خبر تابش از مرتفع شدن مشکل ردصلاحیت روحانی با هدایت مقامات عالی رتبه


اخبار,اخبار سیاسی واجتماعی,تابش

خبر تابش از مرتفع شدن مشکل ردصلاحیت روحانی با هدایت مقامات عالی رتبه نایب رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست‌جمهوری گزینه‌ای بهتر از روحانی ندارند، از مرتفع شدن مشکل ردصلاحیت روحانی با هدایت مقامات عالی‌رتبه نظام خبر داد و گفت: هدف جنگ روانی علیه رییس‌جمهور انصراف از کاندیداتوری است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا تابش با اشاره به احتمال معرفی گزینه‌های جایگزین برای انتخابات ریاست‌جمهوری و احتمال نامزدی برخی از اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری بهار سال آینده، اعلام کرد: جمع‌بندی‌های صورت‌گرفته با نگاهی مبتنی بر واقعیت بر این اساس استوار است که رییس‌جمهور با توجه به موانع و مشکلاتی که از ابتدای دولت یازدهم با آن روبرو بود، هم در عرصه داخلی و هم در عرصه دیپلماسی بین‌المللی عملکرد قابل‌قبولی داشته است.

 

اصلاح‌طلبان گزینه‌ای جز روحانی ندارند

او گفت: با این حساب پیش‌بینی شخصی بنده این است که اصلاح‌طلبان در نهایت گزینه‌ای جز روحانی معرفی نکنند و یکپارچه از رییس‌جمهور حمایت کنند اما در عین حال باید جانب احتیاط را هم رعایت کنید.

 

هدف جنگ روانی علیه روحانی انصراف از کاندیداتوری است

نایب رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنگ روانی شدیدی که علیه رییس‌جمهور به‌راه افتاده، گفت: طی مدت اخیر جنگ روانی شدیدی علیه آقای روحانی به‌راه افتاده که هدفش منصرف رییس‌جمهور از کاندیداتوری است و این درحالی است که نمی‌دانیم مقاومت و استقامت ایشان چقدر است؛ به هر حال ممکن است آقای روحانی در برابر این هجمه‌ها دوام نیارد و عطای ریاست‌جمهوری را به لقایش ببخشد، بماند که ما خواستار تداوم حضور روحانی هستیم.

 

احتمال ردصلاحیت روحانی با هدایت مقامات عالی‌رتبه نظام مرتفع شد

عضو شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان همین‌طور به موضوع ردصلاحیت رییس‌جمهور برای انتخابات دوره بعد اشاره کرد و گفت: در هر صورت سخنگوی شورای نگهبان هم اشاره‌ای به این مسئله داشته است؛ اساساً ردصلاحیت رییس‌جمهور مستقر در آستانه رقابت‌های انتخاباتی دوره بعد، بی‌سابقه است. با این حال حتی اگر برخی اعضای شورای نگهبان چنین قصد و انگیزه‌ای هم داشتند، این مشکل با هدایت مقامات عالی‌رتبه نظام مرتفع شده است.

 

نماینده اصلاح‌طلب مردم اردکان با اشاره به این‌که یزدی‌ها معمولاً جانب احتیاط را حفظ می‌کنند، گفت: به هر حال هیچکس از آینده خود باخبر نیست. ان‌شاءالله همه عمر طولانی و باعزت داشته باشند اما این مسئله ممکن است برای هر کسی اتفاق بیافتد پس شرط عقل حکم می‌کند به فرد دیگری هم در کنار ایشان فکر کرد.

 

اخذ نظر رییس‌جمهور برای انتخاب گزینه‌های جایگزین روحانی

عضو شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان یادآور شد: با جمع‌بندی تمامی این مسائل به این نتیجه می‌رسیم که در نظر داشتن کاندیداهای احتمالی و احتیاطی که مقبولیت خوبی میان مردم داشته باشند، حکم عقل است اما هنوز وارد مصادیق و انتخاب افراد نشده‌ایم و اگر قرار باشد به مصادیق بپردازیم حتماً باید نظرات شخص آقای رییس‌جمهور و همچنین فعالان سیاسی اصلاح‌طلب را بشنویم و حتی باید نظرات اصولگرایان معتدل را استمزاج کنیم.

 

اصلاح‌طلبان برای شکست وارد عرصه انتخابات نمی‌شوند

تابش در پایان تصریح کرد: به هر حال هنگامی که وارد رقابت می‌شویم برای شکست نمی‌آییم و باید به گونه‌ای عمل کنیم که حتماً پیروز این رقابت باشیم.