آموزش رشته هاپکیدو - رشته هابکیدو

آموزش رشته هاپکیدو


به طور خلاصه آموزش هاپکیدو شامل :
آمادگی جسمانی ، ضربات متنوع و تخریبی دست و پا ، تکنیکهای قفل مفاصل ، شناسایی نقاط حساس و عصبی بدن ، پرتاب ، نگهداشتن ، تکنیکهای پلیسی ، آموزش و دفاع در مقابل انواع سلاح سرد ، روشهای نوین مبارزات آزاد ، مبارزات زمینی ، تعمق ومعالجه و ... می باشد.

رشته هابکیدو , بدن سازی هاپکیدو , هاپکیدو

رشته هابکیدو

دانش آموزانی که در هنر رزمی هاپکیدو مشغول تحصیلند ، توانایی جسمانی و اعتماد به نفس ، توانایی م حافظ ت از خود  ، حس تعاون و جوانمردی ، تمرکز تعادل  ، امکان برقراری ارتباط با دانش آموزان دیگر و داشتن اوقات خوش را در خود ارتقاء می دهند.
هاپکیدو ، هنر رزمی پویایی است که به کودکان کمک میکند تا با فراگیری علم وادب ، دوست داشتن دیگران ، و روحیه هماهنگی در زندگی با افراد  دیگر ، در قرن بیست و یکم گامی به جلو بردارند.
فوائد معجزه آسای تکنیکهای تنفسی در هاپکیدو

فلسفه کـی و تکنیکهـای تنفسـی (تان جان هو هوپ) در هاپکیدو
کی را می توان به عنوان نیروی زندگی یا انرژی درونی تعبیر کرد ، در واقع کی انرژی و پتانسیل نامحدودی است که در همه انسانها وجود دارد. تمرینات کی از فعالیتهای گوناگون جهت رشد ذهن ،  بدن و روح تشکیل شده است و حرکات آرام و طبیعی ، تنفس عمیق و تفکر را شامل میشود.  تکنیکهای تنفسی در هنرهای رزمی از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و تاکید زیادی بر اجرای صحیح و منظم آن توسط اساتید بزرگ فنون رزمی شده، ولی متاسفانه بسیاری از هنر جویان رزمی اهمیت واقعی آنرا درک نکرده اند. تکنیکهای تنفسی در هاپکیدو نقش حیاتی داشته و به منظور ایجاد نشاط ،  سلامت ی ، بهداشت روانی و افزایش قوای جسمانی بدون استفاده از تجهیزات یا داروهای گران قیمت و به طور طبیعی فقط با قدرت معجزه آسای حرکات  تنفسی طراحی گردیده است. شما میتوانید پس از سه ماه تمرینات صحیح  تکنیکهای تنفسی ،  انرژی درونی کی را در خود تقویت نموده و  درک فوائد و قدرت آنرا در ضربات دست و پا و اجرای برق آسای تکنیکهای خود حس نمایید.
فوائد  تکنیکهای تنفسی (تـان جـان هـو هـوپ)

تقویت عضلات شکم و بهبود وضعیت کلی آن
بهبود گردش خون در کل بدن ، کاهش استرس و اثرات آن
افزایش قدرت ، سرعت و استقامت بدن ، تضمین سلامت ریه و ظرفیت آن
کمک به تنظیم طبیعی وزن بدن
بهبود تمرکز روانی ، تیز هوشی و تیز بینی سن و هاپکیدو
اگر کسی می خواهد جوانی  پور شور باشد و سلامت ی اش را در دوران پیری حفظ نماید ، باید ورزش کند. افزایش قدرت ماهیچه ها به صورت یکنواخت طی تمرینات منظم ، حتی در دوران کهولت نیز میسر می باشد.
اگر تمرینات منظم نباشد ، در کار مفاصل خلل ایجاد میشود . به کارگیری تمام مدت نیروی بدن ، بدون محدودیت در کار ، بر روی مفاصل فشار بیش از حد و نتیجه معکوس دارد.
بزرگسالان می توانند با استفاده از تمرین مناسب ذهن و جسم خود را پرورش دهند. تمرینات اصلی برای بزرگسالان ، انعطاف بدنی و افزایش نیروی پایداری می باشد.هاپکیدو ورزش مناسبی است و با آن میتوان انعطاف و پایداری شخص را محک زد . هاپکیدو تاکید زیادی بر تمرینات حرکات چرخشی دارد و نه تنها انعطاف پذیری بدن را کنترل می کند بلکه حرکات ارتجاعی ماهیچه های چپ و راست را در حالیکه ستون فقرات در بهترین حالت ممکن خود است نگاه می دارد.حرکت های چرخشی زیاد در ناحیه دستها باعث می شود تا مفاصل شانه به نهایت انعطاف پذیری برسد و همچنین عملکرد ششها و قلب را بالا ببرد. این حرکات  برای جلوگیری از درد شانه که بیشتر در دوران پیری رخ می دهد ، شادابی ، چرخش منظم خون وآرامش اعصاب و تمرکز مفاصل محرک بدن بسیار مفید می باشد.


منبع:رزمی کار
ویرایش و تلخیص:برگزیده ها


بدن سازی هاپکیدو , هاپکیدو