اطرافیان‌‌تان، شما را ۲۰ درصد جذاب‌تر می‌بینند


اطرافیان، هر یک از ما را 20 درصد از آنچه که در مورد خودمان تصور می‌کنیم، بهتر می‌بینند زیرا وقتی در آینه نگاه می‌کنیم، بر اساس آنچه که می‌بینیم، خودمان را قضاوت می‌کنیم و شخصیت و ابعاد درونی خود را مورد توجه قرار نمی‌دهیم.

 به گزارش  فارس، دکتر «دِبرا لافتمن» و «ایوا ریتوا» از محققان مرکز مک‌گرو-هیل مطالعه جدیدی را انجام دادند تا مشخص شود میزان جذابیت هر شخص از نظر خود با میزان جذابیت او از نظر دیگران چقدر تفاوت دارد.

 

اخبارعلمی ,خبرهای  علمی , روانشناختی

دکتر ریتوا در این بررسی ابعاد روانشناختی را در افراد مورد تحلیل قرار داد و دکتر لافتمن ابعاد فیزیکی افراد را مطالعه کرد. این محققان دریافتند اتفاقاتی شبیه مشکل پوستی، آفتاب‌سوختگی، چروک‌های دور چشم، اگزما و چاقی از جمله مواردی محسوب می‌شود که هر فرد را در مورد قضاوت دیگران دچار نگرانی می‌کند.

 

این بررسی نشان داد خانم‌ها بیشتر نگران قضاوت دیگران هستند و در این زمینه ابعاد فیزیکی خود را معمولا از آنچه که به نظر دیگران می‌رسد ضعیف‌تر می‌بینند. همین مسئله باعث می‌شود استفاده از کرم‌های نرم‌کننده، جراحی‌های زیبایی، لیزردرمانی، لیپوساکشن و در خانم‌ها افزایش یابد.

 

 در این بررسی مشخص شد اطرافیان، هر یک از ما را 20 درصد بهتر از آنچه که در مورد خودمان تصور می‌کنیم، می‌بینند. این مسئله به آن دلیل است که وقتی در آینه نگاه می‌کنیم، بر اساس آنچه که می‌بینیم خودمان را قضاوت می‌کنیم. تمام آنچه که می‌بینیم بازتاب تصویری است که آینه منتشر می‌کند و در این اتفاق شخصیت و ابعاد درونی خود را مورد توجه قرار نمی‌دهیم.

 

این محققان می‌گویند: اگرچه موی براق،‌ پوست سالم و اندام متناسب می‌تواند از نظر دیگران اهمیت داشته باشد، ولی نکته مهم این است که اطرافیان هر یک از ما را به عنوان مجموعه‌ای از عوامل فیزیکی و روانی مورد تحلیل قرار می‌دهند.

 

دکتر ریتوا اظهار داشت: همان اندازه که مشخصه‌های فیزیکی و بیرونی می‌تواند قابل اهمیت باشد، قابلیت‌های درونی از جمله اعتماد به نفس و خودآگاهی می‌تواند در افزایش جذابیت ما نزد دیگران تأثیرگذار باشد.