وعده رییس جمهور برای جاری شدن زاینده رود پیگیری شود


اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی , زاینده رود

یک عضو شورای شهر اصفهان گفت: باید وعده رییس جمهور در خصوص جاری شدن زاینده رود به جد مورد پیگیری قرار گیرد و همانطور که دولت می‌تواند دریاچه ارومیه و تالاب هورالعظیم را احیا کند می‌تواند جریان دائمی آب را به زاینده رود برگرداند.

 به گزارش ایسنا، احمدعلی عاملی امروز (شنبه) در جلسه علنی شورای شهر اصفهان، اظهار کرد: مردم امروز دیگر اسیر وعده‌های وسوسه انگیز نمی‌شوند و به قدری با هوش عمل می‌کنند که افراد با برنامه را برای مناسب انتخاب می‌کنند. انتخاب مردم به ویژه در کلان‌شهرهای بزرگ آینده‌ای نوید بخش را برای کشور ترسیم می‌کند.

 

وی افزود: با پایان انتخابات زمان ایجاد اعتماد میان مردم و حاکمیت است، مشکلات اقتصادی که بیشتر ساختاری نهادی دارد باید اصلاح شود تا کشور به مسیر توسعه باز گردد. برخی مشکلات کلیدی مانند نرخ بهره‌ها و سپرده‌ها، نظام مالیاتی، توجه به سرمایه‌های ملی، جلوگیری از فساد اداری و کانون‌های بسترساز ستادی باید اصلاح شود.

 

این عضو شورای شهر اصفهان ادامه داد: دلارهای نفتی، فرایند تخصیص منابع، مجوز صادرات و و اردات و فعالیت‌های گمرکی و مناقصه و قراردادها باید شفاف شود تا اقتصاد مسیر توسعه‌ را طی کند.

 

عاملی در خصوص شورای شهر گفت: آنچه در سالیان گذشته در مدیریت شهری رخ داده بیشتر نظارت شورا بر مدیریت شهری بوده و به همین منظور شوراهای شهر بیشتر شورای شهرداری بوده‌اند اما حل مشکلات شهرها نیازمند سیاست گذاری درست است و شوراهای شهر بدون تعامل با سایر دستگاه‌ها نمی‌توانند پیشرفت کنند.

 

وی ادامه داد: نمی‌توان به مشکلات اقتصادی و زیست محیطی غلبه کرد بدون اینکه از متخصصان بهره برد. امروز باید وعده رییس جمهور در خصوص جاری شدن زاینده رود به جد مورد پیگیری قرار گیرد چرا وقتی که دولت می‌تواند دریاچه ارومیه و تالاب هورالعظیم احیا کند یعنی دولت می‌تواند جریان زاینده رود را نیز دائمی کند