نماینده کنگره: بعضی از وزرای ترامپ به فکر استعفا افتاده‌اند


اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

یکی از نمایندگان کنگره آمریکا گفت از افراد مطلع شنیده است که وزیر دفاع و شمار دیگری از اعضای کابینه به فکر استفعا افتاده‌اند.

به گزارش فارس، «ست مولتون» نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید شماری از وزرای دولت جدید این کشور از حالا به فکر استعفا افتاده‌اند.

 

به گفته مولتون، تصمیم‌گیری‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بدون مشورت گرفتن از اعضای کابینه، «جیمس متیس» وزیر دفاع و چند وزیر دیگر را نسبت به نقششان در دولت به تردید انداخته است.

 

وی که با روزنامه «بوستون گلوب» صحبت می‌کرد، گفت از افراد مطلع به پشت صحنه دولت شنیده است که متیس و دیگر وزرا که احساس می‌کنند در حلقه خودی‌های ترامپ جایی ندارند، دارند از هم می‌پرسند که «اگر چه اتفاقی بیافتد، استعفا می‌دهی؟ خط قرمزت چیست؟»

 

مولتون که دوره‌ای با متیس همکاری داشته، افزود: «مطمئنم که ژنرال متیس دارد به این مسئله فکر می‌کند. تصور می‌کنم که او با این تصور وارد دولت شد که جزو خودی‌هاست و می‌تواند نقش مهمی در جلوگیری از اقداماتی که می‌تواند برای کشور خطرناک باشد، داشته باشد.»

 

پیش از این هم گزارش شده بود که بخش اعظم تصمیمات ترامپ تحت تأثیر «استیو بانون» استراتژیست کاخ سفید و «رینس پریباس» رئیس کارکنان کاخ سفید است.

 

گفته می‌شود در جریان امضای فرمان اخیر ترامپ علیه مهاجرت و ورود اتباع هفت کشور به آمریکا، وزارت امنیت داخلی، وزارت دفاع و وزارت خارجه هیچ نقشی نداشته‌اند.