احمدی نژاد، مردی که طاقت دوری از صحنه را نداشت!


محمود احمدی نژاد که از همان دوران رایست جمهوری اش خود را سوژه مردم و شبکه های اجتماعی کردهبود، پس از پایان هشت سال ریاست اش، برنتابید که از رسانه ها دور بماند و هر از گاهی کارهایی از قبیل همان ویژه برنامه هایش انجام می دهد تا باز هم خبرساز شود.

 روزنامه تماشاگران امروز -  محمود احمدی نژاد که از همان دوران رایست جمهوری اش خود را سوژه مردم و شبکه های اجتماعی کردهبود، پس از پایان هشت سال ریاست اش، برنتابید که از رسانه ها دور بماند و هر از گاهی کارهایی از قبیل همان ویژه برنامه هایش انجام می دهد تا باز هم خبرساز شود. حتی اگر برنامه هایش هم به صورت معمولی برگزار شود، طرفداران تندرو و تندروهای طرفدارش نیز داستانی درست می کنند تا با انتشار اخبارش هیاهویی جدید درست کنند. او در آخرین برنامه اش، در روزهای اخیر به شیراز رفته و در این سفر از پاسارگاد هم بازدید کرده است که طرفدارانش مدعی شده اند او تنها مدیر ارشدی است که پس از انقلاب از آن مطنقه بازدید کرده است.

 

در تمام این سه سال و خرده ای بعد از ریاست جمهوری، احمدی نژاد بیکار ننشست و به نظر می آمد که استارت برنامه های انتخاباتی اش را کمی زودتر کلید زده و سفرهایی در قالب های مختلف به استان هایی از کشورمان داشت که قضیه حضور احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری 96 را جدی تر از پیش می کرد.

اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,احمدی نژاد

آقای رییس جمهور سابق که در حال حاضر وضعیت سلامت نزدیکان دولت اش و برخی از معاونان و وزیرانش مشخص نیست، کمر همت بسته بود تا باگردش در ایران از وضعیت متحدانش آگاه شود؛ آن هم درحالی که اغلب کارشناسان مربوطه، او را تنها رقیب جدی حسن روحانی در سال 96 می دانستند.

 

اولبته فعلایت های انتخاباتی دوست به اصطلاح اصولگرایمان، مهرماه امسال متوقف و اعلام شد رهبری در جلسه ای که شهریورماه با آقای احمدی نژادداشته، گفته است که صلاح نمی داند او در انتخابات آتی  شرکت کند و پس از آن هم احمدی نژاد اظهار کرد که قصد شرکت در انتخابات را ندارد. با یان حال او سفرهای استانی خود را متوقف نکرد و بعد از مدتی آرام گرفتن، برای دیداری مردم به آستانه اشرفیه در استان گیلان رفت که البته دیگر این بار سخنرانی و مصاحبه نکرد.

 

بعداز آن سفر، محمودخاناحمدی نژادروز چهارشنبه سیزدهم بهمن ماه به دعوت یک هیات مذهبی در شیراز، به این شهر سفر کرد تا در مراسم میلاد حضرت زینب (س) شرکت کند، که این سفر به دلیل بازدید او از پاسارگاد نیز حاشیه ساز شد. اطرافیان اش در مورد این سفر بارها تکرار کرده اند که این سفر شخصی یک فرد عادی است و نیازی به گرفتن مجوز ندارد.

اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,احمدی نژاد

حاشیه ها سفر او پیش از انجام آنقدر زیاد شد که در نشست خبری استاندار شیراز که در اوایل هفته گذشته برگزار شده بود، سید محمدعلی افشانی، استاندار فارس در پاسخ  به سوالی در مورد سفر رییس جمهور سابق به شیراز، آن را بلامانع خوانده و اضافه کرده بود: «ایشان به عنوان یک شهروند دارای حقوقی است که می تواند از آن حقوق استفاده کند. هر شهروندی تا زمانی که منع قانونی نداشته باشد، قادر به انجام تمام فعالیت های اجتماعی است.

