علوم تشریحی ایران در منطقه مقام اول را دارد - رییس انجمن آناتومی ایران : علوم تشریحی ایران در منطقه مقام اول را دارد

رییس انجمن آناتومی ایران : علوم تشریحی ایران در منطقه مقام اول را دارد

رییس انجمن آناتومی ایران : علوم تشریحی ایران در منطقه مقام اول را دارد

برگزیده ها: علوم تشریحی ایران در منطقه مقام اول را دارد

برگزیده ها علوم تشریحی ایران در منطقه مقام اول را دارد

رییس انجمن آناتومی ایران گفت: رشته علوم تشریحی ایران با توجه به پیشرفت های روز افزون، مقام اول را در منطقه دارد و جزء کشورهای مطرح در سطح جهان است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر محمد تقی جغتایی در آستانه برگزاری دوازدهمین کنگره سراسری علوم تشریح در ایران که 15 الی 17 اردیبهشت در تالار امام خمینی (ره) دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد، گفت: متخصصان علوم تشریحی، مباحث سلول های بنیادی را در ایران پایه گذاری کردند و بنیانگذاران تحقیقات در زمینه سلول های بنیادی آناتومیست ها یا متخصصان علوم تشریحی بودند که از این جهت در در ردیف کشورهای پیشرو در جهان هستیم.

به گزارش برگزیده ها

وی افزود: حوزه IVF (مباحث مربوط به نازایی) و به ویژه جنین شناسی یکی از حوزه هایی است که در سطح دنیا حرف برای گفتن دارد.

 

جغتایی تصریح کرد: میزان موفقیت ایران نسبت به جهان از نظر IVF مطلوب می باشد.

 

رییس انجمن علوم تشریحی ایران ادامه داد: کشور ایران با توجه به مطالعه اخیر در بخش مقالات رشته مهندسی بافت از جمله گرایش های علوم تشریحی در سطح منطقه اول و در جهان هم در ردیف کشورهای مطرح است.

 

وی اظهارداشت: برای رقابت با کشورهای منطقه و حفظ مقام باید سرمایه گذاری در این رشته افزایش یابد.

 


جغتایی با اشاره به اینکه رشد علوم پزشکی منوط به علوم پایه است گفت: دولت باید به مسائل علوم پایه ای توجه بیشتری داشته باشد.
 

 

وی افزود: برگزاری دوازدهمین کنگره سراسری علوم تشریح در ایران فرصتی است برای اینکه آخرین یافته های علمی و تجربه های جهانی برای محققان مطرح شود و حوزه های مورد نیاز برای آناتومیست ها مورد بحث قرار گیرد.

 

دوازدهمین کنگره سراسری علوم تشریحی ایران که 15 الی 17 اردیبهشت در تالار امام خمینی (ره) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود .

 

علاقه مندان به حضور در این کنگره می‌توانند جهت ثبت نام تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت به سایت کنگره به نشانی www.isasc2016.ir مراجعه کنند تا در این هم‌اندیشی بزرگ حضور داشته باشند و از آخرین دستاوردهای این حوزه آگاه شوند.


,