اخاذی‌ سیاه عروس‌های قلابی


اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز

دو عروس قلابی که به اخاذی‌های سیاه از مردان جوان دست می‌زدند، در مشهد بازداشت شدند.

 به گزارش جام‌جم، اوایل بهمن امسال مردی جوان با حضور در پلیس فتای استان خراسان‌رضوی از زنی به اتهام اخاذی شکایت کرد.

 

شاکی به افسر تحقیق گفت: چندی پیش به طور اتفاقی با زنی در یک کانال تلگرامی آشنا شدم و با هم ارتباطمان شکل گرفت. مدتی بعد به او علاقه‌مند شده و زمانی که متوجه شدم او نیز به من علاقه پیدا کرده، عکس‌های خصوصی‌ام را برایش ارسال کردم. قرار بود بعد از ملاقات با خانواده‌اش، همراه خانواده‌ام به خواستگاری‌اش بروم.

 

وی افزود: همان روزی که قرار بود با خانواده‌اش ملاقات کنم، پیام‌های تهدیدآمیزی برایم در تلگرام فرستاد و گفت اگر مبلغ دو میلیون تومان به او نپردازم، عکس‌های خصوصی‌ام را در کانال‌های تلگرامی و دیگر شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کند و آبرویم را می‌برد. این زن با این ترفند چند بار از من اخاذی کرد و اکنون هم از من 20 میلیون تومان پول می‌خواهد.

 

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات پلیسی برای شناسایی و بازداشت زن اخاذ ادامه داشت تا این که مردان دیگری هم با حضور در پلیس فتا، شکایت‌هایی را از زنی اخاذ مطرح کردند. در این مرحله از تحقیقات معلوم شد این افراد نیز در کانال‌های تلگرامی و دیگر شبکه‌های اجتماعی با زن‌هایی آشنا شده و قصد ازدواج با آنها را داشته‌اند، غافل از این که این زنان پس از دریافت عکس‌های خصوصی‌شان، دست به اخاذی زده‌اند.

 

ماموران در ادامه تحقیقات از شاکیان متوجه شدند شاکیان مرد که به بهانه ازدواج فریب خورده و مورد اخاذی‌های میلیونی قرار گرفته‌‌اند، در دام دو زن شیاد گرفتار شده‌اند. جست‌وجوها برای شناسایی این دو زن ادامه داشت تا این که ماموران چند روز پیش مخفیگاه این دو را در یکی از محله‌های شهر مشهد به دست آوردند و با هماهنگی قضایی آنها را بازداشت کردند.

 

متهمان زن برای ادامه تحقیقات و بازجویی به پلیس فتای استان خراسان‌رضوی منتقل شدند. آنها پس از اظهارات ضد و نقیض، مدعی شدند که شاکیان دروغ می‌گویند.

 

تحقیقات از متهمان زن ادامه داشت تا این که آنها سرانجام اعتراف کردند که به قصد یکشبه پولدار شدن مردان را فریب داده و به اخاذی‌های سیاه از آنها دست زده‌اند.

 

یکی از متهمان به افسر تحقیق گفت: من و همدستم با قرار دادن عکس‌های زیبای افراد دیگری روی پروفایل، در کانال‌های تلگرامی و دیگر شبکه‌‌های اجتماعی، مردان را شناسایی کرده و ارتباطمان با آنها شکل می‌گرفت و باورشان می‌شد که ما قصد ازدواج داریم.

 

وی افزود: در ادامه عکس‌های خصوصی آنها را به دست می‌آوردیم و با فریبکاری و تهدید به انتشار عکس‌ها در شبکه‌های اجتماعی، به طور سریالی مبالغی میلیونی اخاذی و سپس ارتباطمان را در شبکه‌های اجتماعی با آنها قطع می‌کردیم.

 

سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای استان خراسان‌رضوی به جام‌جم گفت: تحقیقات از این دو زن برای رازگشایی از دیگر جرایمشان ادامه دارد. از افرادی که در دام آنها گرفتار شده‌اند، می‌خواهیم برای شکایت به پلیس فتای استان خراسان‌رضوی مراجعه کنند.