اسلیو معده - دکتر محمود راد - عمل اسلیو معده چیست

عمل اسلیو معده چیست

عمل اسلیو معده چیست





اسلیو معده

هم چنین به دلیل کاهش چشم گیر حجم معده، بیمار با مصرف مقدار کم غذا احساس سیری می کند و در نتیجه کالری مصرفی کاهش یافته و کاهش وزن رخ می دهد.
بیمارانی که چهل تا پنجاه کیلو اضافه وزن دارند از این روش سود می برند. BMI>40.
در این روش بیمار در۶ ماه اول پس از عمل بخش عمده ای اضافه وزن خود را از دست داده و ظرف1سال بعد ازآن به وزن سلامت می رسد.
مطالعات دانشمندان نشان داده این عمل باعث بهبود قابل توجهی در کنترل قند خون در بیماران مبتلا به دیابت نوع دو می شود. لذا جز عملهای جراحی متابولیک به شمار میرود.

,اسلیو معده - دکتر محمود راد,بدنسازی بانوان



تمام روش های استاندارد جراحی چاقی مانند اسلیو معده، حلقه معده و بای پس معده باعث کنترل و بهبود قابل توجه دیابت در افراد چاق می شود؛ لذا به جراحی چاقی جراحی متابولیک گفته می شود.
بهبود دیابت نوع دو بعد از جراحی برای درمان چاقی و کاهش وزن طبیعی به نظر می رسد. اما آنچه موجب تعجب دانشمندان شد، کنترل دیابت قبل از کاهش وزن در بیمارانی بود که تحت عمل بای پس قرار گرفته بودند.

عمده عوارض متابولیک چاقی علاوه بر دیابت ، شامل پرفشاری خون و بالا بودن چربی های مضر نیز هست که با جراحی کنترل می شوند.
سر دسته ی جراحی های متابولیک بای پس معده است. در این روش مسیر عبور غذا در لوله ی گوارش دستکاری می شود بدون اینکه عضوی از بدن خارج شود. معده کوچک می شود و قسمتی از پائین روده به آن وصل شده، غذای بیمار کم می شود و همین غذا با میان بر زدن زودتر به قسمت پائین تر روده می رسد. این تغییر مسیر باعث می شود تنظیم انسولین و قند خون بهتر شده و دیابت کنترل شود.
از آن جایی که در جراحی اسلیو معده هم علاوه بر اثرات کاهش وزن در کنترل مرض قند و فشار خون ، آثار هورمونی روده ی باریک سبب تنظیم انسولین و قند خون می شود؛ لذا عمل اسلیو معده را نیز جراحی متابولیک می دانند. منبع : سایت دکتر راد
 www.drrad.co


,