تابش: عدم ارتباط نزدیک با رهبری،ضعف جریان اصلاحات است /ارائه درخواست به رهبری از سوی اصلاح‌طلبان


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,تابش

نایب ریس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: استراتژی اصلاح‌طلبان بعد از فوت آیت‌الله هاشمی تغییری نکرده است، ما در هر صورت اقدامات، فعل و انفعالات، سازوکارها و برنامه‌ریزی‌هایی را که داشتیم با تمام قدرت ادامه می‌دهیم.

 محمدرضا تابش در مورد احتمال تغییر استراتژی اصلاح‌طلبان برای انتخابات سال آینده بعد از فوت آیت‌الله هاشمی به خبرنگار خبرآنلاین گفت: ما از فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی متاثریم، این اتفاق دل‌های همه ما را داغدار کرد. وجود ایشان خلایی بزرگ برای جامعه و همه طیف های سیاسی و بویژه اصلاح طلبان اعتدالی است.

 

وی اظهار داشت: استراتژی اصلاح طلبان بعد از فوت آیت الله هاشمی تغییری نکرده است، ما در هر صورت اقدامات، فعل و انفعالات، سازوکارها و برنامه ریزی هایی  را که داشتیم با تمام قدرت ادامه می دهیم.

 

تابش همچنین در پاسخ به این پرسش که يكي از نگراني‌هاي جدي با درگذشت آيت‌الله هاشمي بحث جانشيني سياسي ايشان در جريان‌هاي اعتدالي و اصلاحات است، فكر مي‌كنيد اين خلأ را چطور مي‌شود پر كرد، گفت: آقای هاشمی شخصیتی بزرگی بود که همه جناح ها و گروهها در جمهوری اسلامی از وجود وی نفع می بردند و خلا وجودی شان برای همه احساس می شود، ما نیز داغداریم که ایشان به عنوان پشتوانه محکم در صحنه ها حضور ندارند ولی ایشان ارتباط ارگانیک و تعریف شده ای با جریان اصلاح طلب نداشت.

 

این عضو شورایعالی اصلاح طلبان همچنین در مورد سخنان اخیر سخنگوی حزب کارگزاران که خواستار ارتباط مستقیم اصلاح طلبان با رهبری بعد از درگذشت آیت الله هاشمی شده بود نیز گفت: بسیاری از چهره های اصلاح طلب که مورد شناخت و وثوق رهبری نیز هستند ملاقات و ارتباط با ایشان دارند ولی این ارتباط نزدیک نیست و ما در صدد هستیم که این ارتباط برقرار شود.

 

وی تاکید کرد: ما باید تلاش کنیم که این ارتباط نزدیک اتفاق بیفتد چراکه این عدم ارتباط برای ما ضعف و خلا است و از آن طرف باعث سوء استفاده جریان رقیب می شود.

 

تابش در پاسخ به این سوال که آیا فرد خاصی قرار است این ارتباط را ایجاد کند یا اصلاح طلبان برنامه خاصی برای برقراری چنین ارتباطی دارند، بیان کرد: این تقاضا از سوی گروه‌ها و طیف های مختلف اصلاح طلب خدمت ایشان ارائه شده است، انشاالله که مورد پذیرش قرار گیرد و مکانیزم آن را نیز باید خود ایشان تعیین کنند که به چه صورتی باشد.