اصابت موشک دوربرد یمنی به پایگاه نظامی در ریاض/ ارتش یمن: ریاض در تیررس ماست


اخباربین الملل,خبرهای بین الملل ,المزاحمیه

منابع خبری از اصابت یک فروند موشک دوربرد پیشرفته یمنی به پایگاهی نظامی در «المزاحمیه» استان ریاض خبر دادند.

به گزارش ایسنا، پایگاه خبری المصدر با انتشار گزارشی اعلام کرد، موشکی که از جانب یمن شلیک شده بود، به پایگاهی نظامی در استان ریاض اصابت کرده است.

 

در همین حال شبکه خبری العالم نیز با انتشار خبری اصابت یک موشک پیشرفته شلیک‌ شده از سوی یمن را تأیید کرد. بر اساس این گزارش، ارتش یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که با یک فروند موشک بالستیک پیشرفته، پایگاهی نظامی در پایتخت عربستان را هدف قرار داده است.

 

این موشک پایگاهی نظامی در المزاحمیه واقع در نزدیک ریاض را هدف قرار داده است.

 

در همین حال، شهروندان عربستان در توییتر از وقوع انفجار بزرگی در پایگاه نظامی منطقه المزاحمیه ریاض سخن  خبر می‌دهند.

 

پس از اصابت موفقیت‌آمیز موشک بالستیک یمنی به پایگاه المزاحمیه در ریاض عربستان، یک سخنگوی ارتش یمن تأکید کرد: کشورهای شرکت‌کننده در ائتلاف متجاوز به یمن، اهداف بعدی موشک‌های ارتش یمن خواهند بود.

 

سرتیپ عزیز راشد، جانشین سخنگوی ارتش یمن در گفت‌وگو با شبکه العالم، اصابت موشک یمنی به پایگاهی در نزدیکی ریاض را مورد تحلیل قرار داد.

 

اکنون ریاض در تیررس موشک‌های ما قرار دارد و با وجود محاصره طولانی و ادعای متجاوزان درباره نابودی قدرت موشکی یمن، اکنون یگان موشکی ارتش از گذشته هم قوی‌تر شده است. اکنون فرودگاه‌های نظامی در تیررس موشک‌های ماست و این پاسخی به وحشی‌گری و تجاوز ناجوانمردانه سعودی‌هاست.

 

وی در ابتدا این اتفاق را یک حادثه تاریخی و این روز را روزی تاریخی برای مردم یمن دانست و افزود: اکنون ریاض در تیررس موشک‌های ما قرار دارد و با وجود محاصره طولانی و ادعای متجاوزان درباره نابودی قدرت موشکی یمن، اکنون یگان موشکی ارتش از گذشته هم قوی‌تر شده است. اکنون فرودگاه‌های نظامی در تیررس موشک‌های ماست و این پاسخی به وحشی‌گری و تجاوز ناجوانمردانه سعودی‌هاست.

 

وی در مورد میزان خسارات گفت: جزئیات این حمله و مشخصات موشک را صبح به طور دقیق اعلام خواهیم کرد. این موشک بیش از 800 کیلومتر برد دارد و قدرت تخریبی آن بسیار بیشتر از موشک برکان 1 است و خسارات زیادی خواهد داشت و بازتاب گسترده‌ای در پی دارد.

 

راشد در ادامه تأکید کرد: ارتش یمن، موشک‌های جدیدی تولید کرده که در آینده کشورهای شرکت‌کننده در ائتلاف متجاوز سعودی را هدف قرار خواهد داد و هر دولت متجاوزی که به کشور ما تجاوز کرده، هدف قرار خواهند گرفت و در برابر هر هدف و هر بندر، هدفی را در آن کشورها مورد حمله قرار خواهیم داد.