شلوغ‌کاری کارگردان در نیمه‌شب جشنواره


اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,جشنواره

در روزهای برگزاری جشنواره فیلم فجر، نگاهی داریم به اتفاقاتی که روزانه در برج میلاد رخ می‌دهند و شاید در کمتر رسانه‌ای بتوانید آن‌ها را بخوانید!

به گزارش مهر ، از نخستین ساعات آغاز روز هفتم جشنواره در برج میلاد، همه منتظر نمایش آخرین اثر مسعود کیمیایی بودند که طبق برنامه‌ریزی در آخرین سانس و ساعت ۱۱ شب آغاز می‌شد. پیش از شروع اکران فیلم همه نگران این بودند که مسعود کیمیایی به دلیل حاشیه‌هایی که حین ساخت فیلم «قاتل اهلی» برای خودش و پسرش به وجود آمده بود، اصلا در نشست حاضر نشود. اما این‌طور نشد و با وجود اینکه فیلم در سالن نمایش خیلی مورد توجه قرار نگرفت و حاضرین نسبت به قسمت‌های جدی و خشن فیلم با خنده واکنش نشان می‌دادند، با این‌حال نشست خبری فیلم با حضور مسعود کیمیایی، پولاد کیمیایی و منصور لشکری قوچانی برگزار شد. 

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,جشنواره

 

در ابتدای برنامه با اینکه تلاش زیادی کردند که اوضاع را آرام نگه دارند، اما این‌طور نشد. در این نشست که افراد زیادی در آن حضور داشتند و علاوه بر خبرنگاران، منتقدان و اهالی سینما هم در آن حاضر شده‌بودند، به دلیل ازدحام بسیاری مجبور شدند جلسه را ایستاده دنبال کنند. مسعود کیمیایی در پاسخ به این سوال که فیلمش در اکران عمومی تغییر می‌کند یا نه، گفت «مگر می‌شود یک کتاب دو مولف داشته باشد؟» یا این جمله که «فیلم مگر می‌تواند تدوین دیگری داشته باشد؟ اقتصاد برای آقای قوچانی اما در کل هستی «قاتل اهلی» برای من است.» اما قوچانی در این بخش تاکید کرد که «قاتل اهلی فیلم خوبی است باید حداقل ۱۵ دقیقه از بازی‌های آن اصلاح شود.» که باز هم کیمیایی به او جواب داد که «کوتاه کردن فیلم در حد شما نیست.» با اینکه بارها از کارگردان و تهیه‌کننده خواسته شد که مشکلات خودشان را خیلی رسانه‌ای نکنند، اما کیمیایی معتقد بود که آقای قوچانی برای تبلیغ و دیده شدن در کنار او قرار گرفته و چون نتوانسته از او بهره ببرد، به پولاد کیمیایی و نقشی که داشته بند کرده است.

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,جشنواره

 

در پایان نشست محمود گبرلو که مدیریت جلسه را بر عهده داشت، از مسعود کیمیایی و منصور لشکری‌قوچانی خواست با یکدیگر روبوسی کنند، که کیمیایی این درخواست را رد کرد. نشست پر سر و صدای جشنواره تا پس از ساعت دو بامداد روز یکشنبه ۱۷ بهمن ادامه داشت. در همین اوضاع بود که صدای یکی از منتقدان بلند شد و گفت «پای استاد را بوسید!» و بعد از آن شروع به اعتراض کرد که صحبت‌های او به ایجاد سر و صدای بیشتر انجامید و گبرلو از او خواست از سالن بیرون برود. 

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,جشنواره

 

در نشست فیلم «زیر سقف دودی» مریلا زارعی تاکید کرد که دلش می‌خواهد فیلم کمدی خوب بازی کند، اما چون سینما را تریبون می‌داند، نمی‌تواند پیشنهاد بازی در فیلم‌های دغدغه‌مند اجتماعی که مخصوصا کارگردان زن دارند، رد کند. البته او گفت که در همین نشست با صدای بلند می‌گوید که دلش فیلم کمدی می‌خواهد و دوست دارد به او پیشنهاد دهند. 

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,جشنواره

 

مازیار میری امسال با فیلم «سارا و آیدا» در جشنواره حضور دارد، او ابتدای نشست خبری خود خیلی جدی رو به خبرنگاران گفت: پیش از آمدن به اینجا از مدیر تولیدم خواستم بز شاخدار پیدا کنیم و با خودمان بیاوریم، اما نتوانستیم بزی که شاخ داشته باشد را پیدا کنیم، به نظر می‌رسد آقای عضو شورای شهر شاخ همه بُزها را شکسته باشند! چون می‌خواستیم کمپین حمایت از شاخ بز را در برج میلاد راه بیندازیم.

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,جشنواره