برخورد شاگردان برانکو با پیکان در شاهراه قهرمانی


اخبارورزشی ,خبرهای  ورزشی , پرسپولیس

هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال ایران در سه روز برگزار می‌شود و در نخستین روز، سیاه جامگان و پرسپولیس به ترتیب برابر استقلال خوزستان و پیکان قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، لیگ برتر فوتبال به هفته بیست و ششم رسید. دیدارهای این هفته از چهارشنبه تا جمعه – ۱۶ تا ۱۸ فروردین – برگزار می‌شود. در نخستین روز، دو دیدار در مشهد و تهران انجام می‌شود که نتایج آنها می‌تواند در ترکیب تیم‌های بالا و پایین جدول تغییر ایجاد کند.

 

ابتدا دو تیم سیاه جامگان و استقلال خوزستان به مصاف هم می‌روند. این دیدار از ساعت ۱۶ در مشهد آغاز می‌شود و تیم مشهدی که اکنون با ۲۰ امتیاز در رده پانزدهم جدول قرار دارد، رو در روی یکی از نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا قرار می‌گیرد؛ هرچند استقلال خوزستان، درخششی را که برابر حریفان آسیایی داشته، در لیگ برتر نداشته و اکنون با ۳۳ امتیاز در رده هشتم قرار دارد.

 

قهرمان فصل قبل لیگ برتر برای آن که بتواند جایگاه خود را در جدول رده‌بندی بهتر کند، روی کاغذ کار چندان سختی ندارد اما بازی کردن در مشهد – با توجه به شرایط آب و هوایی این روزها که با سرما و بارش برف همراه است – آن قدرها هم راحت نیست.

 

در دومین دیدار هفته بیست و ششم، از ساعت ۱۸:۵۰ در تهران، پرسپولیس میزبان پیکان است؛ سرخ‌پوشان که سال جدید را با باخت آغاز کردند، در خانه کار راحتی ندارند و باید برابر تیم سختکوش پیکان قرار بگیرند. پرسپولیس سال ۹۶ را در حالی آغاز کرد که از شش بازی باقی‌مانده از فصل شانزدهم لیگ برتر، تنها می‌بایست در سه بازی پیروز شود اما در نخستین گام برابر صنعت نفت آبادان باخت و حالا در دومین قدم به مصاف پیکان می‌رود.

 

شاگردان مجید جلالی که این فصل نشان دادند می‌توانند در جمع بالانشینان قرار بگیرند، با کسب امتیاز از سرخ‌پوشان – یک یا سه امتیاز – موقتا به رده چهارم جدول صعود می کنند و امیدشان برای کسب سهمیه آسیایی زنده می‌ماند. البته در صورت تحقق این مساله، پیکان باید منتظر نتایج تیم‌های بالایی‌اش هم باشد تا شاید بخت با این تیم یار باشد و در رده چهارم باقی بماند.

 

در مجموع می‌توان این گونه تصور کرد که باخت پرسپولیس برابر صنعت نفت و نیاز پیکان به بردن پرسپولیس، ممکن است شرایط روحی و روانی بازی را به سوی خودروسازان تغییر و کار را برای شاگردان برانکو سخت کند.

 

سایر دیدارهای هفته بیست و ششم لیگ برتر، پنج‌شنبه (دو بازی) و جمعه (چهار بازی) برگزار می‌شود.

 

برنامه کامل هفته بیست و ششم

 

چهارشنبه ۱۶ فروردین

سیاه جامگان – استقلال خوزستان؛ ساعت ۱۶، ورزشگاه ثامن مشهد

 

پرسپولیس – پیکان؛ ساعت ۱۸:۵۰، ورزشگاه آزادی تهران

 

پنج‌شنبه ۱۷ فروردین

گسترش فولاد – استقلال؛ ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه بنیان‌دیزل تبریز

 

ذوب‌آهن – صنعت نفت آبادان؛ ساعت ۱۷:۴۵، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

 

جمعه ۱۸ فروردین

ماشین‌سازی – پدیده؛ ساعت ۱۷، ورزشگاه شهید باکری تبریز

 

سایپا – نفت تهران؛ ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه پاس قوامین تهران

 

صبا – تراکتورسازی؛ ساعت ۱۹، ورزشگاه یادگار امام قم

 

فولاد – سپاهان؛ ساعت ۱۹، ورزشگاه غدیر اهواز