شرکت‌های پول ساز عربستان تحت اختیار پسر پادشاه


اخباربین الملل,خبرهای   بین الملل , پادشاه

شرکت‌های پول ساز عربستان تحت اختیار پسر پادشاهفعال مشهور عربستانی از رسوایی جدید پسر پادشاه این کشور پرده برداشت و گفت که وی هر نهادی سود مالی هنگفتی برایش داشته باشد، تحت کنترل خود درمی‌آورد

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه العهد، غانم الدوسری، فعال مشهور عربستانی در صفحه خود در توییتر و همچنین کانالش در پایگاه یوتیوب این مساله را فاش کرد.

 

الدوسری مخالف برجسته و سرسخت عربستانی است که خود را به عنوان مدافع حقوق بشر معرفی می‌کند. وی ساکن لندن است.

 

وی که از مسائل پنهانی و فساد آل سعود پرده برمی‌دارد، در توئیت‌های جدید خود اعلام کرده محمدبن سلمان، جانشین ولیعهد پس از آنکه شرکت‌ها و حقوق کارمندان را تحت تملک خود درآورد و کارمندان را مجبور به پرداخت مالیات کرد مشخص شد که هیچ دیدگاه یا ایده‌ای ندارد و صرفاً یک "دزد" است.

 

این مخالف عربستانی محمد بن سلمان را "خرس رها شده" توصیف کرد که شرکت "طویق" در زمینه صنایع شیشه‌ای را تحت اختیار دارد و وزارت دفاع و منابع معدنی را مجبور کرده مجوزی به مدت ۳۰ سال به معادن "سیلیکا" در استان "تیماء" بدهد.

 

الدوسری تصریح کرد یکی از مساحت‌هایی که محمد بن سلمان تحت تصرف خود درآورده است، به ۴۷ میلیون متر مربع و مساحت دیگری به ۱۶ میلیون متر مربع می‌رسد.

 

وی تصویری از مجوز صادره از وزارت دفاع و منابع معدنی و دو سند که کنترل محمد بن سلمان بر مساحت‌های گسترده‌ای در تیماء را ثابت می‌کند، منتشر کرد.