سفر به عمان

امسال تعطیلات عید قربان و روز ملی کشور امارات با هم مقارن شد و نتیجه آن یک تعطیلی ده روزه برای مدارس و سه چهار روزه برای ادارت و شرکتها بود ٬ و این برای ما که سفر را (هر چند کوتاه) دوست داریم بهانه خوبی بود . مدتها بود که دلمان می خواست کشور عمان را که در همسایگی ماست ببینیم و از طرفی سالها بود که سفر زمینی نرفته بودیم این بود که وقتی آقای پدر پیشنهاد سفر به کشور عمان از راه زمینی را داد من خیلی خوشحال شدم  . در سفر راهها را خیلی دوست دارم ، چه پیاده و چه سواره ... گشت و گذار در مکانهایی را که تا بحال ندیده ام برایم خیلی  جالب است و به آسانی از دیدن یک کوچه قدیمی یا بازار سرپوشیده ذوق زده می شوم ... این بود که فکر یک سفر زمینی بعد از این همه سال خیلی وسوسه انگیز بود . 42.gif

صبح روز پنجشنبه به راه افتادیم با این خیال خوش که در نهایت 5 ساعت دیگر به مسقط (پایتخت عمان) خواهیم رسید ولی زهی خیال باطل ... مرز غلغله بود ! انگار تعداد قابل توجهی از ساکنان امارات با ما همسفر شده بودند و راهی عمان بودند 26.gif ... حدود یک ساعت و چهل و پنج دقیقه در مرز خروجی امارات در صف ایستادیم تا مهر خروج در پاسپورتمان زده شد ! حوالی ظهر بود و مکان مربوطه سقفی نداشت و ملت خسته و گرمازده و کلافه بودند 21.gif از غرغرهای محمد چیزی نمی گویم که هر 5 دقیقه یکبار یادآوری می کرد که این آخرین بار است که به سفر زمینی می آید و نمی فهمد که چرا ما سفر هوایی راحت و آسان را ول کرده ایم و خودمان را در این دردسر انداخته ایم 31.gif ... از آنجا که به راه افتادیم امیدوار بودیم که سختیها به پایان رسیده  باشد ولی در مرز ورود به عمان با جمعیتی چند برابر مواجه شدیم که برای گرفتن ویزای ورود به عمان در صف بودند ... قیافه همه ما خیلی دیدنی بود 08.gif چون می دانستیم راه برگشت هم فرقی نمی کند و عمانی ها هم دارند به امارات می روند و مرز ورودی امارات هم همینقدر شلوغ است ! در همین اوضاع و احوال حیران بودیم که آقای پدر با دوستی در کشور عمان تماس گرفت و با استفاده از بند پ (همان پارتی) در مدت کوتاهی ویزای عمان در پاسپورتمان مهر شد ! 39.gif دروغ است اگر بگویم در ان لحظه خوشحال نبودم ولی همزمان به شدت احساس شرمندگی و عذاب وجدان می کردم 10.gif و در فکر ملتی بودم که در صف ایستاده بودند و به احتمال زیاد سه ساعت دیگر هم نوبتشان نمی شد . 37.gif

بقیه راه را با آرامش و کمی احساس گناه طی کردیم تا به هتل (AL BUSTAN PALACE MUSCAT) که خارج از شهر مسقط واقع شده رسیدیم . هتل در واقع قصر بسیار زیبا و باصفایی است که در سال 1985 برای سکونت سران کشورهای حاشیه خلیج فارس که برای شرکت در کنفرانس سالانه به مسقط آمده بودند ، ساخته شده و بعد از آن تبدیل به هتل شده است . راه رسیدن به هتل کوهستانی است ولی خود هتل در کنار دریا واقع شده . اتاق ما در طبقه سوم واقع شده بود و از تراس آن منظره فوق العاده زیبایی چشم را نوازش می کرد 04.gif .

در سرتاسر قسمت جلو بنای هتل دریاچه مصنوعی زیبایی وجود دارد که عمق آن کم است ولی جان می دهد برای بازی و آب تنی . محوطه جلو ساختمان پوشیده از چمن و درختان نخل ، استخر و فواره های زیبا است و در انتها دریاست که صدای امواجش در آوای آرامش بخش فواره ها و جیر جیر جیرجیرکها گم می شود . در سمت راست و چپ بخشهایی از کوه که هتل وسط آن بنا شده پیداست . در جای جای حیاط وسیع و باصفا صندلی های مخصوص آفتاب گرفتن وجود دارد که در طول روز پر از اروپایی های آفتاب ندیده است 30.gif . حال و هوای  محیط آنقدر دلنشین است که بیشتر ساکنین هتل تمام روز را در محوطه و ساحل می گذرانند . این هتل آنقدر زیبا بود که هیچ کدام از ما علاقه چندانی برای ترک آن و رفتن به شهر نداشتیم ولی در این مدت چند باری به شهر رفتیم  و مسجد سلطان قابوس و بازار قدیمی شهر را دیدیم . دو صبح دل انگیز و زیبا را هم در ساحل دریا گذراندیم و من بعد از مدتها یک دل سیر دریا و امواجش را نگاه کردم و به آوای شیرینش گوش سپردم 04.gif .

روز دوشنبه صبح به دبی برگشتیم . روز برگشت را یک روز بعد از تعطیلات انتخاب کردیم تا از شلوغی مرز در امان بمانیم که خوشبختانه همینطور هم شد 13.gif .

سفر خیلی خوبی بود . ممنون از آقای پدر 24.gif

"عمـــــان"اولین سفر سیاحتی ام به خارج از کشور

مردم در متن زندگی اجتماعی خود،هرگز با صدای بلند یا کوتاه عمان در جنوبی ترین گوشه شبه

کشور عمان

امید به زندگی در عمان برای زنان ۷۶ و برای مردان ۷۱ سال است.

زندگینامه

عمان سامانی www.Oman-Samani.ir - زندگینامه - عارف دلسوخته و شاعر اهل بیت

گزارش پیمایش صحرای ربع الخالی عمان : سکوت و سادگی زندگی

مارک نوشت که او و جان یک سال را با زندگی در چادر مارک اوانس 10 سال را در عمان و عربستان سعودی

سفر به عمان

مدتها بود که دلمان می خواست کشور عمان را که در همسایگی ماست (متولد 1385) خارج از ایران زندگی

شعر عاشورايي (عمان ساماني)

میچکا - شعر عاشورايي (عمان ساماني) - ما ماهیان لمیده به مرداب زندگی / در بند مانده ایم با

نظام آموزشی عمان

نظام آموزشی عمان سلطان نشین عمان کشوری پادشاهی است در شرق شبه جزیره عربستان. پایتخت آن مسقط

گربه کوچک من...

زندگی در وطن - گربه استفاده از نقشه کشور ایران بدون استفاده از مرزهای خلیج فارس دریای عمان

سخنی در باب عمان سامانی

ادبیات معاصر - سخنی در باب عمان سامانی - ادبیات - ادبیات صدای پای زندگی. بهار دوباره

عکس هایی از عمان

سلاله در عمان. به امید روزی که هر انسان لذت سفر را تجربه کند به دور از مشکلات زندگی