پنس: ترامپ چند روز آینده درباره برجام تصمیم‌گیری می‌کند


اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

معاون ترامپ روز یکشنبه در ادامه ادعاهای خصمانه خود علیه ایران با اعلام اینکه در حال بررسی برجام هستیم، گفت: ایران عزم رئیس جمهور جدید امریکا را محک نزند.

به گزارش ایسنا، مایک پنس معاون دونالد ترامپ در مصاحبه‌ با شبکه خبری A.B.C گفت: ایران نباید عزم رئیس جمهور جدید امریکا را محک بزند و درباره اقدامات خصمانه و جنگ طلبانه خود تجدیدنظر کند.

 

مایک پنس در پاسخ به سئوال مجری شبکه A.B.C مبنی بر اینکه کدام اقدامات ایران باعث محک خوردن ترامپ می‌شود به طور مشخص به برنامه موشکی و دفاعی ایران و حمایت از حوثی‌های یمن اشاره کرد. او همچنین در مورد این که امریکا نسبت به اقدامات تحریک آمیز ایران چه واکنشی نشان خواهد داد، افزود: بنا به اعلام رئیس جمهور همه گزینه‌ها از جمله اقدام نظامی بر روی میز است.

 

روز جمعه پس از واکنش تویتری ترامپ به آزمایش موشکی ایران، وزارت خزانه‌داری امریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران صادر کرد.

 

به گزارش ایسنا، تحریم‌های اقتصادی جدید امریکا سیزده فرد و دوازده موسسه مرتبط با ایران را شامل می‌شود؛ اقدامی که مقامات امریکا آن را پاسخ صریح به آزمایش موشکی ایران تعبیر کردند.

 

این در حالی است که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد که آزمایش‌های موشکی ایران نقض برجام نیست. مقامات ایران همچنین تاکید کردند به هر گونه اقدامی که منافع مردم ایران را هدف بگیرد به طور متقابل پاسخ داده می‌شود. پنس  در پاسخ مدعی شد که "رفتار خصمانه" ایران "توهینی به توافق برجام" است. او افزود: ایران باید اکنون به دنبال همکاری با جامعه جهانی باشد اما چیزی که شاهد آن هستیم رفتار تحریک آمیز، خصمانه و دفاعی برابر جامعه جهانی است.

 

معاون ترامپ در ادامه گفت: دولت ترامپ معتقد است برجام یک توافق بد است و هم اکنون در حال بررسی انجام اقدام بعدی علیه آن هستیم اما در نهایت تصمیم با رئیس جمهور است.

 

او افزود: رئیس جمهور طی روزهای آینده تصمیم خود را درباره برجام اتخاذ می‌کند و در این‌باره با همه مشاوران خود از جمله وزیر خارجه و وزیر دفاع نیز مشورت خواهد کرد.