انتقاد صریح خباز از تخریب‌ اطرافیان روحانی در زادگاه رییس‌‌جمهور/تهمت می‌زنند بعدمی‌گویند شکایت کنید


اخبار,اخبارسیاسی واجتماعی,محمدرضاخباز

استاندار سمنان با انتقاد از تخریب دولت و اطرافیان رئیس‌جمهور گفت: هر آنچه دل‌شان خواست تهمت می‌زنند بعد می‌گویند شکایت کنید. آخر کجای این روش شیوه و مرام جوانمردی است.

به گزارش ایسنا،محمدرضا خباز در زادگاه رئیس‌جمهور در آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی شهرستان سرخه این روش از تخریب را دون شان انسان مسلمان ایرانی ارزیابی و اظهار کرد: تخریب اطرافیان رئیس جمهور با هدف تخریب دولت انجام می‌شود و هر وقت با موج انتقاد و اعتراض روبرو می‌شوند به راحتی می‌گویند"شکایت کنید".!

 

وی خواستار توبه تخریب‌کنندگان شد و تصریح کرد: این روش از تخریب ناجوانمردانه، نه در مرام مسلمانی است و نه در فرهنگ ارزشی ایرانیان.

 

استاندار سمنان با اشاره به شرایط حساس کشور و ویرانی‌های به بار آمده گذشته گفت: در این دوران حساس یکی از یاران نزدیک امام و رهبری با همه وجود به میدان آمد و شانه خود را زیر بار این مشکلات سخت و طاقت‌فرسا برد اما متاسفانه عده‌ای به جای شکرگذاری این نعمت به تخریب ناجوانمردانه دولت و اطرافیان رئیس‌جمهور می‌پردازند.

 

خباز با اشاره به اینکه مردم سرخه همیشه به تقوا و تعهد شهره بودند افزود: عده‌ای به بهانه‌های غیرواقعی و با اهداف و اغراض سیاسی به این مردم سربلند اهانت می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه سرخه از سرافرازترین شهرهای ایران است گفت: سرخه از سرافرازترین شهرهای ایران است چرا که در دامان خود فرزندی برومند تربیت کرده که امروز شانه خود را زیر بار مشکلات کشور قرار داده و از این رو سرخه‌ای بودن مایه افتخار و عزت و سربلندی است.

 

استاندار سمنان با انتقاد شدید از اتهام‌های بی‌اساس به نزدیکان رئیس‌جمهور اظهار کرد: چرا وقتی اتهامی ثابت نشده اسم افراد را می‌آورند. آیا بردن آبروی دیگران زیبنده یک آدم متشرع و مدعی مسلمانی است؟.

 

وی با بیان اینکه تهمت و اتهام می‌زنند و می‌گویند شکایت کنید گفت: آخر کدام منطق، عقل، مذهب و مرام و مسلک می‌پسندد که بی‌دلیل آبروی دیگران را ببری بعد بگویی بروید شکایت کنید.

 

خباز، دکتر روحانی را سرباز فداکار امام راحل نامید و گفت: چرا در صداوسیما بدون اینکه اتهامی ثابت شده باشد از افراد نام می‌برند بعد به سادگی می‌گویند شکایت کنید. آخر چگونه به شما از شما شکایت کنیم.

 

وی ادامه داد: متاسفانه اتهام زدن این آقایان تنها محدود به افراد نیست کار به جایی می‌رسد که گاه مردم یک شهر پر افتخار که به دیانت و تعهد اشتهار دارند را هم تخریب می‌کنند.

 

وی با اشاره به اقدامات دولت یازدهم، دولت با وجود همه محدودیت‌هایی که همه از آن اطلاع داریم و از جمله کاهش درآمدهای دولتی به یک‌سوم، در این کمتر از چهار سال با زدن از بخش‌های مختلف اجازه نداده که آهنگ رشد و توسعه در کشور کندتر شود.

 

استاندار سمنان با بیان اینکه در این چند سال برخی مواقع در تامین حقوق کارکنان دولت هم مشکل وجود داشته است گفت: با این وجود دولت نه تنها اجازه نداده آهنگ رشد کندتر شود بلکه بر شتاب آن در این چند سال افزوده است.

 

خباز به افزایش فعالیت‌های عمرانی در استان سمنان به عنوان نمونه‌ای از تلاش‌های دولت برای توسعه روزافزون کشور اشاره کرد و تصریح کرد: با وجود اینکه وضعیت اعتبارات دولتی در این چند ساله به شدت نامناسب بوده اما همواره پروژه‌های عمرانی در استان‌های مختلف و از جمله استان سمنان از روند صعودی برخوردار بوده است به طور مثال در دهه فجر امسال 485 پروژه عمرانی و اقتصادی در استان سمنان با اعتباری بالغ بر 727 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده و یا طی روزهای آتی به بهره‌برداری می‌رسند.

 

وی با اشاره به مقایشه آماری و ارزش ریالی پروژه‌های دهه‌فجر از ارتقاء کمی و کیفی پروژه‌های عمرانی در این استان در فاصله سال‌های 93 تا 95 خبر داد و گفت: در دهه‌فجر 93 در استان سمنان ۴۱۳ پروژه بااعتباری ۱۸۲ میلیاردی، در سال 94 تعداد۴۱۶ پروژه بااعتباری ۴۶۱ میلیاردی و امسال نیز ۴۸۵ پروژه با اعتباری ۷۲۷ میلیارد تومانی در استان سمنان درحال بهره‌برداری است.

 

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان از افزایش 16 درصدی پروژه‌های دهه فجر این استان از نظر تعدد در سال جاری در مقایسه با سال قبل از آن خبر داد و تصریح کرد: پروژه‌های دهه فجر این استان از نظر ارزش ریالی نیز امسال بیش از 57 درصد رشد داشته است.

 

وی اضافه کرد: این روند صعودی که در همه استان‌ها از این رشد برخوردار بوده نشان‌دهنده توجه ویژه دولت تدبیر و امید به سازندگی و انجام کارهای بنیادین و پروژه‌های اساسی با وجود همه تنگناهای مالی و اعتباری در کشور است.

 

استاندار سمنان ادامه داد: خدمات دولت در این ایام دهه فجر محدود به این ها نیست و در این دهه 64 پروژه نیز با اعتباری بالغ بر 220 میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود و البته این‌ها جدای از پروژه‌هایی است که در طول سال و از جمله در سفر رئیس‌جمهور و یا معاون اول به استان به بهره‌برداری رسید.

 

وی ادامه داد: تنها در سفر دکتر روحانی 71 پروژه با اعتباری 948 میلیارد تومانی برای استان سمنان مصوب شد که بخشی از اعتبارات آن دو هفته پیش به استان ابلاغ شده است.