سردار مومنی ؛ استانداری ساماندهی کولبران را آغاز کرده/با افزایش ۱۰۷ درصدی پرونده‌های قاچاق ۵۰۰ میلیونی روبرو هستیم


اخباراجتماعی  ,خبرهای اجتماعی  ,سردار مومنی

نیروی انتظامی قرارگاه کالا و ارز را راه‌اندازی کرده تا به‌صورت هدفمند با قاچاق کالا مبارزه شود و این قرارگاه تا سال 96 هم ادامه خواهد داشت.

 به گزارش ایلنا؛ سردار مومنی (جانشین فرمانده ناجا در همایش تخصصی پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز) در جمع خبرنگاران گفت: نیروی انتظامی قرارگاهی به نام قرارگاه کالا و ارز راه‌اندازی کرده است تا به صورت هدفمند با قاچاق کالا مبارزه شود و این قرارگاه تا سال ۹۶ هم ادامه خواهد داشت. در این خصوص هماهنگی‌های لازم را انجام خواهیم داد و تا زمانی که نیاز به این قرارگاه باشد این قرارگاه ادامه دارد.

 

جانشین ناجا با اشاره به قاچاق کالا در سال جدید ادامه داد: در سال‌جاری درخصوص کشفیات کالای قاچاق افزایش ۵۰ درصدی داشتیم و درخصوص پرونده‌های ۵۰۰ میلیونی با افزایش ۱۰۷ درصدی روبرو بودیم. همچنین در پرونده‌های ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیونی شاهد افزایش ۷۴ درصدی کشفیات بودیم.

 

سردار مومنی با اشاره به تمرکز نیروی انتظامی در شبکه‌های سازمان یافته؛ ادامه داد: تمرکز ما روی شبکه‌های سازمان‌یافته است و در این خصوص تمرکز ویژه‌ای روی مرزهای کشور داریم و تلاش می‌کنیم تا کشف کانتینرها در مرزهای کشور انجام شود زیرا هنگامی که این کانتینرها به داخل کشور می‌آیند اجناس آنها پخش می‌شوند و ردیابی و کشف آنها سخت است.

 

جانشین فرمانده ناجا درمورد به‌کارگیری دستگاه‌های ایکس ری در مرزها برای کشف کالاق قاچاق گفت: باتوجه به اینکه حجم ورودی‌های کالای قاچاق بالاست و کشف این کالاها یک ضرورت است هیچ چاره‌ای نداریم جز اینکه از دستگا‌ه‌های جدید استفاده کنیم. دستگاه‌های جدید می‌توانند خودروهایی که کالای قاچاق حمل می‌کنند را در حال حرکت شناسایی کنند.

 

وی در این خصوص ادامه داد: باید با بکارگیری دستگاه‌های ایکس ری جلوی دور زدن قانون را بگیریم و در کنار این دستگاه‌ها در مجلس شورای اسلامی هم قوانین باید به‌روزرسانی شود و این قوانین برای ضربه زدن به بنیان کالاهای قاچاق بازدارنده باشد.

 

سردار مومنی با اشاره به وضعیت کولبرها که در چند وقت اخیر بسیار خبرساز شدند، گفت: سازماندهی کولبران از چند وقت پیش آغاز شده و استانداری کار ساماندهی کولبران را آغاز کرده است.

 

سردار مومنی به کشفیات کالای قاچاق در داخل مرزهای کشور اشاره و خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه تمرکز ما بر روی مرزهای کشور است اما ما داخل کشور هم کشفیات داشته‌ایم. چند وقت پیش همکاران ما در غرب تهران محموله بزرگی را کشف کردند و این نشان می‌دهد کشفیات ما تنها در مرزها نیست و ما در داخل کشور هم با قاچاق کالا مبارزه می‌کنیم.