خان چهارم رستم و سرود دهم اودیسه

                       npbsg50k78qoqtbhyyj.jpg

سیرسه و زن جادو

تفاوت در بنیان تفکر، تفاوت نگرش­ ها و سپس تفاوت قصه­ هایی را موجب می­ شود که اصول زندگی یک جامعه را نشان می­ دهد؛ این امر در خان چهارم رستم و سرود دهم اولیس دیده می­ شود. جادو زنان در هر دو قصه نقشی اساسی در برخورد با مردانی با سرشت پهلوانی دارند. سیرسه، جادو زنی زیباگیسو و نیرنگ­ باز است که به جهان بغ­ بانوان تعلق دارد و جاودانه زیبا و جوان است. جادو زن خان چهارم رستم با نام عام جادو زن، گنده پیری پر آژنگ و نیرنگ است که از جهان دروندان و اهریمنان می­ آید و خود را به جادو آراسته و زیبا می نماید. هر دو زن، سرشت نابودگرانه دارند و مردان را از راه به بی­ راه می­ کشانند. سیرسه  با جادویش مردان را به شیر، گرگ و خوک مسخ می­ کند، تنها اولیس به چاره جویی هرمس ـ ایزد اولمپی ـ از مسخ شدگی رهایی می­ یابد؛ همین امر باعث می­ شود سیرسه او را به خود فرابخواند و به بسترش دعوت کند. قدرت برتر اولیس، بغ­ بانو را به تسلیمی نیرنگ آلود می­ کشاند اما اولیس آن را با سوگندانی گران که از هرمس آموخته بود بی­ اثر می­ کند. جادو زن خان چهارم رستم برآیند خواهش و هوس درون اوست که تجسم یافته تا او را گمراه کند. رستم تا زمانی قدرت برتر بر او به شمار می­ رود که تسلیم خواهش درون نشود و اولیس زمانی قدرت برتر بر سیرسه می­ شود که بتواند با بی­ اثر کردن نیرنگ­ هایش به بستر او راه یابد.

خوراک و نوشاک دام­ های فریبی هستند که این زنان پیش روی مردان قرار می دهند تا آنان را به دام نابودی بکشانند. خدایان ـ هرمس در سرود دهم اولیس ـ به اولیس یاری می­ رسانند و برایش چاره جویی می­ کنند تا او بر اسرار نیرنگ­ بازانه­ ی بغ­ بانو آگاه شود و بتواند با آن مقابله کند اما رستم یاری­گری به جز خوی تربیت شده اش ندارد! او آماده­ ی افتادن به دام زن جادو می­ شود؛ لحظه­ ای حساس است اما وی عادت دارد پیش از دست به سفره بردن و خوردن، خداوند را ستایش کند براساس همین اصل تربیتی، ماهیت زن جادو بر رستم آشکار می­ شود و او از دام می­ رهد. یاری خداوندان در سرود دهم اولیس ماهیتی عینی و ملموس دارد هرمس گیاه مولی را به اولیس می دهد تا او را در برابر جادوی سیرسه مصون کند اما رستم از طریق آموخته­ های تربیتی و اخلاقی­ اش که امری درونی و معنوی است در خان چهارم به مصونیت از دام فریب جادوان می­رسد.

رستم مردی است که پهلوانی را به نژاد، به تربیت و به سرشت دریافته که با ماهیت انسانی­ اش پیوند خورده و اولیس مردی است که نژاد و سرشت او را شایسته پهلوانی کرده زیرا او نسب به خدای خدایان زئوس

می­ برد و سیرسه همواره او را با صفت زاده­ی زئوس می­ خواند. سرنوشت هر دو پهلوان، پیروزی است اما رستم با گذر از خواهش درون و تهذیب اخلاقی به پیروزی می رسد و پیروزی اولیس پس از آگاهی سیرسه بر برتری او بر جادویش اتفاق می افتد که برتری­ ای از نوع خدایان و فرا انسانی است. رستم پس از آگاهی بر چیستی زن جادو او را می­ کشد و از نیرنگش رهایی می­یابد  اما اولیس پس از چیرگی بر بغ بانوی جادوگر یک سال را با او به عیش و نشاط می­ گذراند. زن جادو در خان چهارم از بین می رود، رستم از بند مکرش رهایی می­ یابد اما جادوان و عاملان اهریمن همواره هستند و دام­ شان بر راه­ های انسان تنیده می­ شود. در این قصه انسان تنهاست و به تنهایی باید خودش را از گزندها حفظ کند. رستم خود را از دام نیرنگ می­ رهاند اما این رها شدگی تداوم ندارد و برای دیگران کارآمد نیست اما پس از چیرگی اولیس بر سیرسه، بغ­ بانو با او هم­ دست می­ شود و از یاری کنندگانش می­ گردد. دوستانش را از مسخ شدگی رهایی می­ بخشد و سپس در پایان یک سال زندگی پر نشاط او را به مسیر سفرش به سوی ایتاک راهنمایی می­ کند. در این قصه انسان هرگز تنها نمی­ ماند همواره یارانی در هر زمان و هر مکان برای خودش دارد و هر کسی از هر نژادی می­ تواند به یاری­گری راستین تبدیل شود.



مطالب مشابه :


سحر و جادو و جادوگری و راه حل های آن

پيام قرآن مجيد - سحر و جادو و جادوگری و راه حل های آن - سايت اختصاصي مهندس حجت الله كثيري




فال و فال گیری، طلسم و جادوگری

جادو بر مبنای قوانین هستی (فیزیکی و متافیزیکی) و قوانین کالبد انرژیک انسان دنياي اسرار




جادو

جن علوم غریبه دعا - جادو - اولین وبگاه تخصصی جن , علوم غريبه , متافیزیک , ادعیه , سنگ ها




جادو

جادوی عام یا جادو در از نیروی اسرار آمیز یا و میانجی گری آن خدا در




خان چهارم رستم و سرود دهم اودیسه

سیرسه و زن جادو. می­ کنند تا او بر اسرار نیرنگ­ بازانه­ ی بغ تواند به یاری­گری




اسرار کف دست

متافیزیک,جن,روح,عجیب ترین ها(جن سيتى) - اسرار کف دست سبک های جادو گری. اکسیر




اسرار جن (4)

متافیزیک,جن,روح,عجیب ترین ها(شهر جن) - اسرار جن (4) - ورود به این وبلاگ برای افراد زیر 15 سال




معمای قصر کورال کسل ( قصری که تنها یک نفر ان را ساخت )

ویا از نوعی جادو و افسون گری پیروی پیدا نکنیم زیرا که کالنین در سال 1951 اسرار خود را با خود




برچسب :