رشد ۲ درصدی قیمت جهانی طلا


اخبارقتصادی ,خبرهای  اقتصادی , طلا

قیمت طلا در هفته گذشته رشد ۲ درصدی را شاهد بود و در نتیجه نگرانی ها از سیاست های دولت جدید آمریکا و مشخص نبودن سرنوشت افزایش نرخ بهره، ارزش دلار نیز چهارمین هفته متوالی کاهشی را پشت سر گذاشت.

 به  گزارش تسنیم ؛رویترزدرگزارشی نوشت، در حالی که انتشار آمارهای ماه گذشته بازار کار آمریکا و رشد ضعیف  دستمزدها موجب کاهش ارزش دلار و تضعیف احتمال افزایش نرخ بهره در آینده نزدیک شده است، قیمت طلا روز جمعه افزایش یافت.

 

 هرچند گزارش بازار کار آمریکا حکایت از سرعت گرفتن رشد فرصت های شغلی در ماه ژانویه دارد، اما میزان دستمزدها رشد ناچیزی داشته است.

 

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.36 درصد افزایش به 1220 دلار و 300 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز در برای تحویل در ماه آوریل در پایان معاملات دیروز با 0.1 درصد افزایش به 1220 دلار و 80 سنت رسید.

 

 کارستن فریچ، تحلیلگر کومرزبانک در این باره گفت: «به نظر می رسد که توجه بازارها به آمارهای ضعیف از رشد دستمزدها معطوف شده و این رشد ضعیف می تواند حکایت از فشار تورمی ضعیف داشته باشد. بنابراین اگر تورم پایین باشد، نیاز کمتری هم به افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو خواهد بود.»

 

ارزش دلار آمریکا و میزان بازدهی اوراق قرضه ده سال9 خزانه داری آمریکا تغییر چندانی را شاهد نبود.

 

قیمت طلا در این هفته رشد 22 درصدی را شاهد بود و در نتیجه نگرانی ها از سیاست های دولت جدید آمریکا و مشخص نبودن سرنوشت افزایش نرخ بهره، ارزش دلار نیز چهارمین هفته متوالی کاهشی را پشت سر گذاشت.

 

 قیمت طلا به شدت نسبت به افزایش نرخ بهره در آمریکا حساس است و هرگونه افزایش نرخ بهره موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا و رشد ارزش دلار می شود.

 

 حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز پنجشنبه برای دومین جلسه متوالی به میزان 1.5 تن افزایش یافت و به 811.22 تن رسید.