بیلد آلمان و تایمز لندن، ناتو را "منسوخ" توصیف کرده بود.