برگزاری نشست کارگروه مزد ۹۶ کارگران پس از وقفه یک ماهه


اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,مزد ۹۶

نشست کارگروه سه جانبه تخصصی تعیین دستمزد سال ۹۶ بیش از ۱۳ میلیون کارگر ایرانی، پس از وقفه تقریباً یک ماهه امروز در وزارت کار برگزار می‌شود.

 به گزارش فارس، کارگروه تخصصی سه جانبه تعیین دستمزد سال 96 کارگران برای آخرین بار ماه گذشته در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد و برخلاف روال موجود، دو جلسه آن بدون ارائه دلیلی لغو شده است. 

 

جلسات تعیین دستمزد کارگران از این جهت حائز اهمیت است که در سال‌های گذشته به دلیل نبود قدرت خرید کافی، شکاف بسیاری با دستمزد فعلی ایجاد شده است. به همین منطور، برگزاری نشست‌های تخصصی با توجه به نیازهای معیشتی کارگران، یکی از مهمترین انتظارات این قشر زحمتکش بود که وزارت کار در انجام آن کم‌کاری کرد. 

 

براساس این گزارش، طبق آخرین اطلاعات موجود، نشست بعدی کارگروه تخصصی سه‌جانبه تعیین دستمزد سال 96 امروز 18 بهمن‌ماه ساعت 16:30 در اداره‌کل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار برگزار می‌شود.

 

در این نشست، نمایندگان کارگری و کارفرمایی باید مستندات مربوط به افزایش دستمزد و جبران قدرت خرید کارگران و از طرفی، مشکلات بخش تولید را با خود به همراه داشته باشند. 

 

به گزارش فارس، نشست بعدی کارگروه تخصصی تعیین مزد باید روز 2 اسفندماه برگزار شود که با محاسبه زمان موجود، کمتر از یک ماه فرصت برای تعیین مزد وجود دارد و باید میزان افزایش دستمزد برای سال آینده از سوی شورای عالی کار تعیین‌تکلیف شود.