سقف حقوق مقامات ۱۰ الی ۱۴ میلیون تومان است


خبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,علی لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:مجلس سقف حقوق مقامات را تعیین کرده و برای موارد استثنا با تقاضای رئیس قوه یا معاون رئیس جمهور یا وزیر برای کسانی که کار ویژه انجام می دهند؛حدود ۶۰ درصد به حقوقشان اضافه شود.

 به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در ابتدای نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، درخصوص حقوق‌های غیرمتعارف گفت: لازم است براساس بحث هایی که برخی در جامعه درباره مصوبه مجلس در اصلاح قانون برنامه مطرح کرده‌اند که البته بعضی از مطالب خیلی نادرست و ناصحیح و با ادبیات ناصحیح‌تر بیان شده است.

 

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ماده ۳۸  قانون برنامه ششم که مجلس به تصویب رساند آمده است؛ مجموع پرداختی ماهانه مقامات، مدیران و کارکنان دستگاه‌های موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸/۷/۸۶ ماده ۳۵ این قانون حداکثر دوبرابر حداکثر حقوق و مزایای مستمر قابل پرداخت به مدیران موضوع تبصره ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری می باشد.

 

لاریجانی در توضیح ماده قانونی مذکور گفت: ماده مذکور بیانگر این است به خاطر بحث‌هایی که درمورد حقوق مقامات به عنوان حقوق نجومی در کشور رخ داده بود؛ا عضای کمیسیون برنامه می‌خواستند یک سقفی برای این حقوق ها تعیین کنند، نه اینکه حتما باید این سقف را دریافت کنند.

 

او افزود: سقف تعیین شده حداکثر حدود ۱۴ میلیون است که البته بستگی به میزان حداقل حقوق بین ۱۰ تا  ۱۴ میلیون تغییر می کند، بنابراین مبنای ماده مذکور برای کنترل حقوق مدیران بود تا جلوی حقوق‌های نجومی گرفته شود و مجلس این موضوع را پیگیری می‌کرد.

 

لاریجانی ادامه داد:ماده مربوط به حقوق‌های نجومی دارای یک تبصره بود که البته این تبصره درست بود که براساس آن ممکن بود بعضی از کارکنان تخصصی و افرادی که در مناطق محروم کار می کنند؛اعم از پزشک یا جراح یا کسی که به طورمثال در منطقه خارک کار می‌کند، اجازه داده شده بود تا ۶۰ درصد مبلغ تعیین شده به حقوقشان اضافه شود؛ یعنی اگر جراحی در خاش جراحی کرد این علاوه میزان تعیین شده ۶۰ درصد نیز اضافه دریافتی حقوق داشته باشد و این به معنای مقامات نیست.

 

رئیس نهاد قانونگذاری افزود: مجلس درخصوص تعیین حقوق مقامات کار ضابطه‌مندی انجام داده است و سقف حقوق مقامات را تعیین کرده که حدود ۱۰ الی ۱۴ میلیون حقوق ماهیانه می‌شود و برای موارد استثنا با تقاضای رئیس قوه یا معاون رئیس جمهور یا وزیر برای کسانی که کار ویژه و تخصصی انجام می‌دهند حدود ۶۰ درصد به حقوق‌شان اضافه شود.