کره‌شمالی، آمریکا و کره‌جنوبی را تهدید به حمله کرد


اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل,کره‌شمالی

وزیر امنیت ملی کره‌شمالی در پی انتشار گزارشی مبنی بر تلاش سازمان‌های جاسوسی سئول و واشنگتن برای ترور رهبر کره‌شمالی با تسلیحات بیوشیمیایی تهدید کرد به کره جنوبی و آمریکا حمله می‌کند.

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپونتیک، برخی از مقامات امنیتی پیونگ یانگ بر این باورند که نقشه ترور رهبر کره‌شمالی توسط سازمان سیا و سرویس اطلاعات ملی کره‌جنوبی از سوی سئول و واشنگتن حمایت می‌شود.

 

وزارت امنیت ملی کره‌شمالی اعلام کرد: در گزارش موجود یک تبعه کره‌شمالی که در روسیه کار می‌کرده، از سوی سازمان سیا و اطلاعات ملی کره جنوبی رشوه دریافت کرده است. 

 

در این گزارش جزئیات بیشتری درباره این فرد منتشر شده است. ارتباط وی با سازمان‌های جاسوسی سیا و ان‌آی‌اس کره جنوبی از سال ۲۰۱۴ بوده است. نام خانوادگی هدف مورد نظر وی نیز کیم بوده است.

 

همچنین وی دست کم ۲۰ هزار دلار دریافت کرده و دو خط ارتباطی با این دو سازمان اطلاعاتی خارجی داشته است. 

 

دولت کره‌شمالی اعلام کرد: پس از انتشار این گزارش حمله ضدتروریستی از نوع کره شمالی از همین لحظه علیه توطئه‌گران سازمان‌های جاسوسی آمریکا و کره‌جنوبی آغاز می‌شود.

 

دولت پیونگ یانگ اضافه کرد: تروریسم یک دشمن مشترک برای همه مردم است اما یک توافق مشخص،‌ پایدار و جهانی وجود ندارد که چه کسی "تروریست" است.