جلال چراغپور : استقلال و پرسپولیس مساوی را ترجیح می دهند


اخبارورزشی ,خبرهای ورزشی,جلال چراغپور

دربی همیشه بدون توجه به امتیاز و جایگاه دو تیم در جدول، کشش و خواص خاص خودش را دارد که به امروز و دیروز مربوط نیست و به سال‌های خیلی گذشته برمی‌گردد.

  به  گزارش ایران آنلاین؛در دربی امروز استقلال برایش مهم نیست 13 امتیاز عقب است و پرسپولیس هم باخت، قهرمانی احتمالی‌اش را کمرنگ می‌کند. بنابراین از جمله موضوعاتی که هر دو تیم دوست ندارند اتفاق بیفتد شکست است. از یک طرف پرسپولیس چون 13 امتیاز پیش است برای برانکو خیلی بد است که قهرمان شود اما به استقلال باخته باشد. بنابراین پرسپولیس خیلی محتاط بازی خواهد کرد و به قول معروف برانکو به سری که درد نمی‌کند دستمال نمی‌بندد. از طرف دیگر منصوریان این فصل نتیجه دلخواه را نگرفته و درست است که سوم جدول است اما اختلاف زیادی با صدر دارد بنابراین دوست ندارد به کارنامه ناموفق استقلال در این فصل و همچنین در رزومه شخصی‌اش باخت دربی اضافه شود و هواداران را هم با این شکست ناراضی‌تر کند.

 

بنابراین عوامل مساوی در این مسابقه موج می‌زند و 33.5 درصد که سهم هر تیم و فوتبال داخل زمین است به نظر من مساوی می‌شود.جدای از مسائل کیفیتی و کمیتی، عوامل تأثیرگذار دیگری بر نتیجه وجود دارد، یکی 16.5 درصد سهم داوری مسابقه است که می‌تواند با یک اشتباه نتیجه بازی را عوض و تیم بازنده را برنده کند. 16.5 درصد دیگر به ضربات ایستگاهی، کرنر و پرتاب اوت دستی اختصاص دارد و ربطی به قوی یا ضعیف بودن تیم ندارد و ممکن است یک تیم مطلقاً در فاز دفاعی باشد اما در یک ضربه ایستگاهی یک سر بزند و به گل برسد و فوتبال را ببرد. همه هم می‌گویند فوتبال را برده است و کسی نمی‌گوید Situation Game و در واقع موقعیت Dead Ball را برده است.