ادعای اداره امنیت داخلی آلمان درباره جاسوسی ایران در این کشور


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,وزیرخارجه آلمان

اداره امنیت داخلی آلمان با انتشار گزارشی مدعی شد که آلمان از اهداف مهم جاسوسی ایران، چین و روسیه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه دویچه وله، اداره امنیت داخلی آلمان سالانه گزارشی جامع درباره اقدامات خشونت‌آمیز تندروهای سیاسی چپ، راست، اسلام‌گرا و همچنین فعالیت‌های جاسوسی در آلمان منتشر می‌کند.

 

در تازه‌ترین گزارش این اداره که روز سه‌شنبه 4 ژوئیه (۱۳ تیر) توسط توماس دمزیر، وزیر کشور آلمان ارایه شد، آمده است که ارگان‌های دولتی آلمان از جمله اهداف مهم جاسوسی از سوی روسیه، چین و ایران به‌ شمار می‌روند. در این گزارش به ترکیه نیز اشاره شده است.

 

آن‌گونه که در این گزارش ادعا شده است، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی علاوه بر جاسوسی علیه گروهای ایرانی مخالف، برای شنود و دریافت اطلاعات سری در زمینه سیاست خارجی و امنیت داخلی تلاش می‌کند.

 

در این گزارش همچنین ادعاهایی درباره فعالیت‌های سپاه قدس در رابطه با شنود از اهداف یهودی یا صهیونیستی نیز مطرح شده است.

 

اداره امنیت داخلی آلمان به علاوه، به این نتیجه رسیده است که آژانس اطلاعات خارجی ترکیه (میت) نه تنها از مخالفان دولت رجب طیب اردوغان در آلمان جاسوسی می‌کند، بلکه تلاش می‌کند بر افکار عمومی این کشور نسبت به فعل و انفعالات سیاسی در ترکیه تاثیر بگذارد.

 

بر اساس گزارش این اداره، مهم‌ترین هدف میت، حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) است.

 

اداره امنیت داخلی آلمان در ادامه تاکید کرد که در رابطه با حمله‌های سایبری به آلمان نیز بارها از روسیه و چین نام برده شده است.

 

این اداره نسبت به تاثیرگذاری روسیه در انتخابات پارلمانی این کشور از طریق دست‌یابی به ایمیل‌ها و اطلاعات محرمانه احزاب و نمایندگان پارلمان هشدار داده است. این انتخابات در ۲۴ سپتامبر برگزار خواهد شد.

 

بنا بر گزارش اداره امنیت داخلی آلمان، حمله‌های سایبری کشورهای خارجی برای دست‌یابی به اطلاعات حساس در رابطه با نسشت‌های مهم اقتصادی و مالی افزیش یافته‌اند. در این راستا به دست‌یابی هکرها به ایمیل‌های شخصیت‌های بلندپایه دولتی اشاره شده است.

 

به گزارش ایسنا، هنوز مقامات ایرانی درباره گزارش تازه اداره امنیت داخلی آلمان اظهار نظر نکرده‌اند.