سندرز گزینه اصلی دموکرات‌ها در انتخابات 2020


اخباربین الملل,خبرهای   بین الملل,سندرز

سناتور ورمونت آمریکا قرار است برای تبلیغ کتاب جدید خود تحت عنوان "برنی سندرز: راهی برای انقلاب سیاسی" برای اولین بار پس از رقابت‌های انتخاباتی درون حزبی دموکرات‌ها به آیووا سفر کند. 

به گزارش اسپوتنیک، برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت و رقیب هیلاری کلینتون در رقابت‌های درون حزبی دموکرات‌ها برای انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور از زمان پایان این رقابت‌ها اکنون در حالی برای اولین بار به آیووا می‌رود که نظرسنجی‌ها بیانگر پیش بودن او در مقابل سایر گزینه‌های سیاسی هستند.

 

پس از باخت کلینتون در مقابل دونالد ترامپ جمهوری‌خواه رای دهندگان مستقل و چپ‌گرا اکنون سندرز را نجات دهنده می‌دانند که شاید بتواند در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا ترامپ را شکست دهد.

 

براساس نظرسنجی شبکه خبری فاکس که در ماه مارس صورت گرفت سندرز در حال حاضر محبوب‌ترین سیاستمدار آمریکاست.

 

همچنین بسیاری از تحلیلگران معتقدند سندرز به طور قطع نامزد دموکرات‌ها در سال 2020 خواهد بود چراکه او شاید جزو معدود سیاستمداران باقی مانده باشد که بتواند جمعیت زیادی را پای صندوق‌های رای بکشاند.

 

این تحلیلگران از کملا هریس، سناتور کالیفرنیا، کوری بوکر، سناتور نیوجرسی و جو بایدن، معاون سابق رئیس‌جمهور آمریکا به عنوان سایر گزینه‌های رقابت انتخاباتی آتی آمریکا یاد می‌کنند.

 

با این حال این تحلیلگران نسبت به شرایط سنی سندرز ابراز تردید و تشریح کرده سندر در سال 2020، 79 ساله خواهد بود که در صورت پیروزی به پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ، تبدیل می‌شود.