روسیه، آمریکا را به اقدامات متقابل در پرونده ساختمان‌های دیپلماتیک تهدید کرد


اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,وزارت خارجه روسیه

وزارت امور خارجه روسیه گفته است که مسکو پس از دیدار بی‌نتیجه با واشنگتن درباره بازگرداندن املاک دیپلماتیک روسیه، آماده اقدام متقابل است و حق واکنش نشان دادن به آمریکا را برای خود حفظ می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا دستور داد تا دو ساختمان دیپلماتیک روسیه به کنترل آمریکا درآید و ۳۵ تن از کارمندان روس در دسامبر ۲۰۱۶ از کشور اخراج شوند.

 

این اقدام اتهام به روسیه درباره دخالت در روند انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا صورت گرفت؛ اتهاماتی که مسکو آنها را نپذیرفته است.

 

مسکو گفته است که در جریان دیدار روز دوشنبه میان سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه و توماس شانون، معاون وزیر امور خارجه آمریکا درباره تنش دیپلماتیک بین دو کشور روز دوشنبه گفت‌وگو صورت گرفت اما این دیدار بی‌نتیجه بود.

 

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای که امروز (سه شنبه) منتشر شد، آورده است: طرف روسی در این دیدار اعلام کرد، اگر واشنگتن دست از این اقدامات برندارد که شامل ایجاد موانع برای فعالیت نهادهای دیپلماتیک است، ما از حق خود برای انجام اقدامات متقابل استفاده می‌کنیم. روسیه به دنبال از سرگیری روابط با آمریکا و ثبات استراتژیک است. البته این روند به واشنگتن بستگی دارد.

 

در این بیانیه آمده است: ما به تعدادی مسائل پرداختیم که درباره ثبات استراتژیک بود. ما توجه شرکای آمریکایی را بار دیگر به این موضوع جلب می‌کنیم که روسیه خواهان مذاکره‌ دوره‌ای درباره این بحث است.