دانستنی هائی درباره ددلیفت یا پهن شدن دور - عریض کردن کمر


● آیا ددلیفت باعث پهن شدن دور کمر می شود؟
▪ نه، فقط چربی است که این کار را انجام می دهد. زمانی که تمرینات با وزنه به صورت ورزش زیرزمینی بود و بین افراد به خصوصی شناخته شده بود و قبل از این که آرنولد باعث شهرت این ورزش شود، بدنسازها، پاورلیفتر کارها و وزنه بردارها در یک جا با هم تمرین می کردند...

عریض کردن کمر , چه ورزشی برای پهن شدن کمر

عریض کردن کمر

وزنه بردارها جلوبازو می زدند، پاورلیفترها اسکوات المپیکی (اسکوات از جلو) را اجرا می کردند و بدنسازها هم حرکت پاورکلین (لیفت وزنه برداری) را انجام می دادند.
زمانی که بدنسازی مبدل به یک ورزش همه گیر شد خیلی از این بدنسازها حرکات خوب سابق را کنار گذاشتند و بدین ترتیب این شیوه تمرینی و تغذیه ای به فراموشی سپرده شد و هنوز این جدائی وجود دارد.
پاورلیفترها شروع کردند به خوردن WENDY`s یا MUSCLETEERS و بدنشان چربی گرفت و به همین خاطر مردم ددلیفت را مسبب کمرهای پهن و بزرگ دانستند. من به شخصه اسکی بازهای مؤنثی را دیده ام که با وزنه ۵/۲ برابر وزنشان حرکت ددلیفت را اجرا می کنند و با این وجود دور کمر خیلی باریکی دارند.
ددلیفت ۵۰ درصد عضلات بدن را به فعالیت وا می دارد. ولی به هیچ وجه باعث افزایش سایز دور کمر نمی شود.

دوباره تکرار می کنم که تنها راه ضخیم تر شدن کمر اضافه شدن بافت چربی است. تمرین به هیچ وجه باعث این مسئله نمی شود و این رژیم غذائی است که در مسبب اصلی آن است. به خاطر داشته باشید که عضلات شکم جزء آن دسته از عضلات هستند که استعداد کمی برای هایپرترفی در پاسخ به تمرین دارند. اگر این طور بود پس پرتاب کنندگان دیسک که میلیون ها بار حرکت چرخشی کمر را اجرا می کنند می بایست دور کمر ضخیم تری در قیاس با افراد معمولی داشته باشند و یا کشتی فرنگی کارها که تعداد بی شماری حرکت چرخشی کمر آن هم به صورت مقاومتی و با وزنه انجام می دهند پس بایستی از دور کمر ضخیم تری در قیاس با سایر ورزشکارها برخوردار باشند که در واقعیت این طور نیست. بنابراین بدنسازها و افرادی که با وزنه سروکار دارند به هیچ وجه نمی بایست نگران پهن تر شدن دور کمرشان آن هم به دلیل اجرای حرکت ددلیفت باشند.
منبع: آفتاب
ویرایش و تلخیص:برگزیده ها


چه ورزشی برای پهن شدن کمر ,