 

و سرانجام در اولین روزهای دهه فجر، احمدی نژادب ه شیراز سفر کرد؛ او ابتدا به شاهچراغ رفت و آن طور که عکس ها نشان داده اند افرادی دوره اش کرده و با او عکس گرفته اند. او پس از شرکت در جمع شورای تبیین آرمان های انقلاب اسلامی و بازخوانی خط امام و رهبری، غروب چهارشنبه، به همان برنامه ای می رود که از او نه به عنوان سخنران، بلکه به عنوان مهمان دعوت کرده بودند. حاضران و خبرنگاران آن برنامه می گویند که کمی بعد از نماز مغرب و عشاء، احمدی نژاد همراه با یک محافظ به حسینیه مذکور رفته است. برنامه ای که در خیابان های اطراف برگزاری اش، با بنرهایی بزرگ، حضور مهمان ویژه اش را اطلاع رسانی کرده بود.

 

خبرنگار حاضر در مراسم می گوید حسینیه چنان با طرفداران احمدی نژاد شلوغ شده بود که مسیر برنامه از کنترل برگزارکنندگانش خارج شد و اقای احمدی نژاد که قرار نبوده است در این سفرش سخنرانی داشته باشد، با اصرار افراد، میکروفن را برای دقایقی در دست می گیرد و دعایی برای امام زمان (ع) و جمله ای در مدح حضرت زینب (س) می خواند و تمام!

 

فردار آن روز، در صبح پنج شنبه نیز به پاسارگاد و تخت جمشید می رود و با مقبره کوروش عکس یادگاری می گیرد ک چون در سف رخانوادگی اش خبرنگاری او را پوشش می داده است، تصویرش رد رسانه ها منتشر می شود.

اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,احمدی نژاد

در شبکه های مجازی نیز عده ای سفر او در دهه فجر به پاسارگاد را سوژه کرده و برخی دیگر به تحسین او پرداختند. یکی از تحسین کنندگان او، چهره نام آشنای عبدالرضا داوری است که در کانال تلگرامی اش با طعنه به صحبت های صادق خلخالی در اوایل انقلاب و اصلاح طلب خواندن او و همچنین یادآوری حمله شدید آیت ا... هاشمی رفسنجانی به دکتر احمدی نژاد به  دلیل تجلیل رییس جمهور سابق از کوروش کبیر و تخریب چهره هایی دیگر، این اقدام محمود احمدی نژاد را بزرگ و مهم و شجاعانه نشان داد و ادعا کرد که اواولین مسئول ارشدی است که بعد از انقلاب اسلامی از پاسارگاد دیدن کرده است و این اقدام او را رونمایی از جریان «ملی- انقلابی» در سپهر عموم یجامعهایران خواند.

 

او در کانال تلگرامی اش نوشته است: «دکتر محمود احمدی نژاد طی اقدامی بی سابقه در میان همه مدیران ارشد جمهوری اسلامی از سال 57 تاکنون، در سومین روز از دهه فجر بر مقبره کوروش در پاسارگاد حضور یافت. دکتر محمود احمدی نژاد، اولین و آخرین مقام عالی رتبه در جمهوری اسلامی بود که در دولت خود برای تجلیل از کوروش کبیر، مراسم رسمی برگزار کرد. احمدی نژاد، «اخلاص»، «دانش»، «نبوغ»، «دل شیر» و دیگر هیچ».

 

علیرضا احمدی نژاد، فرزند محمود هم که در این سفر او را همراهی کرده است، در توییترش به هجمه های سفر پدرش اعتراض کرده و نوشته است: «ایرانگردی هم به جرم های آقای پدر اضافه شد. بعضی ها توی ربط دادن موضوعات نامربوط به هم خیلی استادن واقعا.» که به نظر ما باید خیلی خوشحال باشد که پسر رییس جمهور دوره اصلاحات نیست تا پدرش حتی ممنوع التشییع جنازه هم شده باشد!

اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,احمدی نژاد

البته یادمان نرود که محمودخان احمدی نژاد در دوره ریاست جمهوری اش به پاسارگاد نرفته بود و مانند دیگر چهره های ارشد نظام، مقام معظم رهبری، حجت الاسلام محمد خاتمی، میرحسین موسوی و حسن روحانی در دوره ریاست شان تنها از تخت جمشید بازدید کرده بود و نکته مهم تر آنکه مسعود سلطانی فر، در دوران تصدی ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان معاون رییس جمهوری، در جایگاهی بالاتر از جایگاه کنونی احمدی نژاد (عضو مجمع تشخیص مصلحت) به پاسارگاد سفر کرده بوده. به نظر می رسد داستان ایرانگردی های دکتر ادامه داشته باشد و با نزدیک تر شدن به انتخابات پررنگ تر هم بشود.