سقوط بهمن در لواسانات/جستجو برای یافتن دو مفقودی/پایان عملیات امدادی در آبعلی


مدیرعامل هلال‌احمر استان تهران از سقوط بهمن در منطقه عمومی لواسانات خبر داد و گفت: چهار کوهنورد در زیر برف مانده بودند که خوشبختانه دو نفر از آنها را پیدا کردیم و جست‌وجوها برای یافتن دو نفر دیگر همچنان ادامه دارد.

دکتر کتابدار در گفت‌وگو با ایسنا، از سقوط بهمن در منطقه عمومی لواسانات در روز گذشته خبر داد و گفت: در منطقه لواسانات در ارتفاعات افجه و دشت هویج شاهد سقوط بهمن بودیم.

 

وی افزود: در این منطقه چهار کوهنورد از استان قزوین در حال کوهنوردی بودند که متاسفانه با بهمن مواجه می‌شوند و این چهار نفر زیر بهمن می‌مانند که خوشبختانه دو نفر از آنان با تلاش امدادگران از زیر برف خارج شدند، اما دو نفر دیگر هنوز زیر برف هستند.

 

مدیرعامل هلال‌احمر استان تهران ادامه داد: ما بالگردهایی از هوانیروز را به منطقه اعزام کردیم و روز گذشته نیز یک تیم 10 نفره از امدادرسانان تهران، شمیرانات و تیم امدادی کوهستانی ما که دیروز هم در منطقه آبعلی امدادرسانی می‌کردند، دیشب به منطقه اعزام شدند که به دلیل وجود برف نتوانستند اقدامی انجام دهند. اما امروز بلافاصله مجددا به منطقه اعزام شدند و جست‌وجوها برای یافتن دو نفر دیگر همچنان ادامه دارد و امیدواریم این افراد را زنده پیدا کنیم.

 

کتابدار درباره عملیات امدادرسانی در آبعلی و در پی سقوط بهمن نیز گفت: روز گذشته پایان عملیات را با هماهنگی آقای استاندار و دبیرکل جمعیت هلال احمر در این منطقه اعلام کردیم و در پی امدادرسانی‌ها 6 خودرو شامل چهار خودروی سبک و دو خودروی نیمه سنگین از زیر بهمن بیرون آورده شدند.

 

وی ادامه داد: متاسفانه در پی سقوط بهمن در منطقه آبعلی سه نفر فوتی داشتیم و یک نفر به رغم اینکه بیش از 13 ساعت زیر برف بود، خوشبختانه از زیر بهمن زنده بیرون آمد.

 

مدیرعامل هلال‌احمر استان تهران با بیان اینکه برای امدادرسانی در منطقه آبعلی، پنج قلاده سگ را در منطقه مستقر کرده بودیم تا به دنبال افراد زنده باشند، گفت: همچنین دستگاه زنده‌یاب را در منطقه بردیم و حداقل در منطقه مبارک‌آباد 60 امدادگر و نجاتگر حضور داشتند و امدادرسانی‌های لازم انجام شد. نقطه عطف عملیات دیروز نیز بیرون آوردن یک نفر زنده از زیر بهمن بود.