دستگیری قماربازان اینترنتی با 52 میلیارد تومان


رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: طی سال جاری قماربازان اینترنتی که به صورت سازمان یافته به مدت یکسال فعالیت می کردند با تراکنش مالی 52 میلیارد تومان شناسایی و دستگیر شدند. 

یه گزارش ایرنا، سرهنگ محمد علی آدینه لو روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان افزود: این قماربازان برای فعالیت خود نسبت به عضو گیری اقدام می کردند که در نهایت سود عاید از آن به طراحان اصلی اختصاص داشت.

 

وی اظهار کرد: پلیس فتای استان طی 2 هفته گذشته مدیران پنج کانال مجرمانه که در فضای مجازی فعالیت می کردند را دستگیر و کانال آنها را مسدود کردند.

 

آدینه لو از شهروندان خواست بر فعالیت کودکان و نوجوانان در فضای مجازی نظارت بیشتری داشته باشد و اجازه ی ورود به هر کانال تلگرامی به ویژه کانال های غیر اخلاقی را به فرزندان خود ندهند چرا که عضویت آنها آسیب های جدی را به همراه خواهد داشت.

 

وی بیان کرد: پلیس فتای این استان فعالیت کانال های مجرمانه در فضای مجازی را به دقت رصد می کند و بر این اساس نسبت به شناسایی این کانال ها و دستگیری مدیران اقدام و آنها را به مراجع قضایی معرفی می کند.

 

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان ادامه داد: برخی افراد ناخواسته گرفتار کانال های مجرمانه می شوند و در این میان افزایش سواد رسانه ای به ویژه در حوزه فضای مجازی و فناوری به میزان قابل توجهی معضلات ناشی از آن را کاهش می دهد.

 

وی ابراز کرد: موضوعی که باید به آن توجه داشت این است که 95 درصد مجرمانی که در فضای مجازی فعالیت می کنند، هویت دروغین دارند و با این ترفند نسبت به جذب افراد مورد نظر اقدام می کنند که توجه خانواده ها به این موضوع مهم ضروری است.

 

سرهنگ آدینه لو افزود: متاسفانه یکی از آسیب های فضای مجازی که خانواده ها را تهدید می کند، به اشتراک گذاشتن عکس های خصوصی است که افراد به راحتی در این فضا اعتماد می کنند.

 

وی با هشدار به خانواده ها ادامه داد: توصیه می شود افراد به راحتی عکس های خصوصی خود را در فضای مجازی قرار ندهند .