استاد حسین علیزاده عزادار شد


اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,استادحسین علیزاده

حسن علیزاده از هنرمندان و هنرشناسان کشورمان به رحمت حق پیوست. او برادر استاد حسین علیزاده، نوازنده و آهنگساز بزرگ کشورمان است.

به گزارش جام جم آنلاین، حسن علیزاده هنر شناس، فیلم ساز و منتقد برجسته فیلم، دوران دبیرستان خود را در مدارس دارالفنون و مروی گذراند و پس از اتمام این دوران وارد مدرسه عالی رادیو و تلویزیون شد.

 

او سال‌ها در رادیو و تلویزیون به عنوان کارگردان و فیلمبردار فعالیت داشت و از محضر افرادی از جمله بهمن فرمان آرا بهره گرفت. حسن علیزاده بعد از اتمام تحصیلات خود در ایران برای تکمیل دانسته‌هایش به فرانسه و آمریکا، سفر و سال‌ها در فرانسه زندگی کرد.

 

او پس از بازگشت به ایران فعالیت هنری خود را در زمینه دوبله فیلم آغاز و پی گرفت و سال‌ها با مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی (سینما حقیقت) همکاری کرد. این هنرشناس ارزنده به گفته حسین علیزاده یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مشوقان او برای یادگیری موسیقی و رفتن او به هنرستان موسیقی بود. در سال‌های اخیر نیز حسن علیزاده با فروتنی به عنوان مشاور در کنار بسیاری از بزرگان هنر سینمای ایران فعالیت می‌کرد.

 

مراسم تشیع پیکر این هنرمند گرامی، دوشنبه 18 بهمن ساعت 9 صبح از مقابل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی واقع در خیابان سهروردی شمالی میدان شهید قندی، به سمت بهشت‌زهرا برگزار خواهد شد.