حرکاتی برای بهبود درد شانه + تصویر -آکا - ورزش درمانی شانه


ورزش درمانی شانه

ورزش درمانی شانه

عضلات توسط تاندون‌ها به استخوان‌ها متصل می‌شوند و با انقباض خود آنها را به حرکت درمی‌آورند.


 در برخی از نقاط بدن، بالشتک‌های کوچکی پر از مایع در مجاورت تاندون‌ها قرار دارند که از ساییده شدن و آسیب‌دیدگی آنها جلوگیری می‌کنند.

یکی از این نقاط شانه است. بالشتکی که در شانه قرار دارد، ‌می‌تواند به دنبال حرکات مکرر دچار التهاب شود. این اتفاق بیشتر در ورزش‌هایی که فرد مجبور است بارها دست خود را بالای سر ببرد مانند شنا، تنیس و پرتاب وزنه دیده می‌شود.

بعلاوه شغل‌هایی مانند نقاشی ساختمان و چوب‌بری نیز زمینه را برای این مشکل فراهم می‌کند. علائم این بیماری شامل درد در قسمت قدامی ـ ‌خارجی شانه و درد شانه هنگام بالا آوردن بازو می‌شود.
همچنین ممکن است قسمت خارجی شانه شما متورم و گرم‌تر از حالت طبیعی باشد.

ورزش برای درد شانه

ورزش برای درد شانه

 

حرکت اول:
در جای خود بایستید و شانه‌های خود را برای 5 ثانیه بالا بیاورید. سپس شانه‌ها را به عقب برده و کتف‌های خود را برای مدت 5 ثانیه به یکدیگر بفشارید. بعد از آن شانه‌ها را به سمت پایین بیاورید و در حالت استراحت قرار دهید. این حرکت را 10 مرتبه تکرار کنید.

حرکت دوم:
در حالت ایستاده یک قطعه چوب را با 2 دست در مقابل خود نگهدارید، طوری که کف دست‌های شما رو به زمین باشد. دست‌های خود را بدون آن که از آرنج خم کنید به بالای سر برده و بکشید. 5 ثانیه در همین وضعیت بمانید و سپس به حالت اول برگردید. این حرکت را نیز 10 مرتبه تکرار کنید. منبع : jamejamonline.ir
گردآوری ورزش و بدنسازی برگزیده ها
,